Vägrar äta grönsaker...
min kanin har förut älskat grönsaker! men i ca en månad nu så har han totalt dissat grönsaker O.o
vad kan man göra så han vill äta de igen?
han äter förövrigt en ½ dl pellets och fri till gång till hö.
tacksam för svar ^^

Testa att mixxa grönsaker till en massa, som du sedan värmer i ugnen så det blir som ett knäckebröd ;)
brukar jag göra, och mina kaniner älskar det. Plus att det är bra för tänderna, (':
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)
ooh okey det ska jag verkligen testa :D
han älskar ju knäckebråd så ^__^
Ge kaninen hö, vatten och grönsaker ett tag. Hjälper inte att skämma bort honom med något med grönsaker på. När han är hungrig borde han ju äta det till slut. Eller minska peleltsmängden att börj med.
Not your mom, not your milk.
#3 men det nummer 1 pratade om var ju att göra mos av grönsaker sen blir det ungefär som knäckebröd, fast med bara grönsaker.
skämmer inte alls bort honom iaf. har redan prövat att enbart ge hö och grönsaker men funkar öndå inte..

#4 Det har funkat jätte bra för mig iaf! :D
men det tar ett tag, man får värma på "luft" inställning och seda låta det stå en natt för det ritkigt ska stelna. Men man vet aldrig, kanske funkar bättre för dig ^^'
/Saralindh
han har börjat äta morot nu, ska ge han lite sallad imorgon ^__^
han hade nog bara en -inte äta grönsaker- fas. han har vägrat äta hö i nästan ett år men för nån månad sen började han äta massa =)
han är nog en fas kanin xD

Hahaha, aa vad bra! ^^
/Saralindh