Rex-tråd
Självklart ska vi med rexar ha en rex-tråd också!
Vet inte hur många vi är, men vi som har rexar får köra hårt med denna tråd!
Jag börjar med att lägga ut en bild på min underbara dalmatinrex, Classic.
Hade honom inne i tvättstugan en snabbis för lite kloklippning inför lördag då han ska ställas på Pumpen. Gosegrisen somnade i knät på mig! Jag är toklycklig över att ha honom här hos oss på Betesgården!
Dom är så fina. :)
Tackar!
Ingen annan som har rexar?
Dom är sjukt underbara! Finns ju några fler med rexar iaf 

Ååå, så liten han såg ut där! Som en riktig tonåring, hi hi! Han är verkligen helt bedårande!
Jösses vad glad och stolt jag är att vi fick köpa honom!
#7 - Den där bilden är ju för ball, de ser ut som 3 cafébabes som sitter och skvallrar eller spanar på en hingst, ha ha!
Dem är också så himla fina!

har ingen rex än :P , Men har tingat en ända sen förra våren ^^ LÄÄÄNGTAR ! Kullen ska födas nu 8 mars ^^
Föräldrarna är reggade, fast bebisarna kommer inte va det, så min bebis kommer inte vara reggas eller så :P Men skitsamma :P Det är Hoppning jag holler på med och det är det föräldranra för också ;P Jätte ducktiga e dom! Pappan är svår klassad & har hoppat 160 i längd och 80 i höjd =D , Längtar sjukt mycket på denna kullen :P , Mamman e blå och pappanvet jag inte riktigt, tror han är viltröd, och brokad :P
Gosh ^^ en blå brokad litten rex är INTE fel ^^
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Vad kul för dig! Grattis! Då hoppas vi på många bilder sen då!

#11 Hehe, längtar sönder snart ^^
hehe, bilder är nååågot ni kan räkna med xD !
20 årig djurgalen moder*

#10 - haha trevligt på min födelsedag isf ^^'
har inga Rexar men måste säga att dom ä otroligt fina!
Och söt bild när hon sover i ditt knä! :)
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

#13 haha myss ^^ ,
20 årig djurgalen moder*

Jag har ju en dalmatinerex men inga bilder här på datan :-) De flesta bilder finns hemma hos syrran (tappsveden)
Skrev ju en tillsalutråd för ett tag sedan då jag ansåg att min dalmatin inte trivdes. nu har han dock fått en mkt större bur att vara i och jag försöker variera innehållet i den så mkt som möjligt. Han har ingen annan kanin i närheten och detta har fått ohnom att slappna av otroligt mkt så nu får han stanna hos mig! Älskar ju min grabb så jag ville verkligen itne ens skriva tillsalu tråden från första början :-)
Ska bomba er med bilder på min vackring sen!
#1 Så vacker! ser lika härligt avslappnad ut som min kille brukar göra då han får ligga på rygg i mitt knä o smysa - något han älskar! Vad väger din snygging?
#15 - Tack! Han väger 3,4 kg
Ska bli skoj att se din kanin sen med!
Putteliputtt, nog är vi väl fler som har rexar?

#18 - Snyggve!

sötis! 
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus
åh vad jag saknar rex-kaninerna jag hade en sommar. Men de var tvungen att åka tillbaka till uppfödaren för de skulle bli avelskaniner. En var vit rödögd/albino. Och den andra var svart/mörkbrun och brun, skulle gissa att det var någon slags zobel. Ska se om jag inte kan gräva fram en bild på dom :) Men det var så många år sen och då hade jag ingen digitalkamera så det finns i nåt fotoalbum i sånna fall.
Den vita dog bara nåt år efter för att uppfödaren satte ihop henne medans hon hade ungar, med en annan hona med ungar. Förstår inte varför. Det blev slagsmål och hon fick ett stor sår som täckte hela skallen i princip, så de avlivade henne. Men men. Onödig historia kanske. Ska se om jag kan hitta en bild nu! :)

#1 : Hur får du honom att ligga på rygg och somna? :) Hur kan han vara så lugn? :) jättegulligt ju
#23 - De flesta av mina kaniner ligger helt lugnt på rygg. Det är bara att träna. Eller så har man en handduk/liknande de invirade i, så de itne kan sprattla.
Not your mom, not your milk.
#23 - Vet faktiskt inte, antar att om tar det lugnt så smittar det av sig på kaninen med. Alla mina kaniner somnar på rygg när jag lägger dem så!

#24, #25 : Hmm jag vill verkligen att mina ska kunna göra så, Cleo kan nästan om hon ligg-sitter typ, då går det bra, men Apollo kan inte alls, han sprattlar så fort han blir lyft… aja
#26 - Men håll om dem ordentligt till att börja med, de kanske oroar sig för att de ska bli tappade, eller så… vet inte riktigt.
Förtroende är viktigt att Du bygger upp. Lär känna din kanin genom att hålla den vanligt först och pyssla mycket med den hela tiden, fast det kanske du redan gör, svårt att ge tips?, en del kaniner gillar väl helt enkelt inte alls att ligga på rygg. Men om de litar på dig och känner sig trygga med dig kommer det nog snart!
#18 Så fin!
Jag får väl egentligen inte skriva här eftesom jag inte har några rexar men jag har en fråga ang deras päls.
Jag har aldrig klappat en rex och jag undrar hur deras päls känns? Är deras päls mjukare, lenare än kaniner med vanlig päls? Jag har alltid fått för mig (och ännu mer när jag ser dem på bild) att deras päls känns sträv och lite sticksig…men hoppas att jag har fel ;)
Kankse en konstig fråga, men frågar man inte så vet man inte, speciellt när jag inte har tillgång till att känna på någon rex =P
Kastanjegårdens Kaniner
Nej de är verkligen inte sträva eller stickiga, tvärtom, de har den lenaste päls Du kan föreställa dig!
Om Du inte bor alltför långt ifrån mig så får Du gärna komma och klappa mina underbara rexar!
Har häller aldrig klappat någon. Men hur är de i jämförelse med cornish rex katter? Stor skillnad eller liten? :D
Emma
Katterna har ju liksom en vågig päls, men rexarna är ju som Du ser på bilderna ovan!

#27 : hoppas det :)
#31 Jo jag vet. Mina kusiner har sånna ;). Men på vissa ställen är inte katterna vågiga. Är det samma kvalite på rexarna och katterna där de inte är vågiga? :)
Emma
Rex katter och rex kaniner har olika päls, går inte riktigt att jämnföra.
Kaninens rexpäls står rakt upp.
Kattens ligger ner mot kroppen, samt är lockig.
I morgon ska jag ställa ut min rexdalmatin Classic, håll tummarna nu allihopa för att de ska gå bra!

wow! Jag håller tummarna för toppen poäng Tessan!

Jag och sambon (plus hund och ett gäng kaniner) är på väg till Tierp nu. Vi har ju utställning imorgon så vi ska fixa iordning det sista och sedan sova kvar i lokalen! :)
Lycka till Tessan!
#34 Okej, tack :D. Måste klappa en rex någon gång :)
Emma
Nu är vi hemma från utställningen och det gick jättebra!
Classic fick jättebra poäng och eftersom det var DM fick man ju bära fram sina kaniner själv till bordet och stå kvar och lyssna på vad domaren tyckte och så kunde man passa på att ställa frågor om man hade några.
Domaren sa i alla fall att hon tyckte Classic var riktigt snygg och att han hade en riktigt fin teckning. Bra storlek och bra päls.
Hon lyckades hitta ett fåtal vita strån i hans svarta prickar så därför fick han 94,5 poäng annars hade han varit en 95:a, men men, matte är SKITSTOLT i alla fall!

Jag hade en jätte snygg Rex dalamartiner för många år sedan som hette Pongo han fick 95p i alingsås. Tyvärr är alla mina kaninbilder på papper och jag har ingen scaner. Såg i en annons att det fanns brokade/manteltecknade rexar är det godkänt. På min tid fanns inga såna. Jag hade castor rEx
Elin, hur har det gått för dig på utställningen Du var på idag?

Vi vann Klass M med våran ungdjursgrupp 3 st rex dalmatiner honor.
Fick en grupp hanar på 282,5p, 19 plats kom vi i klass A med dom.
Hanarna fick 94,5 p , 94p , 94p , 94p och så hade vi en hona med oss som fick 91,5p tror jag det var, hon har hakpåse så.
Kul att det gick så bra för Classic då.
#29 Jaha, okej. Hehe, tack vad snällt men tyvär så bor jag för långt bort ;)
Jag ser fram emot att få klappa någon rex i framtiden ^^
Kastanjegårdens Kaniner
#42 - Kul att Ni vann klass M, grattis! Bra poäng på hanarna med ju, kul!
Du har inte nån vuxen fin hona till salu Elin…? Har kommit på att jag vill ha en till avelshona. Jag skrev en annons här på KIF, kan ju ta en titt på den om Du vill!

Inget till salu just nu men det är ju inte omöjligt att det kommer finnas längre fram! ;) Börjar ju bli några honor här hemma nu så! Jag hör av mig isf!
Grattis till fina poäng Elin! 
På vårt DM så blev det inga direkt högpoängare i år. Endast två kaniner lyckades komma upp till 95,0 poäng. (En sobelblå hermelin som vann och blev Distriktsmästare i Sörmland 2009 och en vitlgul dvärgvädur). Sedan så var det rätt fallande poänger vad man hörde. Så Tessans 94,5 p på Classic var kanonbra!
Själv fick jag 94,0 på min hane och 92,5 p på min hona. Tyckte att domaren var lite väl hård med sina kommentarer på båda mina dalmatiner rexar, (speciellt på honan). Men det är domaren som dömmer så det är bara att bita i det sura äpplet och ta det med ro. Även om det stang till lite väl mycket denna gången.

Men Monica, med tanke på hur hård domaren faktiskt var så fick Du ju rätt bra poäng ändå.
Hoppas verkligen inte Du tappade stinget nu för Du har ju faktiskt fått bättre poäng på honan innan och hon skulle ju inte kunnat få pass bra som hon fick på Pumpen tex om hon inte var fin i andra domares ögon, eller hur?
Du vet att hon håller bra mått enligt standarden så denna bedömning var endast en enda domares smak och tycke, glöm inte det!
Vet inte varför hon var så hård mot dig för Du har verkligen fina dalmatinrexar!
94 poäng på Frodo är ju jättebra!

Roligt för poängen tessan!
En fråga bara om själva rasen.. Fäller dom som vanliga normalpälsade kaniner? :)

Ja, det gör dom! :)
Ååå, Elin… Jag vill så himla gärna ha en till hona… Ska Du inte släppa en vuxen snart??
Har fått tag på 2 olika uppfödare som har honor som jag kan få köpa, men för det första så bor de båda två väldigt långt ifrån mig och för det andra så vill jag verkligen köpa en utav dig!
Vad ska jag behöva göra? *flirt, flirt*

så förbaskat söt!

;)
#1 måste säga att denna bilden var lätt finast och får rex att framstå som en väldigt vacker kanin!
Hälsningar Malin
#54 - Dem är väldigt vackra kaniner!

Åh så fin bild! 
Putt!

Goosh =D , Helt lycklig nu ^^ . Fick nyss mejl från uppfödaren som sa att det idag hade fötts 5 stycken rackare =) , 2 Dalmatiner & 3 mörka ^^ Får nu hoppas på att alla överlever :P
Holler även tummarna på att det blir någon blå, Raawr :P , Men antagligen så är dom Castor? Pappan e ju viltgrå Mantel och Mamman blå =)
20 årig djurgalen moder*
#59 - Välkommen i rex-gänget då!=)
Vad roligt! Varifrån kommer de?
Får man även kasta in på dvv rex? 
Ett gäng bebbar som växer så det knakar här hemma! :)
2 viltbruna, en havana brokad, en viltkanel brokad och en som antingen är egern eller havana brokad (liten segis på att pälsa på sig) :)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
#61 Men gud aaaaww!!
Hälsningar Malin

#60 TackTack :) ! Dom är från Combination´s :)
http://www.combinationsku.se/
20 årig djurgalen moder*
#62 Ja visst är de helt bedårande! :)
#64 - Nej men gud så söta!
Sov han eller hon så när Du plockade upp den eller somnade den under tiden Du fotade?
#65 Lillen var vaken när jag plockade upp honom på mjuka filten somnade han på en gång :)
Här är kullsyskonet, en viltbrun :)
Jättefina!
#67 Tack så jättemkt! :) De har en så perfekt kombination med rexens underbara päls och dvärgvädurens kropp och öron som jag älskar 
Jag har köpt en rex idag faktikt! Men han bor i Malmö och kommer bo kvar där tills vi fixar transporten upp till oss i Uppsala…
Kanelrexen Rexus som finns i annons här på kanin.ifokus. 
#69 Han ska åka med mig upp från Ayla är det tänkt. Eftersom det är så svårt att få upp kaniner denna sträckan om man inte vill att de ska åka hästtransport :)
#69 - Grattis Tessan!
Ska bli kul att se se bilder på honom sen!
#70 Aha, är det du som känner dom och åker upp till Stockholm nu och då? Nej, jag vet att det går hästtransporter, långtradare osv men känns bättre om han får skjuts med någon kaninmänniska.
#72 Japp det är jag som pendlar :) Har ju pojken där nere så åker ner drygt 2 gånger i månaden och så åker han ju upp och ner han med :) Säger verkligen det samma, så behöver man inte gå upp och möta upp vid en motorväg 4 på morgonen heller… :)

Men vaddå bäbisar är väl aldrig reggade när dom föds? Fast du kansek menar att dom inte kommer öronmärkas?^^
Rexpäls är så mysigt (:
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
#74 - Nu hänger jag inte med, vem skriver Du till? =)
Jag har bara en ½ rex 
-' Rebecca Johansson

jag vill oxå ha en liten rex

En fråga, fins det värkligen Viltgråa rexar, heter det inte Castor ? Eller är det jag som är helt ute och cycklar typ ?
20 årig djurgalen moder*
#78 Viltgrå = Castor på rex.

#79 jo då är det som jag tänkte. men har sett att vissa uppfödare säger Viltgrå. Kan man säga begge eller ?
20 årig djurgalen moder*
Ja, den vilgråa rexfärgen heter ju castor, så man kan säga både och.
Men det heter "rätt" castor, men man kan ju knappast kalla det ohyggligt fel att skriva viltgrå om man är nybörjare.
Not your mom, not your milk.

Käns som om jag får börja bli litte aktiv i denna tråden ^^ Får hem min lilla pys i Maj ^^
20 årig djurgalen moder*
#80 Jag gjorde själv den lilla missen alldeles nyligen. Lite extra pinsamt eftersom jag faktiskt födde upp just Castorrexar för 16-17 år sedan. *skratt*