Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 4652 ggr
Catta89
0

Stor kaninbur köpes!

Hej

Söker en större, billig kanin bur begagnad, helst i östergötland för har inget körkort så jag kan ta mej spec långt..

Minst en 140 bur, men kan inte köpa den på direkten utan om någon kanske har en som blir tom om 1-2 månader? Har dåligt med pengar för allt går till djurenGlad

Om du har non över som du skulle kunna tänka dej å sälja så skriv i PM så pratar vi mer där !

Brantas Gård
0

jag har en annons på kif under billiga kaninskålar Nya där jag även har lite kaninburar som vi säljer billigt p.g.a. av missfärgningar. ska till LU i eksjö till helgen om du ska dit eller känner nån som ska dit.

annars finns dom i väröbacka. intrserad ? maila mig på brantas@live.se isåfall.

mvh tina

Catta89
0

*putt*

Catta89
0

*putt*

Maiae
0

putt:)

Mvh Maia

Vemsan
0

putt :)
hoppas du hittar en bur ! dom har blivit sjukt dyra i djuraffär :S köpte en 120x60x60 bur för 600 för två år sen , nu kostar den 800 :O

Hälsningar Vemsan

Catta89
0

Djuraffärerna som är närmast här har inte ens kaninburar till salu :S Närmsta är linköping och vet inte ,åtten på den stora men den kostade 1400:- och sen fanns det bara 100 cm burar där med = för små!! Skrikandes

Strumpa
0

har du kollar på PWSS? http://www.pwss.se/product.php?productid=3623&cat=83&page=2 och här kan du se vart dom kör ut sakerna http://www.pwss.se/pages.php?pageid=3

om du inte hittar en stor och bra begagnad :) 790 kr för 150x85 är ju ett jättebra pris.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Catta89
0

Ja det va ett kanon tips? :) Men e ganska pank för tillfället men ska nog se om jag kan beställa en till nästa månad =)

[Wera]
0

#5 Vår innebur på ungefär 100x50x50 (kanske någon cm större) kostade 800kr, köpte den för 3.5-4 år sedan ungefär.

Vemsan
0

#5: Oj! :O de va inte billigt :P

Hälsningar Vemsan

Catta89
0

Har en annan fråga, är en bur på 75*70*50 (Längd*bredd*höjd)
olaglig för en dvärgvädur?

Jag har en sån nu till min kille, fick den med han när jag köpte honom och eftersom jag har läst att den ska va minst 100 lång så har jag blitt orolig och är även därför jag letar efter en större, men har även en som är 100*50*50 men i den blir det mindre golvyta om ni förstår… Har har tillgång till hela rummet men han föredrar att sova i sin bur ändå.. Kan hoppa ut och sätta sig under ett skåp en stund och krafsa i golvet sen hoppar han in igen och lägger sej å sussar, men kpmmer fram när man kommer till buren och vill kela så sätt..

Linnet
0

Man får passa på att köpa burar när det är extrapris, köpte burar (120x60x60cm på djurmagazinet i höstas för 299:-/styck om man var klubbmedlem (bara att fylla i ett formulär, kostar inget) Det var ett riktigt fyndpris. Annars är det begagnat som gäller, köpte en likadan begagnad för 150:- nu nyligen. Jag tycker att burarna har blivit billigare på djuraffärerna nu och det är ofta riktigt bra extraerbjudanden.

[Wera]
0

#11 Om jag räknat rätt är din bur olgalig, för liten ;) Men bara 10cm för liten tror jag.
Om du har en annan bur på 100x50x50 är det större, den är ju precis laglig.
Det går att ha en bur på 80x80x50cm också.

emms
0

#11 Din bur är laglig.

0,75 * 0,70 = 0,525

0,5 är lagligt för en kanin under 3 kg.

:)

Emma

Catta89
0

#12 det va inte illa :) Själv här inärheten, dom få som jag hittat på blockat har dom viljat ha minst 500 för begagnade.. och det finns inte alls många nu .. Men det på pwss va skit bra :)

#14 Okej, själv är jag totalt värdelös på matte men skönt att veta att den iaf är laglig, blev orolig att killaen hade olaglig bur :( Sen har jag inte hittat någon större heller som jag haft råd med..

[Wera]
0

#14 Jaha, xD ja då räknade jag helt fel ^^