Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 744 ggr
[fantasi]1
0

finaste disney!

för några månader sedan praktiserade jag på en zoobutik.butiken fick ett virus/bakterie och det slutade med att nästan alla kaniner dog av förstoppning. (sjukdomen var av den art att den bara påverkade kaniner och höns)

till slut var det bara en liten kanin kvar, som vara apatisk, undernärd och nära döden. denna tog jag hem för att fösöka kurera, men med lite hopp om att det skulle lyckas.

jag satt uppe och vakade med henne, masserade hennes mage och gav henne vätska genom en liten plastspruta.

som genom ett under så klarade hon sig! efter några dagar började hon röra sig runt och efter ytterligare några dagar började hon bajsa.

det blev så att hon fick stanna kvar hos mig, då butiken inte ville riskera att hon bar på viruset/ bakterien fortfarande. en vän till mig ville ha henne när hon blivit frisk och allt såg ljust ut. denna sjukdom hon hade, är helt borta nu..

när hon varit frisk i några veckor fick hon en förkylning, och denna rev upp hennes nos/ögongångar, så att det blev stora öppna sår. nu har hon blivit behandlad mot detta ett tag, och hon är på bättringsvägen!

min vän som ville ha henne, backade ur för några dagar sedan, eftersom hon sålt sina övriga kaniner.

pga. all tid jag lagt ner på henne, så är hon den tillgivnaste kaninen jag någonsin träffat. man kan nästan hålla henne hur som helst, och hon går med på det.

hon har en sån stor personlighet och hon är den gosigaste kaninen man kan tänka sig. hon har aldrig suttit i bur, och det är så jag vill ha det. hon är rumsren till nästan 100%, och hon har aldrig rört sladdar osv.

jag skulle gärna ha henne kvar själv, men som situationen är så har jag inte plats för henne, och hon förtjänar det bästa.

jag vill inte ha något för henne, det enda jag vill är att hon får ett bra hem hos någon som har tid för henne!

hon heter Disney, kan gissa att hon är omkring 5 månader gammal. grå till färgen, antagligen korsning emellan antingen löwen/dv.vädur eller angora/dv. vädur.

mycket fin päls som kräver viss pälsvård.

äter bra, bajsar bra, mycket pigg och tillgiven! om hon låter som den perfekta kaninen för dig, tveka inte!

vi finns i stockholm.

om ni har några frågor skicka ett Pm :)

Huldan
0

Vilken solskenistoria! Kan tyärr inte ta emot fler kaniner, men hoppas du hitatr ett hem åt henne!

[fantasi]1
0

1# tack! hon förtjänar verkligen det bästa och jag hoppas att det finns någon där ute som har plats och tid för henne :)

utekaninen
0

har du någon bild?

[fantasi]1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är ett när hon var lite yngre :)

KaninEmma
0

Vad söt :)

// Emma :D

[fantasi]1
0

#5 - visst är hon? jag kan med gott samvete säga att det är den sötaste kaninen jag någonsin sett :)

spiritedaway
0

Vilken historia :) hoppas du hittar ett bra hem ^^ Synd att du inte kan behålla henne själv, för kan tänka mig att eran relation är speciell med tanke på hur mycket du pysslat om henne :)

[fantasi]1
0

#7 - ja, jag skulle jättegärna ha kvar henne, men eftersom jag inte har det intresset av kaniner som jag tycker krävs, så vore det inte snällt mot henne att ha kvar henne!

alla som har träffat henne håller med mig om att hon är något alldeles extra!

spiritedaway
0

#8 Okej. Hoppas du kan hitta ett bra hem som hon förtjänar :)

Paulines
0

Hoppas du hittar någon som är kunnig till henne, det behöver hon <2

Cagi
0

Du skrev att hon är på bättringsvägen. Har hon några problem nu?Hon bär inte på nåt smittsamt?

Hon var verkligen jättesöt.

[fantasi]1
0

#11 - just nu är hon fortfarande lite dålig i nos/ögongången, men eftersom jag medicinerar henne så är det definitivt på bättringsvägen.

hennes förra sjukdom smittar inte längre. bara marsvin och andra djur kan bära på den utan att den bryter ut, så om en kanin har det i sig så blir den sjuk.

disney har vart symtomfri i 3 månader, så hon är utom farozonen.

jag kommer förstås inte släppa iväg henne förens hon är helt frisk.

Lena82
0

Vilken prinsessa. Om jag inte redan haft två kaniner så hade jag gärna tagit över henne. Men nu har vi som sagt redan två vi ska snart flytta till en större lägenhet så att vi får plats. Just nu bor vi i en två med två kaniner med varsin bur, två vuxa (jag och min blivande make) och fyra stycke akvarium. 1 april får vi tillgång till vår nya lägenhet. En fyra. så ett rum ska kaninerna få helt för sig själva. Sen håller vi på att skaffa barn och det skulle inte kännas rätt mot Disney om hon skulle kommit till oss när jag blivit gravid eller blir gravid. Men hoppas verkligen att du hittar ett hem till henne.

[fantasi]1
0

disney finns fortfarande kvar!

PandaFish
0

Hon är verkligen jätte fin :D

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

Mahogny
0

Jag vet att hon är världens goaste kanin, jag träffar henne nästan varje dag! Jag tycker vanligtvis inte alls om kaniner, men hon är en riktig going.

Kom igen nu ninvänner, ni vet att ni vill ha denna gosboll! :)