Dag 33 idag
Vad det känns jobbigt att vänta, min hona är på dag 33 idag och inga ungar har kommit. Normalt sett äter hon pellets varje dag men de senaste tre dagarna har hon knappt ätit nåt. Hö och grönsaker äter hon dock.
Jag trodde att hon skulle föda igår då hon gick in i huset och inte återvände ut på nån timme men där låg inga bebbar :-(
Jag kände sparkar senast i morse när jag kände på hennes mage.

Får hoppas att dom ska ''ploppa'' ut snart då 
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus
Det finns en som gjorde ett bo vid dag 31 och ägaren tyckte att det var väldigt konstigta att det aldrig kom några ungar den dagen och hon väntade 4 dagar och tog sedan bort boet får hon gick ju tom?
Det var väldigt kallt för det var oktober, men dag 40 så föddes 8 bebisar och de dog pga att det inte fanns ett bo.
Låt boet va (om du nu har ett bo) tills det har passerat dag 40 för säkerhets skull.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Herregud, 8 bebisar och 40 dagar. Men jag känner att det rör sig där inne när jag känner precis bakom frambenen under magen :-)
Det kommer nog bebbar vilken tid som hällst :) Hoppas bara att alla kommer friska och att mamman klarar sig utmärkt :)

Ja, jag längtar. Jag har ju inte gosat eller lyft henne på typ 10 dagar men hon har också sagt ifrån och varit skygg men hon ändrade beteende igår och ville bli kelad :-) Så då trodde jag att hon hade fött men det hade hon inte, likadant idag, jag borstade henne i buren när jag kom hem och hon tyckte om det men nu är hon själv där ute på balkongen och dörren är stängd
Så snart så……Men det är sååååååå jobbigt att vänta!

Hoppas dom kommer snart!
Vill se bilder sen!
Alla honor som varit dräkiga oh fått ungar har inte ätit n¨ågot alls dagen innan + samma dag som födseln ska ske. Så det kanske kommer några :) Efter som du kännr sparkar är de komma ;D
Det är bara att vänta! Hehe, har oxå väntat..men idag tog min väntan slut :D Idag "klämde" min ena teddydvv hona ut 5 söta små fina flod-bebbar ;D. Snart kommer dom nog! Väntan är nog den mest spännande tiden! :)
Med vänlig hälsning,
Jenny

så spännande det kommer bli! Säg till direkt när du fått små bebbar!
Jag förstår att du längtar! jag har inte haft en kull på 1 år!(om man räknar med från förra kullen och nu när dessa föddes)
Jag längtar tills Tindra ska få sin kull! hon dödade ju tyvärr sina nu så bli omparning nästa helg:)
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

#8 Va kul grattis!
#10 Hoppas på lycka nästa gång :-)
#6 Jag håller i kameran redan :-)
Jag väntar fortfarande…………………………………..

Hoppas hoppas hoppas att det händer nu 
Hon är inne i sitt hus…

#12 nu blev jag ju nyfiken hära ! :D skriv om de kommer nå ungar ! :D haha :p lycka till ! :)

Hon håller på att dra bort hår från magen i en sjudundrande fart …Jag smygtittar….
va spännande!! :)
Spännande!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Hon är fortfarande i huset och jag vill inte gå och sova förrän jag har sett att hon har fått och normalt fall brukar jag fylla på kaninernas pellets vid 21.30 men jag törs inte gå ut på balkonger för att störa…
Vad spännande.. hur går det nu då??

Jippi! Jag tittade lite snabbt och det var i allafall fem stycken röda korvar i boet men mamman sa till mig att dra och det gjorde jag :-)
Hon fick en bit äpple som hon gillar och med stor aptit slukade hon den….
Jättekul! Denna gång verkar det som om alla är i sitt boet iallafall och sist fick hon också fem ungar. Jag ska titta mer noggrant i morgon och kanske ta lite bilder om det det känns ok
Jag la även dit mer hår som hon lagt utanför….Så de får varmt och gott…Ps.jag pillade i hennes bajslåda och rullade ett antal kluttar mellan fingrarna samt att jag gnuggade mina händer mot hennes underbara päls innan jag petade i boet….
Vad kul :-)
Grattis! :)

Grattis!! 
Grattis :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Grattis! :D
Med vänlig hälsning,
Jenny
Grattis! Vad kul :D
// Emma :D

grattis! vad roligt för dig! =)
Vad skönt att de kom ut! Grattis!
Not your mom, not your milk.

naaaww va söta pussgurkor ^^ Putt
Grattis!=)
Så små och "söta"! haha ;P
Vad är dom för ras? Min teddydvv hona fick också 5 ungar :-)
Med vänlig hälsning,
Jenny

#32 Det var inte en planerad PARNING då min hona som är en vit blåögd teddydvv hade fått upp sin burdörr och där ute sprang min lejonhuvade kanin så jag tror inte att det blir nån ras av det :-(
Hade tänkt att para henne i slutet av sommaren med en teddydvv…..men men. Jag är glad för hennes ungar iallafall :-)
#33 "Tror inte det blir nån ras av det" - *Fniss* det kan inte "bli", det är inte det och kommer aldrig bli efter som det är korsning, blandras :)
Nå vad söta :) Grattis!

grattis ! :)

#34 Man vet aldrig
Jag har hört talas om en ras som heter dvärgkanin och det är det minsann…Med inslag av lejon och teddy alltså blir det ett lejonteddy dvärgkanin….
#38 - Men grejen är att teddy som varken pälstyp eller ras är itne godkänt, vilekt innebär att det är korsningar i vilket fall som helst.
Not your mom, not your milk.