28 dagar och inte tjock
Vi har parat vår lejonhuvade hona för 28 dagar sedan.I början trodde vi verkligen att hon var dräktig eftersom hon började gräva i buren och var lite mer skygg. Men nu har det ju gått 28 dagar och hon är inte alls tjock.Kan hon vara dräktig ändån?
// Emma :D
Det kan ju hända att hon kan vara dräktig ändå, kan du känna att det sparkas i magen?
Vänta & se i ett par dagar till, annars går hon antagligen tom. Jag trodde mina honor var dräktiga också, men ingen av dom blev tjocka, båda gick tomma :/
1" Okej, jag kan inte känna att det sparkas men för några dagar sedan kändes det precis som om det var en "klump" i magen,men jag känner det inte nu längre
Tjockleken på magen beror dels på hur många ungar och storleken på ungarna.
Jag har haft honor som "lurat" mig genom att dom inte varit så tjocka, men har ändå haft 5 ungar i bra storlek i magen (holländare).
Ungarna "sjunker" neråt när förlossningen närmar sig.
En sak som jag har börjat med vid mina senaste kullar är att testa att dra av päls under honans mage, lossnar den lätt så har det varit bebbar i magen =)

om det har gått 28 dagar så borde hon ju föda inom 3 dagar, så då får du ju se :) Har hon boat alls?
4# Nja..hon har inte byggt ett sånnt där jättestort bo men när jag kom ner till henne i morse så hade hon grävt lite i buren och så var det lite mer som ett bo i hennes bolåda.

#5 Okej, kaniner är ju riktigt bra på att luras. Jag vart riktigt fundersam med min hona som fick kull den 11 februari. Funderade på om hon bara var skendräktig? men sen kom 4 små bäbisar :)
#3 Smart att dra päls så där :o det ska jag nog pröva ^^ aldrig hört talas om (Y)
Nu när jag har varit nere hos henne ligger hon ner hela tiden och typ "flämtar",är det normalt?
#9 Jag tror kanske det? De brukar vila, dricka och äta mkt mer än vanligt och vara tröttare. Hoppas på bebbar då <3
Det har inte kommit några ungar än,men när jag kände lite försiktigt på magen innan idag och då kändes den hård och lite tjockare,brukar den vara det?
Om jag inte tänker fel så brukar magen vara lite mjukare innan dom ska få, men minns fakstiskt inte (vilket är lite skämigt då det var senast igår jag kände på en dräktig honas mage
).
Känn lite försiktigt på magen, och lägg handen på magen för då kan du känna hur ungarna rör på sig.
Och ha tålamod! Hon är ju bara på dag 29 nu, och dom får vanligast på dag 31-32, men det kan dröja ändå till dag 35 innan ungarna kommer

#9 Jag har för mig att när dom ska föda så flämtar dom???

#13 Det behöver de ju inte göra. Men däremot så kan jag tänka mig att det bli mycket mer ansträngande för dem att andas när de bär runt på små bebisar :p
Man brukar säga att en hona som är skendräktig? drar päls dag 14 och de gjorde en av mina honom och jag tyckte det var typist att just hon ska skenar som blir så lätt dräktig (hanen behöver inte ens ''skrika'') så jag skötte om henne som vanligt. 2 veckor senare så började hon flämta och reste sig snabbt ifrån liggande ställning och fick kramor i magen/könet och då blev jag lite orolig men 2 dagar senare så låg det 7 ungar i boet:)
Mina honor brukar lura mig,kommer nog ifrån det vilda för att inte visa att hon bär på ungar:)
Jag brukar trycka lite i spenarna 1-2 dagar innan förlossningen skulle ske och det kommer en vattning lösning ifrån spnarena och då vet jag att det är ungar snart:)
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Min hon räver ganska mycket nu i buren och stökar runt.Brukar dem gräva i buren runt dag 30? Eller gräver hon för hon ska boa snart eller?
Mina brukar göra det dagen efter eller två dagar efter jag parat honan.
Jag har i massvis med halm veckan innan hon ska föda så att hon kan göra ett varmt bo till ungarna eller om hon väljer att föda de i buren så finns det gott om halm att värma de med:)
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Har det kommit några bebisar ännu?

Som 18, har det kommit några ? :)
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)
18#19# Inte än:/ Idag har hon börjat gräva ganska mycket i hennes bolåda så vi får se om det händer ngt.. ;)
Då är det säkert på gång! Hoppas nu att allting går bra!
21# Det hoppas jag verkligen!

har det kommit några ungar eller väntar du??? Kan ju vara sken dräktig..
Väntar fortfarande..Vi börjar ana att hon är skendräktig? eftersom man inte har känt ungarna eller så men man vet ju aldrig..:P
Det är inte alla som kan känna ungarna på sina honor, men vilken dag är hon på nu?
25# Nu är hon på dag 32.
Hur går det!? :D
27# Hon har inte fött än eller börjat bygga bo och hon är på dag 36 nu så hon har nog gått tom :/
#28 Ajdå :/
www.sagaskaniner.webs.com
Mvh Saga Lennskog.