Vanvård
Idag var vi hos en familj vi känner, dom har också kaniner, 2 st. Dom bor i en ganska stor bur fast dom får ALDRIG vara utanför den i en ute bur eller något liknande! Deras foder är havre (INGET HÖ!) och dom har ingen halm eller något liknade utan bara lite tidnings papper. Buren ser hel hemsk ut! Dom städar nästan aldrig så buren är full av avföring och urin. Klorna klipps i gån per ÅR! Det är bara så hemskt jag kan inte fatta hur man kan göra så mot djur. Jag mår jätte dåligt av det här, har erbjudigt hjälp att ta hand om dom i sommar. Och så fick dom en riktig utskällning! Tror inte dom lyssnade så noga men men… Så i sommar kommer dom få det fint fint, mycket halm och stor Hage att springa i :D träffa Tickan och vara skogen, dom kommer leva lyx liv =) hoppas bara dom kan klara sig fram till sommarn ''/ Inget annat jag kan göra :( tips? om vad jag kan göra för att rädda dom små liven?

När jag var där klippte jag klorna på dom, klorna var säkert 4-5 cm långa! Dom var jätte snälla och fina att hålla på med.

Puttar för dom underbara kaninerna!
fy vad hemskt, jag skulle anmäla, det är fortfarande en tid kvar till sommaren.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Gud vad hemskt:/ Skönt att du får ta hand om dem i sommar!:P
// Emma :D

Jaa vad mer kan jag göra :D efter sommar så ska jag nog övertala dom att dom ska få stanna hos mig
GE dem lite hö, pellets osv om det inte sker några ändringar. Så finns det ingen ursäkt för dem att inte ge rätt foder åt kaninerna. Gör en utskrift på vad lagen säger, och ge dem det.
Kolla hur kaninerna har det efter en tid, om det är dåligt så anmäl. (Eller hota först med en anmälan, så kanske ägarna fattar att det är allvar)
Så skulle jag göra iaf.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
jag skulle ha anmält det på en gång.
Hur ska Du klara av att lämna tillbaka dem när hösten kommer, eller ska de stanna hos dig för gott sen? I så fall kan Du hämta dem redan nu, eller?
Trist liv de har nu i alla fall, tragiskt.
usch, hatar vanvård.
Anmäl till djurskyddet om de inte sköter om djuren så får de en varning av dom och kan få böter om dom inte sköter om kaninerna eller fråga om du kan få ta över dom om du får ha 2 till kaniner
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Jag hade nog "hotat" dem med att anmäla om de inte börjar ta bättre hand om kaninerna.

Varför skall dom överhuvudet taget ha kaninerna?
Dom saknar ju fullständigt intresse för dom.
Har dom barn och kaninerna är barnens? Så är ju det absolut inget argument då ju även barnen helt saknar intresse.
Detta är total misskötsel av ett par stackars djur.
Marsvin 4-ever
.

Jag ska hota med att anmäla dom, och erbjuda mig hjälp, att dom kan bo hos mig.
#11 Ja dom har tre barn en är 8-9 tror jag en 13 åring och en snart 15 åring. Dom köpte kaninerna när barnen var ganska små, intresset försvann snabbt! Jag kommer vara aktiv, och berätta hur det går.
Anmäl direkt!
Varför hota med det? De ska inte ha någon "extrachans" tycker jag. Man fattar väl själv att man inte ska behandla djur så, det ska inte någon behöva upplysa dem om. Om jag vore du skulle jag anmäla utan tvekan, såhär får det inte vara.

JÄVLA ÄGARE!!! asså det finns INGA ursäkter för det här jag menar det finns internet och annars finns det telefonkataloger som man kan leta upp ett nmr till en vet så jävla mkt kostar det inte!!
FY f-n säger jag bara!
Men om de inte har något intresse för kaninerna så kanske du skulle kunna fråga om du får ta hand om dem direkt? Finns säkert någon snäll och kaninkunnig person här som kan hjälpa till om du inte har möjlighet…
Hur länge har ni varit medlem?;ooooo
Hoppas det löser sig! jag tycker du skall anmäla dom och försöka få ta över kaninerna så dom slipper leva i misär. Hade en kompis när jag var liten som behandlade sin kanin sådär också. Den var jätteaggresiv pgr av henne och när den fick tillfälle att smita så smet den i en väldans fart och kom aldrig tillbaka medans min kanin lufsade runt lös i trädgården när jag var ute med den.