Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2203 ggr
exitingsvillemo
0

rumsren?

är era kaniner rumsrena, dvs går dom på låda?

Hur går man tillväga för att få dom rumsrena?

[chriistina]
0

2 av mina 5 är rumsrena. Eller en tredje är det egentligen också men han bor med en annan kanin som inte är det. Så det märks inte.

Jag satte bara en toa i det hörn de brukar gå på toa och sen fatta de att man ska gå på toa i den.

spiritedaway
0

För det mesta är dom det, när det gäller kisset. Bajset hamnar lite överallt hela tiden men ofta i toalådan. Men kisset känns viktigast att det hamnar i lådan.

Jag var noga med att rengöra så fort de kissade nån annanstans. Vilket blev flera ggr dagligen i början. Men dom fattade rätt snabbt.

Jojsan
0

Båda mina kaniner är rumsrena, dock har Channie börjat få för sig att hon ska kissa ute ibland när jag luktar Bebbe… Men det är inte så farligt.. ^^

Jag tror det finns en artikel här på kif om hur man får sin kanin rumsren, du kan ju kanske söka upp den :)

tantnett
0

Flippen visade mig att kaniner är rumsrena. Ha Ha.

Jag var totalt novis på kaniner då jag blev med henne. Men turligt nog renoverade jag ett skrivbord när hon flyttade in hos mig så hon började använda en av dom utdragna lådorna som toalett.   Förvånad

Nåväl detta var ju inte aceptabelt så jag fixade en toaback till henne som jag fyllde kattsand i och där tyckte hon var mysigt att både sprätta samt kissa. Men kattsanden var inte bra då det dammade så infernaliskt så numera har hon spån i lådan och det funkar lika bra.

Hur har du din/dina kaniner? Skaffa en toalåda och ha kaninen i ett begränsat utrymme fram tills den lärt sig använda toalådan.

Tyvär är ju inte alla kaniner så försigkommna som Flippen.  Skrattande

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Em--ma
0

Ja. Wilma och Inka är det <3 vet inte om Haylie är det för hon bajsar inne i sovrummet har bajslådan där med det är massvis med halm på så hon typ bäddar in det XD

lärde Inka bajsa genom att flytta bajslådan till det stället där hon bajsade, hehe XD Klart :)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Flikka
0

henke är typ rumsren XD han kissar och bajsar i en låda i sin bur :P men utanför så bajsar han lite överrallt sen så kissar han och bajsar i  min säng XD när jag lärde honom att göra sina behov i en låda i hans bur XD så ställde jag bara en låda där han brukar kissa XD så gick han dit av sig själv ^^,

emms
0

Nej, min muffin är ganska dålig på det (A). Han använder hela buren till det. Men det kommer aldrig något utanför buren :)

Emma

kastanjen
0

Har två kaniner som bor inne. Bessa har varit helt rumsren men är helt hopplös för tillfället, både bajsar och kissar precis överallt Skrikandes Drama däremot är väldigt duktig, visst händer det att en och annan liten kula kommer utanför men det är inte hela värden.. Glad

[BonnieL]
0

Båda mina kaniner är rumsrena! :) Jag satte bara en kattlåda där och la i lite av bajset och kisset och sen gick dom där :)

flisan93
0

McDreamy är väldigt duktig när det gäller att gå på lådan;) Nästa för duktig..haha

Han är så duktig att han inte ens vill bajsa ute i hagen utan att ha en bajslåda där;) haha

Twinklys
0

Hos mig är det bara Coco som är rumsren och använder toan som hon ska :) Chania och några till tycker om att välta den :/

Riqueza
0

Så passande att jag hittade den här tråden :P jag satt just och tänkte på hur skönt det är nu när jag lyckats få alla kaniner mer eller mindre rumsrena! :)

Min dvv Puzzel hade jag i stort sett gett upp hoppet på, men sen så prövade jag att bara sätta in en kattlåda med toa-lätt i och istället för spån i resten av buren så satte jag en matta.

Nu gör hon 99% av sina behov på lådan om man inte räknar med att hon kan skita utanför :p Jag är helt uppspelt och nu får hon springa lös i köket och hallen när vi är hemma :) Vill inte ha henne i vardagsrummet för alla sladdar och inte i sovrummet då jag är allergisk mot hö och inte vill att min allergi ska utvecklas till kaninallergi :p

Så matta och toalåda är något jag föreslår för hopplösa kaniner :p

lill-jarven
0

Har alltid kört med matta i buren och toa-lätt i lådan och det fungerar hur bar som helst!

Den enda som har varit besvärlig att få rumsren var Leia, men hon hade inte haft någon toalåda förut utan bara strö i hela buren, så det tog liksom en stund innan hon kopplade. :) Tror att Hubert hjälpte till lite genom att han bara kissar på lådan.

Bajset hamnar lite överallt, men det kan man ju leva med. :)

Vemsan
0

Carlos är rumsren och går på toalådan och de gjorde han redan när jag köpte honom som bebis :) Visst händer de att några pluttar hamnar utanför när han sitter och äter men 100% av allt kiss ligger i toan i alla fall :) Har Toa Lätt strö i hela buren + toan .

Hälsningar Vemsan

Kristall
0

Mjo, de har sina hörn där de går o gör sina behov. :P
Endast Curry har en låda att gå på dock (de andra puttar bara bort den).

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)