Flytta ut dem?
Just nu har jag mina kaniner inne i ett förråd. Där inne är det bara några plusgrader så jag funderar på om man kan flytta ut dem nu? Buren är jättesvår att städa och jag mår själv riktigt dåligt av att veta att de sitter inne i den buren hela tiden.
Släpper jag ut dem en stund om dagen, så sitter de bara och trycker i ett hörn.
Så jag funderar på om det är bättre för dem om man flyttar ut dem igen, så att dem kan ha både inhängnaden och buren att röra sig i?
I buren kommer jag självklart fixa så att de har en massa halm och sånt.
Så vad tycker ni? Ska jag flytta ut dem nu, eller ska dem få vara kvar där inne i några veckor till?
Jag mår som sagt inte alls bra av att veta att de inte får komma ut varje dag och de verkar inte må så bra de heller av att sitta där inne :/

Det beror väl på hur varmt det är ute? Om temperatursskillnaden är hög så är det ingenting jag rekomenderar. Testa kolla hur varmt det är under natten ute. Om det är mycket kallare än det är i förrådet så ska du nog inte göra det.
Hur varmt är det hos er?
Om det är några plusgrader så tror jag inte att det är något problem.

Ja, några plusgrader är det. Det är knappt någon skillnad i temperaturen där de är nu och ute.
Tänk bara på att det kan bli mycket kallare under natten. Så försök kolla några dagar vad temperatursskillnaden är.
Är den för hög kan du ju vänta ett tag.

JAg skulle vänta till 1 April :P , vetinte varför riktigt jag tycker det ^^ . men ja :P För att vara på den säkre siden, och det är ju bara 2 veckor dit förståss.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
det är nog bäst att flytta ut kaninerna på sommaren

typ till April :P

När det är varmt ute kan du ju ta ut kaninerna en stund… De brukar jag göra. om inte annat så kan du ju ställa ut buren så dom får lite friskluft bara.
Hoppas det löser sej, jag känner mej ochså så när jag vet att kaninen får sitta inne hela tiden även fast han bor i en stor box.
Jag skulle inte sätta ut en kanin utan vinterpäls innan det är ca 10 plusgrader/uppåt. Det bästa är väl att sätta ut kaninerna när det är ungefär lika varmt ute som inne, men det går nog bra så länge det är ganska varmt iaf. :)
Bara det inte är för stor temperatursskillnad och du vänjer kaninerna vid att vara ute korta stunder först (så du inte bara sätter ut dem på en gång) så går det nog bra. =)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
om det är varmt kan dem väl vara ute och om du är kallt så kan dom vara inne .. ^^, XD