Mindre värd ? NEJ!
Det finns många som tror att kaniner inte är lika mkt värda som (hundar,katter,hästar och massa andra djur )Men det tycker jag är så himmla taskigt"!! te.x det finns vissa veterinärer som tar hundar och katter före ? vad är det för sätt!? Dom tror att man bara kan gå och köpa en ny kanin sen eller ? NEJ det är inte så enkelt man har byggt upp ett stort hjärta och massa minnen en mycket lång tid med sin kanin och man fäster sig alltid vid en ..Och så tror andra att man bara kan gå och köpa en ny efter den dött ? Jag blir så trött på sånna människor ,inget illa menat men Kaniner är lika mycket värda som en häst! ni undrar säkert vf jag tog upp det här men jag gjorde det för att en i min klass sa att kaniner inte var något värda och höll på med massa Negativa saker såklart vart jag förbannad ..:/

Jag har både häst och kanin samt även marsvin.
Men smådjuren är självklart lika viktiga för mig gällande veterinärvård m.m som hästen.
Men visst märker man att veterinärerna står på stallplanen 10 minuter efter man ringt gällande hästar. Och att man däremot fått tjata sig in på veterinärstationen när det gäller smådjuren.
Fast jag skall inte klaga då min veterinär numera alltid ställer upp då jag ringer.
Men det är ledsamt att det skall vara sån här syn på smådjuren på veterinärstationerna.
Marsvin 4-ever
.
Jag har bara kaniner, men min familj har en katt, syrran har en hund + kaniner, men jag har haft häst också.
Det går hur snabbt och enkelt som hälst att ordna vet tid till häst, men inte kanin. Hunden & katten har inte behövt åka till veterinären ännu så dom vet jag inte, men det finns många fler veterinärer vid mig som enbart är till katt & hund än smådjur :/

ja det är precis vad jag menar :( det är så taskigt egentligen …Hund och katt har vi och dom har varit hos veten och det är mycket enklaree att få tid till dom en smådjur för när vårat marsvin hade skabb så tog det jätte lång tid innan vi fick tid och min kompis kanin hade knölar på sidan och fick tid efter 2 veckor .. :/ Jag tkr isåfall dom borde skaffa fler veterinärer till smädjur ,visst det är kanske inte så enkelt som man tycker det låter men jag önskade att det vore så enkelt ..
Har en kompis som kom in med en kanin som knappt kunde andas… Hon hann aldrig in till ett rum änns eftersom dom tog en hund före henne :( Kaninen dog i väntrummet i hennes armar…
Jag har både kanin, hund, katt och häst och visst märker man skillnad.
Som tur är har jag världens bästa granne som också råkar vara en otroligt duktig veterinär, så det är bara för mig att springa över men mina små knuttar om det skulle vara något :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#5 Vilken lyx att ha en veterinär som granne! (Lite OT men du har alla de 4 djursorterna som jag vill ha ;P)
#4 Ne, fy vad hemskt ;(
Jag tycker att alla djur ska behandlas rättvist av veterinärer, de ska göra det bästa föra att hjälpa djuret oavsett vilken sort det är.
Kastanjegårdens Kaniner

JO det tycker man juh :( det är så tråkigt att dom te.x tar en hund före som kanske inte är lika alvarlig som när man kmr med en kanin som knappt kan andas .. :(
_#4 F*n vad hemskt :o
_Jag har visserligen en veterinär 25 min från mig som ofta har tid över hon är typ "privat vet" och åker runt till vissa hästgårdar i närheten, men jag får tid hos henne snabbt, oftast redan dagen efter.
Fast hon har ingen röntgen och kan heller inte söva, men hon kollar/undersöker, och kan skriva ut mediciner/recept, och .ex. om kanien har fel på ögat kan hon fixa fram dropp m.m om det är allvarligare åker jag till distrikts veterinärerna, de brukar kunna ordna tid snabbt dom med (Y)
När vi hade en dräktig hona som inte fick ut en unge (död) så ringde vi akut och åkte in natten till nyårsafton och så fick hon ut ungen, så där fick vi tid snabbt och bra. Distrikts veterinärerna är bäst.
Många veterinärer kan ju inte behandla möss.. När mamma ringde veterinären för någon vecka sen ang en sjuk mus. Skrattade nästan hon i telen när mamma började prata om musen..
#9 Eeh? :S
Svårt att behandla små djur, så som möss & hamstrar kan jag tro. Men man kan ju ta en titt och kolla om det går att få djuret bra igen ändå :S
När mamma var i Spanien förut med sin kanin från Sverige, blev kaninen sjuk där, så hon ringde till några veterinärer, när hon berätta om kaninen skrattade dom och tyckte det var helt sjukt :S iaf. dog han där :(
Det är inte för än nu i Spanien man börjat använda kaninen som husdjur, fast det är ovanligt ändå! Men dom behandlar knappt hundar & katter där, alltså dom kan osv… men det finns många som tycker det är sjukt att betala kejsar snitt för hund t.ex (min morfar fick lov att göra det) :o
Äscha självklart ska man betala för vet. kostnader :)

enda gången jag har varit hos veterinär var på akuten…. då tror jag dom gick efter årdningen iaf… Jag vill inte ens tänka på den gången!
Alla veterinärer kanske inte tar hundar och katter före, men jag tycker att alla ska gå efter årdningen, man gillar ju sin kanin lika mycket som någon annan gillar sin hund eller katt.

Jag håller fullständigt med om att man gillar sin kanin lika mycket som någon annan gillar sin hund och katt..Om dom bara insåg det är nästan som att vi tänker att äsch det där barnet är mindre och mindre värt då ,då tar vi vuxna före !? OM man bara kunde göra nhågot åt saken kanske kan man ..Är det någon som vet om det skulle funka och skriva ett brev om vad man tkr till dom som har hand om det så kanske dom inser det dom borde ha ett öga för Marsvin,möss,hamstrar och kaniner m.m ..det är så sorligt att veterinärer tar hundar och sånt före som te.x om en hund inte är allvarligt skadad och man kommer in med en mycket allvarligt skadad kaniin som håller på och dör och så tar dom hunden före vad är det för sätt … :(

skutt