Förkärlek för Delphie
Idag hade tösen tagit sig ut ur boxen såg jag. Ena plankan satt tydligen löst så min man har ni reparerat skadan. Jag hitta henne ute på tomten när jag vakna i morse och där satt hon och bara titta på hästarna som sprang i hagen. När jag kom ut fick jag panik och tänkte nu kommer hon sticka så jag gick sakta ner för altan trappen och stannade på gräsmattan, ropar DELPHIE och hon vänder sig om och kommer skuttandes mot mig.
Hade tänkte ge henne en morot på morgonen så jag stog ju där med moroten i handen, böjde mig ner och hon började knapra på den direkt.
Hon är inte så haj på att bli lyft så jag testa med att börja gå mot stallet när hon satt i sig moroten och efter mig kom hon skuttandes som en svans.
Är kaniner sådana eller har jag bara haft tur med henne?
Har man tur och lägger ner mycket tid och kärlek så är kaniner som din!
#1 Jo men det är ju min vän som haft henne sen hon var unge och jag har bara haft henne dryga dagen. Hon har inte träffat mig innan hon kom hit heller det är de som är så konstigt att hon redan tytt sig till mig. Är det normalt?
up

Många kaniner blir som hundar. Men långt ifrån alla.
Detta du beskriver låter verkligen fantastiskt just med tanke på att hon inte varit hos er någon längre tid.
Man blir riktigt rörd över din berättelse. Gissar att Delfhie för alltid nu vunnit ditt hjärta.
Marsvin 4-ever
.
#4 Jag har aldrig varit så förtjust i kaniner. Ärligt talat har jag ratat kaniner och avskytt dem och kanske haft lite väl många fördomar riktade mot dem och personer som äger kaniner men nu står man ju här själv som kaninägare och drar skamm över sig själv pga tankarna man haft. Dem är ju riktigt underbara och jag kan då inte sluta prata om Delphie och lyckan jag har över att hon är min den sista tid hon har kvar.
En av mina kaniner förföljer mig vart jag än går. ;)
www.sagaskaniner.webs.com
Mvh Saga Lennskog.

#5 Då har du hamnat på rätt forum.
Härinne är vi en skön blandning av yngre och äldre som drabbats av "kaninfrossan".
Här kan du närhelst andan faller på dela med dig av livet med Delphie.
Marsvin 4-ever
.