OT- Scan kokade grisar levande
Usch vad jag mådde illa när jag hörde om den här nyheten :/
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4665039.ab
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=4506547
Och att det hänt här i Luleå också.
Jag ska inte köpa mer från Scan eller Nyhlén och Hugossons.
Det är sånt här som gör att i alla fall jag funderar på att sluta med kött helt.
Jag har varit noga med att alltid köpa svenskt kött när det gäller allt. Men nu ska man inte ens kunna lita på att Sverige gör jobbet rätt.
Jag själv mår väldigt illa och blir arg när jag hör om sånt här. För det ska verkligen aldrig kunna hända, sånt här får inte hända.
Hur berörs ni av det?

Ush , låter helt sinnes sjukt! kommer dock inte in på länken "/
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Tänker inte ens försöka gå in på länken, sånt mår man ju grymt dåligt av att se.
Stackars djur…
Usch fy va hemskt…. Och att dem verkligen e så slarviga :`(
Stakkars grisar (dock inga hemska bilder som tur e, Men texten va inte allt solig att läsa) *snyft*

Jag kollade, usch det är så äckligt att jag vill börja gråta! :'(
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

Vill inte trycka på länken, men asså scan dom skjuter sina grisar, hänger upp dom och där ska det även kontroleras så att dom är döda. Sen förs dom ner i en "kastrull"
Och vid kontrollen så kan det ibland vara så slarvigt. Men grisarna är då medvetslösa så det är ju inte så att dom börjar skrika eller något sånt.
Hoppas ingen hoppar på mig nu eller något sånt, tycker att det är slarvigt och skabbigt.
20 årig djurgalen moder*

#5 LÄS INTE OM DU INTE VILL VETA!
I artikeln stog det att dom förs in i ett rum där dom på nåt sätt dör, tror dom fö in någon gas eller så. Men dom slavrade och hade i för många grisar så att det nt ritkigt tog på alla, men grisarna var ju medvetslösa så dom trodde dem var döda, men sen vaknade dom till i karet och började skrika..
OBS OBS OBS OBS OBS OBS OBS!
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

usch! Det stod typ "det är otroligt smärtsamt för grisarnaatt bli skållade levane", det visste man ju inte! Klart det är smärtsamt!!!!!!!!!!!! Är faktiskt redan halv vegetarian. Äter bara ekologiskt kött om jag äter kött…..
Håller med om att det är fruktansvärt och helt oacceptabelt! Sånt får verkligen inte hända, och framförallt inte gång på gång. Men efter att själv ha jobbat 1½ år på scan kan jag förstå hur det kan gå. När avdelning efter avdelning stängs ned för att optimera. Stressen och ovisheten om hur länge man kommer få ha kvar jobbet var stor.
Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

#8 min mamma och pappa jobbade också på scan när vi först kom till sverige. Därifrån jag fått "infot" till #5
20 årig djurgalen moder*
#5 men denna gång hade det hänt. Några grisar var vid medvetande. Och nån hade börjat skrika :/ sånt får bara inte hända.
#8 mm.. Men sådant får aldrig gå ut över djuren tycker jag. Spelar ingen roll hur stressigt det är.
Fyfaaaan vad VIDRIGT!! :'@
mm det är hemskt att sånt faktiskt kan hända :(