äter hundmat :/
hej hej.
Min dvv Mini envisas alltid med att äta torrfodret hundarna har. Då mina hundar är sega på att äta så hinner hon alltid sno åt sig några bitar mat. Detta kan väl inte va ra för en kanin ? det e juh kött å grejjer i.
Låt henne inte vara ute när hundarna får mat?
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

det ska hon inte få vara mer…s jobbigt när hundarna inte äter snabbt hehe.
men är det farligt? att hon fått i sig det?
En av mina kaniner brukade äta kattmat, och han mådde prima. Vet dock inte hur det är med hundmat.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Jag tror knappast att kaniner ska äta kött i alla fall…

#3 oki :) hon beter sig bra, hon är pigg och glad så jag antar att det inte vart nån fara men ville fråga ändå :)
Eftersom katt och hundmat (speciellt katt!) innehåller kött och andra animaliska produkter, och dessutom har ett helt annat närings och protein-innehåll antar jag att det inte är speciellt bra alls för kaninen.
Antagligen dör den inte pang på fläcken, men jag tror du ska försöka undvika att hon får i sig det :)
En gång hade jag med mig en kopp varm choklad med marsmallows ut till kaninhagen. Min kaninhona blev helt tokig och flög på koppen och fick tag i en marsmallows som jag fick slita ur munnen på henne. En skvätt chokladmjölk hamnade på marken och kaninen började slicka i sig det, och när mjölken runnit ner i jorden försökte hon gräva fram den!
Trots att varken marsmallows eller oboy är något som tillhör kaninens kost mådde hon prima efteråt :)

#6 hahaha, gud vilken gullig historia :) såg det framför mig. (lite OT)
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV

#6 ja hoppas verkligen inte hon dör på fläcken hehe ;) men jag ska se till att hon inte får i sig det mer :)
Kan ju säga så här, en gissning jag har. Efter som kaniner är "vegetarianer", växtätare som inte äter kött lär de helle inte få äta kött!
Jag är vegetarian, när jag åt gelantin godis för första gången (en halv stor ngt tjock gele "mask" typ) fick jag jätte ont i magen, och jag fick då ont i magen om jag åt något som inehöll animaliskt = ex. gelantin. För jag inte var van vid det.
Nu är jag dock van och kan äta gelantin godis utan problem (hihi, ja vegetarian men äter gelantin godis = mums ändå xD)
Kanske är så med kaniner, om de inte är vana så där. För de är ju ganska känsliga djur.

#9 ja man tycker juh att hon borde få ont i magen,men ändå kämpade hon för att få äta det haha. men nu e det sut på det..hon får allt nöjja sig med pellets,hö, och grönskare :)
#6 hehe låter nästan som det min kanin gjorde i julas ;)
satt med en skål skumtomtar i knät sen vände jag mig från kaninen tvärt och när jag vände mig tillbaka såg jag han springa i väg med en tomte xD han fick dock bara i sig en lite bit ;P