Ute med kanin!
Hej.
Ja nu börjar det bli riktig vår känns det som. Min kanin bor i stallet ute på gården, det är ungefär +5-10 grader där inne. På dagarna ute är det iband upp mot +5 grader ute. Då brukar jag ta ut kaninen en stund trots att det är snö på backen. Fast man måste se till att han är torr sen. Har hört det här om tempratur skillnader och att det inte är bra men jag tycker så synd om kaninen som bara får sitta i sin box trots att det är superväder ute. Min kanin verkar helnöjd med att få komma ut 5minuter när vädret tillåter och jag tror inte den lilla skillnadden gör så mycket. Vad tycker ni? Bra eller dåligt?

Den lilla skillnaden gör nog inget… Det hade ju varit en sak om din kanin hade varit en innekanin som satt och gosade i sitt bo i värmen och sen skulle ut och hoppa i minusgrader och djup snö ;)
Edit: ett hiskeligt stavfel
Kaninen tycker säkert att det är hel lajbans att få komma ut en stund :D Tempraturskillnaden är nog ingen fara :) kaniner är mer tåliga mot kyla än mot värme :P

Mina bor också i stall, men kommer ut dagligen 30 min ändå ;)
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

bor i lägenhet och har inne kanin så väntar tills det är 15+ tills jag tar ut han…

förlåt för spamm men han får vara ute cirka 4-5 timmar per dag i lägenheten.