Frassesnack 6
Nya frassesnack! Välkommna alla frasseälskare att fortsätta skriva i denna tråd!
Jag har precis haft en gos-stund med min lillknodd och ser verkligen stor skillnad i sättet på henne och de dvärgkaniner jag haft. När Trulsa* vill bli klappad, visar hon det med att buffa och knuffa med huvudet, och ibland nafsar hon till. Allt för att få uppmärksamhet. Trots att hon är så liten känns hon så otroligt stark och "hårdhänt" jämfört med mina tidigare kaniner. Så fort man klappar henne lägger hon sig ner och njuter och slutar man så börjar hon buffla igen. Tokan!
Är det bara min Truls som är såhär eller känner ni igen er? :)
Hon går fram som en ångvält också, det finns inget roligare än att kasta iväg grejer. Ligger tvdosan ivägen? En baggis. Hon sliter brutalt tag i den och svingar iväg den. Samma sak med sminkgrejer, flaskor, underkläder… allt som kommer i hennes väg får en rejäl åktur!
Just nu brottas hon för fullt med en av sina kattleksaker, hon ser ut som en hund när hon slänger med huvudet. Knasboll!
*Vi har fortfarande inte kommit på något bra namn, men Trulsa kallar vi henne då och då. Även om ingen av oss egentligen har fastnat för det, blir det så ändå! Hon kanske är en liten Trulsa?
Åh, jag vill visa massa mysiga kort jag tagit men det blir bara error när jag försöker bifoga. Har varit så i 2 dagar nu…
Då har du säkert för stora bilder, prova att minska ner dem så funkar det säkert!
Men det har ju funkat förut?
Förresten hur gör man för att få bilden direkt i sitt inlägg, utan att de som läser behöver klicka upp den?
Kanske lite OT men…
Ja men då kanske bilderna inte var så stora?
Det har i alla fall varit så för mig.

ännu en till frasse tråd.
Såg i den gamla att WEGGE skrev och frågade om min donna kommer fram och vill bli klappad, ja det gör hon!
min syster tog lite kort på donna då jag hade henne upp och ner och myste, kan visa er dom när jag lagt in bilderna på datan. Gud vad hon blivit stor i kroppen jämfört för någon vecka sen, jag undrar verkligen hur mycket hon väger!
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

7 : Vad gulligt :) Apollo kommer inte direkt fram men om man går dit han är och klappar honom så lägger han sig ner direkt och knaprar med tänderna lite grann, han är för nyfiken för för mycket mys ;)
vill gärna se massa bilder :D

1 : Jag har inga leksaker till min frasse, borde man skaffa det? och i så fall vad köper man då? eller gör eget?
#9 - Ja det tycker jag . Alla kaniner bör nog få ha lite leksaker, livet blir roligare då! Men sen finns det ju kaniner som inte använder dem alls. Min Glenn har en pelletsboll som han släpar med sig överallt! Den älskar han!
#5 Det undrar jag också. :)
Jag kom nyss in från kaninerna, har suttit en stund med min gula tös. Har ännu inte kommit på något namn, börjar bli lite pinsamt 
Hon kallas för tösen och pysen, men det är ju inget namn. Är inne lite på Linnéa…
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#13 Linnéa är så vackert, och då blir det ju ett bra smeknamn också (Nea). :)

12 : Toarullar brukar jag faktiskt ha, eller en stor kartongbit, fast visste inte om det va bra om kaninerna fick i sig pappret… men det kanske går :) Mina kaniner gillar typ och kartong ^^
13, kan hon inte heta tösen ?
lite förslag annars ninja , star , solvig
linnéa är också fint :-D
13, kan hon inte heta tösen ?
lite förslag annars ninja , star , solvig
linnéa är också fint :-D
#15 Jag brukar också ha kartongbitar och lådor, de verkar tycka om det ^^
#13 - Namnförslag: Nikita, Vanya, Laura, Astra, Dora.
Annars är Linnéa jättesött! :)
Not your mom, not your milk.

Blää jag ligger hemma sjuk idag, men orkar i alla fall bjuda på en bild av Nero i nya förstorade rasthagen. Han gillar den skarpt förstås. Dessvärre blir det som vanligt urdåliga bilder när man fotar i garaget :( Men han är fin i alla fall ;)

Kul att få tjuvläsa om frassar fast vi bara har en dvv. Jag tänkte på det här med aktivitetsgrejer och leksaker. Vår lilla donna gillar allt som man kan gå under eller hoppa ner i. Badrumspallen blir plötsligt ett jättebra bo, skokartongen är hur mysig som helst för att inte tala om bajslådorna från Överskottsbolaget. De har rundade fina hörn och kanter och fungerar visst utmärkt som säng … Tyvärr har min gamla pinnsoffa alldeles för välsmakande ben, så den har snabbt sjunkit i värde. Men pinnar och grejer att gnaga på är ju en nödvändighet med tanke på tänderna.
Man kan också spänna upp en lina eller stång där man fäster godsaker av olika typer så att kaninen tränar att resa sig i jakten på något gott. Bra för balans och muskler.
Brittni har en pelletsboll och en liggande mjukisdjursleopard i buren. Leoparden har hon som kudde och sovkamrat, slickar på ibland, buffar runt på och grejar med.
Att krafsa ihop mattor som inte ligger så tungt på golvet verkar också vara en intressant aktivitet.
Vill man inte länsa sitt eget äppelträd på kvistar brukar man kunna hitta vildäppelträd som inte har sett en sekatör på årtionden. Dess kvistar fungerar lika bra som ädeläpplenas, även om frukten är sur och oätlig.
Tjing!
lite OT men i dag är DET METALLICA jippi
ha en trevlig helg , ska försöka ta lite nya kort i helgen ha de gött
#22 ha det så bra på metallica!!! :D
Ha det bäst! :D (Sitter nu själv och lyssnar på whiskey in the jar) :)
Solbackens kaniner
#22 - Gud så avis jag är på dig!! Ha det så himla kul!
#21 - Vad mycket härliga tips? Du hade!

Nåt nytt om frassesajten?? :)
#27 Inte hört ett ord, tyvär…
Nu är min tösabit döpt, efter mycket om och men :) Det blev en liten Samantha.
Solbackens kaniner
#29 - Fint!
#29 Vad fint namn! 

29 : absolut

#28 ååå segt värre. Jag vill ju ha en frassesajt nuu! ;)
Nåja, bjussar på min lille charmör så länge då! ;)
Åååh, jag vill också ha frassesajt NU! :(
#29 Jättefint!

#35 Måste bara säga att kalksten inte är bra för kaniner. De kan få njursten. :)
Emma
#35-#37 Åh, så otroligt söt :)

38 : Oj jag visste inte vad det var :O jag har lånat buren tillfälligt från en djuraffär i väntan på en ny större bur. Ska ta bort kalkstenen genast! :)
39 : Tackar! 
Jääättesöt!!
#42 åååh underbart!
Lägg av Mona!!
Shit vad det måste varit underbart!! LYCKLIGA DU!
Åh, dumma dig som gör oss så avundsjuka :( Jäklar vilken bra plats du hade! :D
Solbackens kaniner

41 : Tack! :D
#42 Fick höra att en kompis fick tag i biljett i sista minuten, fick ge 1000 spänn för den. Sitter här och är avundsjuk på er. Hur grymt var det?
Fortfarande inte hört ett knyst ang frasse.ifokus…
#47 - Inte? Vad långsamt det går, ska de vänta på att Tina säger vad hon tycker eller? I så fall kanske de får vänta rätt länge för hon verkar ju ha försvunnit. Någon som vet var hon är och vad hon gör? Ska hon överlåta sajten till någon annan kanske?
Måste bara visa en liten bild på min minsta tjej som fallit stenhårt för Glenn. Så fort hon får chansen så går hon fram till Glenns bur och öppnar den , sen sitter hon där och myser med honom och får skrattatacker när han buffar henne i ansiktet med sitt ansikte för att han vill ha mer kel. Det är så skönt att se!
Meningen var att jag skulle fota granntjejen när hon höll i Classic, men så kom lillan med där bakom med Glenn.
Det bästa av allt är att Glenn verkar gilla henne precis lika mycket som hon gillar honom!

läste att Metallica-konserten blev inställd på aftonbladet?
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV
Nej, hon har ju lagt ut en bild här från konserten.

#51 det verkar som de va 2 konserter och att den andra blev inställd. my bad :)
/Sanna
Aha, synd för de som hade biljetter till den andra då…
japp var på lör , söndan blev inställt magsjuka tydligen tråkit för dom..
men de bästa är att dom förmodligen kommer i maj :-D
tessan det var tokgrymt hela globen full å bra musik.
ligger lite klipp på youtub har jag sätt.
hajjen nja vi satt rätt långt upp men man såg ok , men vi gick neråt ett par ggr . vi var i B på rad 17 tror jag de var .
tessan/glenn ja jag lever på ruset ännu helt överlycklig bland de bästa jag har gjort i hela livet känns de som :-D
fint kort på classic å grann tjejen å glenn såg ut att ha de bra mysigt i bakrunden :-D

Min nya kaninunge har nu blivit "stor" och har börjat springa efter min kaninhona hela tiden så hon blir sur, och så har han börjat typ lukta illa..

Jag undrar en sak, jag har trots enormt många timmar på kaninsidor inte hittat hur gamla Frassar blir ungefär. Nån som vet det ?
Hörde något om 3-5 år, men det låter jättelite, jag vill att min sötis ska få ett längre liv än så. :(
#56 - Bra fråga, men jag tror de blir lika gamla som andra kaniner. 7-10 ungefär skulle jag tippa på.

#57- Oerhört skönt isf ! Har varit lite nere över det, speciellt det där med 3 år, det är ju så oerhört kort tid.
#55 - Låter inte så kul, men vad menar Du med att han luktar lite illa? Hur luktar han då?

Åh vad gosigt att din lilla tjej tycker om Glenn. Hihi mysig bild!
#55 Men låt honom inte vara tillsammans med din hona! Det är inte alls bra för någon av dom och rätt vad det är så blir han könsmogen och du står där med en blandraskull. För din hona är väl inte kastrerad? Det är bara stressande för båda två att ha dom tillsammans, ingen bra idé.

Donna fick komma ut idag och skutta, hon fick massor med mys och nyklippta klor. Ska ta nya kort när det blir fint väder 
#48 pratade med tina igår och hon har väldigt mycket med skolan just nu.. Men tycker hon borde kunna svara på mail?
Mysig bild där i #49, kul att Glenn gillar lilltjejen!:)
#54 Oj, vad trist att den blev inställd på söndagen..
Kommer de i maj också!? Idag släpptes ju biljetterna till när de kommer till hultsfred den 18/7.

59 : han luktar typ fränt, nåt sånt…
61 : Nej dom får inte vara tillsammans längre, när han just flyttat in gick det bra för då myste de lite tillsammans men nu går det inte, får vänta tills han är kastrerad. Cleo har fått en hormonspruta, men hon ska oxå bli kastrerad lite senare
#63 - Ok, men det var ju skönt att höra, man började ju nästan undra om hon gått och dött!
Ja det är kanon att Stella och Glenn fattat tycke för varandra! 
#64 Bra! Bättre med två kaniner på olika håll som är lugna och harmoniska än två hormonstinna kaniner tillsammans. 
Någon här som vill ha en splitterny H-sele i camo strl L från rabb-it?
#66- Vad är det för färg? Föredrar ju visserligen bogselar men vem vet? Kanske fastnar jag för H-selar nu istället! Länken i den andra tråden gick inte till någon särskild sele utan till startsidan, bara så Du vet.
#67 Nej, man får leta lite för att hitta rätt sele. Camo, som sagt. 
Aha, sorry, ska kolla nu då, Du vet att jag gillar ju att köpa selar av dig, he he!
Kanske är blind, men jag hittar ingen färg som heter camo, menar Du kanske kamoflage?
#70 Yes, alldeles rätt Tessan!
Mitt lilla monster håller på att riva mitt rum. Nu har hon hoppat i höpåsen och sitter där och äter, knäppskallen ![]()
Solbackens kaniner
Och på tal om metallica, så körs det mest bara metallicalåtar på bandit just nu :p
Solbackens kaniner
Nu behövs lite uppdatering.
Min lilla Samantha har bott inne i mitt rum sen i måndags, för att jag skulle ha bättre koll på henne, hon har nämligen fått trumsjuka. Mycket jobb har det varit och sena kvällar, men nu har hon blivit bättre och börjat äta igen :) Magen är fortfarande lite skum, men det blir bättre och bättre.
Hon är pigg som sjutton, väckte mig tidigt i morse när hon ville ut ur buren(vanlig innebur). Släppte ut henne medans jag gjorde iordning mig för skolan, sen gav jag henne 10 ml morotsjuice med plastspruta i munnen. Släppte sedan in henne i buren igen, och åkte till skolan. När jag kom hem senare så öppnade jag buren så hon får hoppa in och ut som hon vill. Hon hoppar ut och racar några varv runt rummet, sen kommer hon fram till mig och lägger sig vid mina fötter.
Så söt hon är, men ack så bestämd
Jag lovade mina föräldrar att hon ska flytta ut igen när hon blir frisk, men jag ska nog låsats att hon är sjuk ett tag till, det är så mysigt med kanin på rummet, även om hon river det ;)
Solbackens kaniner
#74 Vad bra att hon blivit bättre, hoppas hon blir helt återställd
!
Jag blev så ledsen för din skull när du sa förut att hon var dålig i magen.
Oj så tråkigt att hon fått trumsjuka, men vad mysigt att få ha henne inne i ditt rum, förstår om Du planerar en liten vit lögn, det måste ju ändå vara tillåtet, hi hi!
Nej, så gullig! Stackarn, bra att det blir bättre i alla fall.
#77 - Nej men lilla gumman, där såg hon inte pigg ut…
Tur att hon har dig som tar så väl hand om henne.
Tycker hon ser helt underbar ut, som Du vet så är jag ju väldigt svag för viltgula vädurar, även om jag har dem i liten storlek, he he!
#84 - Ja som jag sa, hon ser helt underbar ut!
=) Hon är mycket bättre nu, och så härdad hon har blivit, iom att jag har tvångsmatat henne, badat, burit, masserat, lyft och allt annat. Nu ligger hon så snällt på rygg i knät på mig, och sover <3
Solbackens kaniner
#84 Vilken skillnad! Hoppas hon inte blir sämre nu när hon börjar bli bättre! Lycka till med henne Martina (: Du får säga till henne att jag hälsar ^^,
En vit lögn är aldrig fel 
Solbackens kaniner
Tack! :) Jag ger henne en klapp från dig ^^
Solbackens kaniner
#89 Är det tänkt att hon ska flytta till kelhagen när hon blivit större? ^^
Nej, inte som det ser ut ni iallafall :)
Solbackens kaniner
Ush, Martina så tråkigt att hon blvit sjuk. Men mysigt för dig att ha henne riktigt nära. Hon kommer bli helt odräglig lilla gumman…
Krya på dig kramar härifrån!
Tack Tessan :) Har nu tvingat in henne i buren igen, ska sova snart så jag orkar med skolan imorgon. Upp tidigt och hem sent, det sliter mycket. idag hade jag så ont att jag bara ville gråta nästan, men imorgon är det fredag, så snart kan jag sova ut på mornarna. SKÖNT!
Solbackens kaniner
#93 Låter jobbigt, jag brukar försöka tänka att man ska vara lycklig varje dag man vaknar och inte mår dåligt, är sjuk eller har ont i kroppen. Brukar funka de första dagarna efter att man legat sjuk, men sedan tar man det för givet igen. Måste vara hemskt att ha städig värk som dig.
Hur mår frassemajan idag?
Inte hört något om frassesajten ännu?
#95 Nej, vet inte vad som hände. Kan Tina ha sagt nej?
#96 Då borde du ju ha fått reda på det tycker man..
Nu mår hon bra, lite diarre bara, men det är bra att magen är i gång! :) nu springer hon runt i rummet och är så glad så ^^
Solbackens kaniner
putt :)
Samantha håller på att driva mig till vansinne med sina bus ^^
Hon hoppade upp i min hylla häromdagen, fastnade i sladdarna och ramlade ner på golvet igen och drog med sig en massa saker i fallet. Men inte blev hon rädd inte, hon hoppade bara upp och iväg igen. Knäppgök!
Solbackens kaniner
Nu har det inte varit lika mycket fart på denna tråd som det brukar, men imorgon ska i alla fall jag ut och knäppa lite nya bilder på Glenn, gullkungen som växer så det knakar!
Han är så himla sällskapsjuk, MEN nu han gjort nåt väldigt trist! Vet inte om det är tonårstrams, men hur som helst så kissade han på mig 2 gånger i går när jag städade ur hans bur! WTF säger jag bara! Vet inte vad 17 det är frågan om!
Nån som förstår detta beteende så varsågoda och dela med Er! Blev verkligen inte lycklig över detta, städa måste jag ju göra i hans bur, det kommer han inte kunna komma ifrån.
Fortsätter han så sätter jag ut honom under tiden som jag städar, men det är trist att man ska behöva göra det. För övrigt är han samma gamla gosegris som alltid. Trycker med hela ansiktet mot en och vill bli kliad uppe på huvudet, mysigt som bara den är det!=)
#101 - Ha ha! Vad härlig hon är!
Har du hållt på med någon annan kanin och haft samma kläder på dig? Några av mina kaniner kan skvätta/kissa på mig om jag luktar annan kanin ibland.
#104 - Yes, det hade jag faktiskt. Classic! Så klart, det måste vara därför! Så dumt att jag inte tänkte på det…
Muffin skvätte när jag gjorde rent i hans bur när han var okastrerad. Antagligen för att det luktade lite piss då ;)
Emma
#101 Haha, knasigt x) Men biter hon inte på sladdar då?
Ja hon är riktigt knäpp ^^
Nej hon är riktigt skötsam! Biter inte på något när hon är ute. Hon var dock olydig och hoppade hela tiden upp på skrivbordet, vilket resulterade att hon inte längre kunde få vara lös i rummet när inte jag var där. Men jag "läxade upp henne", varje gång hon hoppade upp så puttade jag bara ner henne igen. Nu har hon inte försökt hoppa upp längre :)
Solbackens kaniner
#108 Lyxigt, önskar Bebbe var likadan ^^
Det kanske inte var någon bra idé att jag kollade i denna tråden, nu blir jag ju bara så sugen på en frasse! 

102 : Det beteendet har jag varit med om.
Kaninen ser dig som sitt revir, eller som "sin kaninhona" som han ska äga. Vår kanin sprang runt runt, min mamma och brummade och skvätte ner henne, men han gjorde bara så på mamma, och inte på oss andra, pappa lät han bli. Han blev värre och värre och jagade mamma medan han brummade och så fort han kunde så skvätte han ner henne.
Detta slutade han med när han blev kastrerad.
#112 - Nej det tror jag faktiskt inte, snarare så tror jag att han kände lukten av Classic, hade ju städat ur hans bur innan.
Han har aldrig gjort så tidigare och inge mer idag fast jag har varit hos honom 4 gånger i längre stunder.

113 : okej vad bra då 
Min kanin har börjat springa runt runt mig och allt som luktar mig medan han brummar… hoppas han inte börjar som min förra kanin..
#105 :)
#111 haha härlig bild! har du ett lågt skrivbord eller är tösa otroligt duktig på att hoppa? :D
#111 Ha ha, vilken rolig kanin du har!
Hur länge kommer den där vita lögnen hålla, tror du…?
Först hoppade hon upp på sin bur (60 cm höjd), sen vidare upp på skrivbordet ^^
Mina föräldrar är väldigt förtjusta i henne också =) Så länge som pappa inte reagerar på henne(han är allergisk) så får jag ha henne inne :)
Solbackens kaniner

putt
#117: Haha jag känner igen det där! Trulsa är totalt orädd för allt som låter och skramlar och ska undersöka hela tiden. Hade moppat golvet och råkade lämna den tomma hinken och moppen utom synhåll i typ 30 sek. Plötsligt hörde jag världens brak från badrummet där Trulsan vält hinken så att moppen smällt i (och gjort ett fint liten märke) i badkaret. När jag kom dit hade hon krupit in i hinken och satt där som vilken nöjd kanin som helst! Toka!
En morgon när jag stressade som allra värst höde jag ett mystiskt knaprande från hallen. Där satt trulsa med förpackningen till tandtråden mellan tassarna och försökte bita ihjäl den.
Jag fick panik eftersom jag trodde hon tuggat i sig all tandtråd, men det visade sig att hon pillat ut den och lagt den i sin bajslåda. Tur i oturen! Jag tänker iallafall inte använda den mer…

Knappt två dagar kvar till jag hämtar hem min frasse.
Är väldigt nyfiken på hur stor han har blivit, snart 10 veckor gammal redan 
#119 - Ha ha! Vilken härlig liten toka du har!
#120 - Kul, ska bli skoj att se honom sen då! Varifrån är han och hur ser han ut? =)

#122 - Guuud så söt!!
Jag håller på att få panik på Sammy nu. Nu är hon frisk, och har energi så det räcker och blir över. Det var skönare när hon var sjuk, då var det lugnt iallafall ;)
Solbackens kaniner
Ja men vad härligt att du har en piggelin!

Nån som hört nåt mer om frasse.iFokus?

127 : konstigt det där.. Är det Tina som ska acceptera? och sagtatt hon haft mkt o göra? hon har ju skrivit nya inlägg på kanin.iFokus vad jag har sett..
Jag är ju snart 19, men jag kan ingenting om sånt där…
#128 Tror inte det är särskilt svart faktiskt… Det sista jag hörde var att Tina skulle få frågan om hon tyckte det var okej med en frassesajt och sedan har jag inte hört ett knyst.
Skulle vara jättekul om du vill bli Sajtvärd! Jag blir gärna Medarbetare, vill inte släppa frassarna helt. Älskade min frasse så otroligt mycket! RIP Texas.

#130 tror inte att det är svårt på så vis, men man lär ju vara aktiv varje dag och hålla koll på allt osv :) det är vad jag tror iaf.
/Sanna

jag är iaf inne på kanin.iFokus varje dag :P kanske kan gå bra då! hoppas vi får vår sida snart!
Jag är också gärna på som Medarbetare och hjälper till ifall det skulle behövas. :)

förlåt att jag inte har varit så aktiv i denna tråd, men jag tycker den har blivit lite oaktiv, lite för lite bilder. men jag ska ta på min donna snart,
har haft lite fullt upp med skolan, mycket jobb.

#135 grattis! :) vad söt han är!
/Sanna

Grattis! 

Tack :D
Jag är överlycklig för att äntligen ha honom hemma.
Han har dock redan lyckats sprätta spån i hela vardagsrummet ;)
Jättefin kille du har!

Ah tack, får nog prova det med halmen, ska fixa toalåda och så sen med.Han har redan ett kisshörn, fast han ligger helst i det hörnet med, den knäppisen. <3
#134 - Jag känner som du, har inte heller känt mig så aktiv i denna tråd, men vi får bli bättre helt enkelt!
Ska fota min gulleplutt imorgon så får ni se om ni tycker han vuxit något! Jag tycker han har förändrats massor, har fått ett mycket större huvud tycker jag!
#135 - Grattis till din lilla sötnos! Jag gillar verkligen när dem är mantlade, det är så fint!
# 110 samma här 

RIP sötaste Texas!
Vad fin Glenn har blivigt! Jätte stor!

Idag har Nero fått möta snö för första gången.
Först nosade han lite och testade om det gick att äta. Sen bestämde han sig för att lägga sig och vila lite på den kalla snön innan han insåg att det går att skutta ganska snabbt även på snö! Han verkade absolut tycka mycket om snön, men fick bara vara ute några minuter medan det var värmande sol. Här kommer några bilder :)

"Matte, den här lukten känner jag inte igen… vad är det för något som luktar så här?"
(Vi grillade)

Sitter så fint i snön. Min älskade kille!
Fy vad söt han är din frasse DEMNJA och redan så stor!

Jaaa han växer så det knakar! När han kom var han ju verkligen bara en liten skit *fniss* Men nu börjar han bli en stor pojke. Måste ta och väga honom igen nån dag :)
Han är i alla fall helt underbar! Älskar gos över allt annat och rör inte en fena när man lyfter honom. Jag kan gå omkring och bära på honom på ena armen och han bara ligger där. Helt urmysig! :)
Har en liten fråga:
Kan man hålla på med hoppning med en frasse?

135 : Hur söt som helst! Vart kommer han ifrån? :) vad heter han? :)
Hur gammal är en frasse när den är fullvuxen egentligen? Hur lång tid tar det?
#154 Det är inte bra för en så tung kanin att hoppa höga hinder, det påfrestande för deras kropp och leder.
#155 Det finns dom som maffar till sig även efter 1 år, beror lite på hur snabbt de utvecklas.

156 : Så det kan alltså ta upp till ett år då innan de blir fullvuxna?
#157 De räknas som vuxna långt innan, men väldigt få har vuxit klart och vissa fortsätter som sagt att maffa på sig även efter 1 års ålder…

okej tack för svar! :)
Funderar starkt på att bli ninisägare igen. Hade en frasse när jag bodde hemma för flera år sen Den kaninen var världens kelgris och gick lös i trädgården när jag var ute
hon var dessutom jättekär i min kisse. Har under dom senaste åren varit sugen på kanin (och andra djur tex kottar) igen men inte riktigt bestämt mig för vilket det skulle bli.
Har ni tips? på bra frasse uppfödare här i sthlm så jag kan kolla runt lite 
#160 Kul att du funderar på frasse! Annars finns ju Jessica som har Fyrby kaningård och föder upp frassar. Se hemsidan: www.fyrbykanin.se Hon är uppfödare till Stampelinas vackra Glenn.
#161 kollade in hennes hemsida. Tyvärr har jag inte bil så det kan bli lite krångligt att åka till henne. Eller går det något tåg dit?
Någon som har fler bra tips? på frasseuppfödare i sthlms trakten 
Eller om ni har andra trevliga raser att rekomendera. Mina favvoraser är Fransk vädur, DVV, holländsk kanin och teddy raserna.

#162 Nattens kaningård är i Sthlm har jag för mig :) viltgula frassar.
/Sanna
# 163 Kollade in dom. Jätte söta frassar. Har inte tänkt på viltgul frasse innan men kanske är nått för mig. Är även förtjust i dom blåa och blåmantel tecknade. Vad finns det för andra trevliga färger/teckningar på frassarna?
Ni får ursäkta om jag frågar mycke men det var 11 år sen jag hade min viltfrå frasse hona. Har glömt bort mycke fakta sen dess 
Katterna har varit det jag hållt på med mest och dom är som min och sambons barn men har somsagt gått och blivit kaninsugen 

#164 jag är ingen expert men Fyrby kaningård har isabella och blå tror jag, och Tazzlandet har både viltgul, blå, svart, viltgrå m.m och mantlade i dessa färger. Jag tycker nog att blå och viltgul är finast :) vit rödögd finns också, vet inte hur det är med blåögd. I Norge finns även wienertecknade frassar :) Madagaskar och havana finns också.
/Sanna

Visst är han :)
Han är så rund i ansiktet, ser ut som en "liten" gosedjurskanin
Han heter sladden, och är från Tazzlandet.
Har inte bestämt mig riktigt ännu för om han ska få behålla det namnet, eller om det blir en Bengtson :)
Min frasse var så glad när jag kom hem ^^ Har inte sett henne på tre dagar ju.
Solbackens kaniner

#166 Sladden är ju supersött:)
/Sanna
#168 instämmer :)

#168,169
Jo jag håller med er, lite tuffare med Bengtson dock. Men eftersom han är så oerhört söt själv, så passar Sladden superbra :)

#171 vad kul! mitt tips? är att köpa av en erfaren uppfödare :) då får du nästan garanterat en trevlig och välhanterad kanin som du kan ha glädje av i många år :) vilka raser hade du tänkt dig? jag har teddyvädur, men tänkte skaffa en fransk vädur länge innan. (har också haft dvärgvädur, jag gillar alla vädurar ;)
/Sanna
Jag rekomenderar Daisys franska vädurar. www.ahvander.se
Kicki som äger uppfödningen är stencool 
Solbackens kaniner
Jag rekomenderar Daisys franska vädurar. www.ahvander.se
Kicki som äger uppfödningen är stencool 
Solbackens kaniner

#173 åh har hört att hon har fina frassar, men synd att hemsidan inte är uppdaterad på länge :/
/Sanna
Maila henne istället :)
Solbackens kaniner
# 172 Japp min tanke också
Hade en fransk vädur när jag var yngre och hon kom från erfaren uppfödare. En riktig liten kelgris som gick lös i trädgården när jag var ute med henne, en riktig gose kanin.
Ja det är det jag går och klurar på Vilken ras?, Fransk vädur, DVV, Teddyvädur och holländsk kanin är favvosarna 
#173 jag skall kolla in hemsidan, tack för tipset 

#177 vad kul! :) tror att vilken du än väljer av dessa raser så kommer du bli jättenöjd :) tror dock att både teddyn och frassen har lite mer "personlighet" eller vad man ska säga än dvv :) (det beror ju dock på individen, jag vet, men ändå ;)
/Sanna
# 174 tack för tipset
precis det jag letat efter.
# 177 Okej asså jag tror jag fattar vad du menar. typ att frassar och teddysar blir mer tillgivna och beter sig hundlikt?
Frässten vet ju att DVV finns i siames tecknat, finns frassar också i det?

Donna och min andra kanin malte fick komma ut igår, det uppskattades.

#181 - Så goa de är med varandra!
Vilka fina bilder! Båda två är så vackra!
Frågar igen eftersom min fråga hamnade högre upp innan någon hunnit svara 

Någon som vet?
Någon som vet?
Börjar det inte bli dags för en ny frassetråd snart igen? Nu startar vi upp en ny tråd, men kör på med en bildbomb nu!
Lisa, kan inte du lägga ut Donnis-bilderna i den nya frssetråden med?