Ha kaninen lös?
Jag fundrar lite…..funder funder….Vår kanin gillar ju verkligen inte sitt koppel - men jag testar ju fortfarande envist. Hon har visserligen börjat "kasta runt" det lite o gömmer sig inte när det ligger framme. Men ändå……
Törs man ha sin kanin lös ute? Är inte risken stor att hon "sticker för gott" om hon får spår på nåt skoj……?? Någon har nämligen sagt till mig att man inte alls måste ha kaninen i koppel för den kommer alltid tillbaka……ska man tro på det?
Jag har ju än så länge henne bara i sonens rum….och beroende på var jag är så finns hon nära mig hela tiden. Som att hon inte tänker smita nånstans….om jag flyttar mig till andra änden av rummet så är hon där sen i stället.
Tänkte testa att ha henne på "större ytor" i vår lägenhet….men det är ju så att det finns en del "faror" för henne. Som alla förbaskade sladdar!!! Och vi har en skinnsoffa i vardrummet o ingen dörr att stänga dit…..vill inte gärna att hon "råkar" göra det ena eller det andra därinne.
Hm har ni förslag? Vill ju kunna ge henne större rörelseområde och kunna ta ut henne på gräset till våren……

Haha jo sladdar är okå ett stort problem här ;D Du får nog träna henne med sele bara uten koppel, om du inte vill att hon ska vara i vardagrumet så skaffa kompostgaller.

Eller om du kan göra balkongen (om du har..) säker! Men när det är en innekanin, så kan han ju inte vara där värst länge när det blir kallt.. Men nån liten stund kanske, om han har nåt varmt krypin. Men bara om det inte är FÖR kallt ute vill säga.. Det är ju inte alltid det är minusgrader ute! Men som sagt, är det kallt går det ju inte..
Jag skulle INTE våga ha Dennis lös ute på gräsmattan! Men vissa har ju såna lugna kaniner som följer sin ägare som en hund! Men jag skulle inte våga att prova.. Tänk om det skulle komma en lös hund eller en katt eller nåt annat som skulle skrämma kaninen.. urs! Bäst är nog isåfall om man har en stor vädur eller nåt! hehe
Jag har en stor altan som är rymningssäker, så jag har tur! Har ställt buren där oxå nu, för att ha den där över vintern. Det blir mer skyddat mot väder och vind. Och då kan han få skutta runt på altanen varje dag, hur enkelt som helst!
Har även fixat till lite mer med buren inför vintern idag! Bytt tak, satt dit nya skivor på innerväggarna m.m. Jättebra! Nu är Dennis redo för vintern! Hans päls har blivit så tjock oxå! 
*putt*
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jag tror att om du släpper ut henne så kommer hon säkert tillbaka (det gjorde hon ju när hon rymde hos oss :p), men det är värre om det finns katter, hundar, rävar och sånt. Jag tror att hon kommer tillbaka. Att släppa ut henne och hålla ett öga på henne hela tiden funkar nog.
Jag vet inte riktigt. Har jag Molle lös på gräsmattan springer han genast ifrån mig och in i närmaste buske. :)
Men dom gångerna han har rymt har vi alltid hittat honom nära huset. Så dom springer ju inte långt bort i första taget. Men man vet ju aldrig.
Om du vill ha kaninen lös på gräsmattan så skaffa massa kompostgaller.
Sladdar är farligt och det är inte kul med bajs på mattan :P :P