Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1308 ggr
Cagi
0

En unge död

Låg inte i boet och hade frysit ihjäl under natten. Tydligen hade den fått mat först för den var rund och tjock om magen.Antagligen hade den väl följt med mamman ut :-( Förstår inte varför mamman inte tog hand om den och bar in den i boet eller värmde den? Satt hon bara och tittade på medans den dog eller?

En till unge håller på att dö också, den ligger i boet men är väldigt mager så den kan inte ha fått nån mat, den var smal igår med men idag var den lite insjunken….Och jag blir så ledsen och tycker att det är så onödigt att man ska dö!!

KaninEmma
0

Vad tråkigt att en dog :/

// Emma :D

Veero
0

Håå, vad tråkigt :( Hjälp den svaga ungen att få mat? (:

Cagi
0

#2 Menar du att jag ska sätta den vid sin mammas bröst?

[Wera]
0

#3 Ja det kan du göra.
Kaniner kan inte lyfta sina ungar till coh från boet, därför kunde hon inte göra något.
Värm ungen in till ditt bröst om h*n är frusen.

Cagi
0

Han håller på dö :-( Han kan inte dia, han öppnar inte munnen.

Tittiman
0

Åh nej! Kan man ge mjölkersättning??

Cagi
0

Jag har ingen mjölkersättning men finns det annat att göra? Jag har försökt få honom att dia men det gick inte. Jag har värmt honom och lagt honom i boet igen, tänkte att det kanske är varmare hos syskonen?

[Wera]
0

#7 Man kan göra egen mjölkersättning, sök på google. Elr åk in till Apoteket.
Min kompis hade en unge som hände samma sak, i vilket fall dog h*n samma kväll. H*n orkade inte äta själv, vi gjorde mjölkersättning och "tvångsmata" han.

lomsen
0

blanda honung mjölk och vitaminer typ brustablett eller om du har vitamindroppar för kaniner och ge med pipett lite i taget. Eller kaffegrädde, ägg-gula och honung o vitamindroppar. ska se om jag hittar receptet!

lomsen
0

Moderlösa ungar under 3 veckors ålder kan även ges mjölkersättning (färdig, eller en blandning av 1 äggula, 240 ml torrmjölk, 240 ml vatten, 5 ml vitamin-mineral-blandning). Av detta ges de första dagarna max 5 ml 2-3 gånger per dag den första veckan. Mängden ökas sakta till 15 ml vecka 2, och till 25 ml vecka 3. Området runt ändtarmsöppningen tvättas försiktigt med bomull fuktad med ljummet vatten för att stimulera avföring och urinering.

Cagi
0

Tack, jag ska se vad jag har hemma

Linnet
0

Det är jättesvårt att stödmata kaninungar, lätt att dom får i fel strupe, har försökt ett par gånger, men dom har dött i alla fall, ofta är dom ju så uttorkade och svaga så dom inte kan få i sig nåt.

Cagi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den dog för en timme sedan.Jag fotatde de två små bebisarna,tycker ni att det är otäckt att titta så öppna inte bilden.

R.I.P Rynkar på näsan

KaninHanna
0

Vad tråkigt :/

Mvh Hanna

RabbitLower
0

R.I.P bebbarna <333333333333333 fan va hemskt :'(

lomsen
0

RIP bebbarna!Gråter

Sashhi
0

Kaninmammor bryr sig inte mer om ungarna än att mata de 1-2 ggr/dag när de är så pass små.

Not your mom, not your milk.

Cagi
0

Jag tog det här ganska hårt känner jag. Jag vet inte om nån mer kommer att följa med henne ut i natt när hon matar dem Gråter

Hon har ju proppat sitt hus med halm så kanten som är ca 7 cm blir ju inte så hög när det är fullproppat med halm….

Cagi
0

Är det nån som kan ge mig ett råd? Ska jag ta bort hälften av höet för att försöka minska risken att de följer med ut ur huset?

Cagi
0

Putt

Cagi
0

Jag gjorde så, jag tämde huset lite på halmmängden och vips hittade jag en till död unge och det var kaninunge 6 av 5 så jag har fortfarande 3 som lever….

Cagi
0

Nu är jag jätteledsen Gråter Tre dödsfall!!!! 50 % Fan det kommer bli värre…Hatar döden!!

Zvintos
0

Fy vad tråkigt. =(

Qepta
0

Nej vad hemskt :(

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Cagi
0

Men i morse låg där iallafall tre varma och mätta bebisar i boet och boet är numera mer ett bo en en kompakt höhög och det är inte lika lätt att råka följa med mamman ut för innanför öppningen har jag tagit bort höet…

Adina
0

Tråkigt med bebisarna :( RIP