Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 3154 ggr
[Wera]
0

OT - Tillfälligt hem under resa

Ska resa bort till Mallorca, så fort jag gjort alla nationella proven o s v. Men jag har 7 kaniner som behöver ett tillfälligt hem då. Vet inte hur länge jag stannar än, p.g.a personliga skäl här hemma åker vi bort ett tag, blir väl ett par veckor.

Vi finns i Dalarna, Gästrike (Ovanåker) och kommer åka någon av dom här vändorna:

**--> Jag kan ta kaninerna till: Falun, Borlänge, Ludvika, Örebro, Kumla, Mariestad, Skara & Göteborg.

--> Ev om jag åker över Stockholm istället kan jag ta kaninerna till: Söderhamn, Gävle, Uppsala, Stockholm, Nyköping, Norrköping, Mjölby? Jönköping, Borås och Göteborg.**

Och så kan jag ju ta dom till Rättvik, Edsbyn, Bollnäs och andra platser jag åker förbi.

De kaniner jag har hemma är: 3 teddyvädurs honor och 1 teddyvädurs hane, dessa kräver pälsvård men om ni inte vill ha allt för mkt jobb med det kan jag klippa ner dom, men vill hälst inte klippa hanen, han har ingen "dryg" päls.
Och så har vi en dvärgvädurs hane, en dvärgvädurs hona (till salu) och en hermelin hona.

---> Ring 0271.44001, 0730619554. Maila wera.berggren@hotmail.com

www.berggrenskaniner.se.nu

[Wera]
0

1.0 Nalle - Vit, blåögd dvärgvädur (hane.) Jätte social, snäll hane och inte gör någon illa! Helt underbar!

[Wera]
0

0.1 Chili - Madagaskar dvärgvädur (hona.) Hon är till salu. Ingen nybörjar kanin men inte elak.

[Wera]
0

0.1 Wilma - Tan, svart hermelin (hona.) Även hon snäll och lugn, väldigt liten kanin.

[Wera]
0

0.1 Isa - Kanel teddyvädur (hona.) Hon kräver en del pälsvård! Just nu klippt, gillar inte att bli borstad så mkt, vill inte sitta still, men en snäll hona, om hon blir borstad i buren blir hon grinig! Om inte pälsen klipps, ska hon borstas 3 gånger i veckan. Hon har dåliga öron där av att dom står upp.

[Wera]
0

0.1 Mumin - Brun zobel wienertecknad teddyvädur (hona.) Snäll och lugn, just nu problem med ögat men jag rengör det med koksaltlösning och hon får örgondropp så det lär bli bättre. Borstas en gång i veckan.

[Wera]
0

0.1 My - Madagaskar/japan teddyvädur (hona.) Syster med Mumin, man kan vrida och vända på hon hur som hälst, Jätte lugn kanin! Borstas en gång i veckan.

[Wera]
0

1.0 Charlie - Havana teddyvädur (hane.) Kaninvan person krävs då han kan vara lite nervös i buren, p.g.a hur han levt hos uppfödaren m.m kan han bli nervös och springa från i buren. Men han blir snällare och lugnare med tiden. Lättvårdad päls.

[Wera]
0

Kom på här, någon på kif som nyss skrev en tråd ang. att hon kan ta hand om några kaniner som finns i Göteborg!
Hittar inte tråden och det funkar inte att söka :/ Om någon kan outta upp den eller länka den här åt mig vore jag tacksam!

Kiwanu
0

Ska tänka på saken ! Bor i falun och kan ge dem ett väldigt bra hem medans du är borta. Men är dock inte helt säker, eftersom att Dolly ska paras här snart. Men ska verkligen tänka på saken ! Jag kan inte ta alla kaninerna men kanske en eller två. :D

Lycka till iallafall !

[Wera]
0

#9 Kaninerna behöver inte komma till samma plats :)
Bara att höra av dig :)

[Wera]
0

Glömde.
Det kanske blir mer som "på foder" för vi kommer vara borta 4 veckor. Åker bil dit, = 6 dagar fram och tillbaka.

Kiwanu
0

#11, jojo, det förstår jag :D

[fluffbollen]
0

när åker du?

[Wera]
0

#13 Åter kommer med det nästa vecka, för jag måste höra med lärarna i min skola när alla nationella proven kommer vara, åker efter att jag gjort dom.
April, maj?

Jojsan
0

Hade gärna hjälpt till om jag bott närmre.. Men tyvärr går det inte då, hoppas du hittar någon som kan ta hand om dem..

[fluffbollen]
0

men får man låna bur eller måste man fixa det själv??…

[Wera]
0

#16 Har två inneburar att låna ut. Kanske kan skaffa fram fler. Vet inte.
Om min kompis ska ta hand om två stycken (Charlie & Nalle) kommer hon nog låna en innebur + lite kompostgaller.

Men om andra behöver låna burar, kan man låna inneburarna så får min kompis ta en större bur från mig efter som hon bor "nära" :)

[fluffbollen]
0

är det innekaniner?

sagalennskog
0

Är det innekaniner?

www.sagaskaniner.webs.com

Mvh Saga Lennskog.

[Wera]
0

#18 & #19 De bor inne i stallet nu, men i april, maj lär de ju kunna flytta in utan problem om det skulle vara nödvändigt. Annars bor de ju ute :P

sagalennskog
0

#20 Så bra att dom bor i stallet. Då kan jag kanske ta hand om 1 eller 2st. Jag har en stor bur som går att dela på mitten. Och om du lånar ut din bur kan jag nog tä hand om 2.

www.sagaskaniner.webs.com

Mvh Saga Lennskog.

Twinklys
0

Är inte Mumin och My parade? :)

Zvintos
0

Kan ev ta hand om 2 stycken.
Har 2 burar som står tomma nu.
Blir lite knapert, men blir ju bara en begrändad period. =)

Strumpa
0

#23 knapert? man får ju ersättning väl? :)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Zvintos
0

#24: Ingen aning.
Det vore ju bra om man fick det iaf.
För då har jag inga problem att ta hand om 2st.

[Wera]
0

#25 Man får ersättning för det ;) glömde visst skriva det.

--> Bara Isa som söker "kaninvakt."
Åker nog vändan över Örebro, inte Borås, Stockholm, Uppsala, Gävle.

Har en innebur som kan lånas ut + 10 kompostgaller.
Ev. bara 4-6 kompostgaller.

[Wera]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Chili & Isa söker fortfarande "kaninvakt/er" :)
Om inte Chili hinner bli såld.

[Wera]
0

Putt

[Wera]
0

Om vi åker över Stockholm har jag hittat en annan som antagligen kan ta dom sista kaninerna (Chili, Isa och Mumin!)

Vi åker inte bil, men söker resor med tåg/flyg. Så vi kommer nog bara åka till Stockholm, inte Göteborg, Örebro.