Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 4311 ggr
eliden
0

Fixat i buren

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag fixat lite i Mollys bur. Hon har fått spån i sin bur nu. Så det ska bli mjuk & skönt! Har även fixat som ett hus till henne som hon kan boa i. De är 30x30x30. Visst lär de räcka? Se bild nedan.

eliden
0

De är huset. Ska även lägga in halm sen. På söndag är det 3 veckor sedan hon parades. Kommer hon börja boa snart då? när ska jag stoppa in halmet?

spiritedaway
0

Va fint, och stor bur också :)

en liten fråga bara. Vart hittar man sånna där hyllor som du har hängt på kompostgallret? :) Jag har inte sett till några sånna här.

spiritedaway
0

#1 jag är inte så bra på det här med bolådor, men borde det inte vara mindre öppet? Fast nån annan kanske har bättre svar på det.

eliden
0

#2,3 Tack :) jag köpte de på ett zoo här i stan, i gävle. Jo, det kanske borde vara en mindre öppning. Men har kollar på jättemånga olika hus men tycker dom inte var tillräkligt bra "/ någon som har ngt förslag som jag kan göra så det blir mindre öppning?

Veero
0

Snyggt :))

Var hittar man sånna dära sitthyllor för inneburar?

Kristall
0

#4: du kan ju bygga en egen bolåda som ett "hus" med ett tak som går å ta loss/öppna när du ska kolla till ungarna och kant vid öppningen så inte ungarna hamnar utanför boet? :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

spiritedaway
0

#4 okej, jag får hålla utkik på affärerna här.

Du kan säkert få tips? av personer här, det är många här som har fött upp kaniner.

eliden
0

testa en annan sak nu. ställde som en låna under. Då blev det en kant med :) Kollar bild

eliden
0

låda mena jag, ursäkta stavning ;)

eliden
0

Blev det bättre tycker ni?

Qepta
0

Riktigt mysigt!

#8 Vad kostar dendär träkullen eller vad det heter? :)

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Qepta
0

Föresten, dendär gråa sitthyllan det finns väl sånna i Gävleborgszoo? Har för mig det när jag var in där och köpte grejjer till vovven.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

DEMNJA
0

#2 förut fanns dom på djurmagazinet i luleå (inne i stan) men den finns ju inte kvar och storheden har iaf inte haft dom var jag sett… däremot kan de säkert ta hem :)

Annars går det att beställa på internet. Tror tex. att grand-prix.se har :)

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

spiritedaway
0

#13 Jag tror jag ska kolla internet först. :)

[Wera]
0

#8 Det där blev mkt bättre :) Tror det kan duga. Annars är det bara att bygga en låda med hål i, jätte lätt.

30x30x25 är nog minimum tror jag för dvärgkanin, så det räcker.

Vill också ha en sån sitthylla, hittar ingen :/ men om du köpt en sån i Gävle ska jag nog försöka leta efter en sån, fast jag brukar åka till Valbo.
Vill också ha en sån där "trä tunnel" som du använder som hus :D Vart kan man köpa det?
Har varit in på djurmagazinet i Mora, men finns inget där :/

eliden
0

#11 kommer inte riktigt ihåg. Men inte över 100 lappen tror jag. Man kan köpa dom på Gävleborgszoo. Men jag köpte min på söder zoo för tycker tanten som jobbar på gävleborgszoo är så otrevlig.

Qepta
0

Jag kan gå ner imorgon och kolla, Djurmagazinet i Valbo måste ju ha sitthyllor! annars kanske man kan fråga om man får köpa en sitthylla från en bur för ett annat pris om det inte finns några.

Och en såndär trätunnel ska jag leta efter. Chili är så sur då hon inte har chans att rymma längre så hon ska få lite nytt och mys, och en såndär trätunnel blir ju toppen när hon får bebbar!

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Wera]
0

#16 Haha xD Inte kul med tjuriga, elaka tanter (a)

#17 Säg gärna till när du varit ner i djurmagazinet om det finns någon sitthylla eller trätunnel, för då ska jag gå in där och köpa mig någon nästa gång jag far till Valbo! Behöver verkligen sitthylla, efter som det är lag på det och väldgit omtyckt av kaninerna. Har ingen sitthylla nu i inneburen :/

[nataschaj]
0

Angående den gråa sitt hyllan är det ju bara kolla på Rått/iller byrar där har dem sånna.. sj har jag 2st funderar på att hanvända dem men vet inte om dem klarar max 3kg.. fast de borde dem göra..

Så kolla på iller/råtthörnorna i zoo äffrerna (dem stora) i Göteborg har dem sånna i alla stora (húvyröds, zoo kompaniet osv)

Qepta
0

Sist jag var in på Gävleborgszoo så fanns det ganska så stora sitthyllor (de gråa) tll kaniner, de till iller och råttor var rätt så små och skulle dock bara passa till kaninungarna. Men imorgon går jag in på Gävleborgszoo och kollar, kan ev ta mig upp till Söder's zoo om jag orkar (A) hihi jag är lat, men då kanske jag hinner rasta vovven på en gång så får jag springa till tågstation då jag ska bort över helgen men förhoppningsvis har dom internet så då skriver jag här ; >

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Wera]
0

#20 Topppen (Y) bor 20 mil från Gävle, åker inte dit så ofta men när det händer ska jag knalla mig dit!

Qepta
0

Hihi, jag bor 5 min ifrån stan så jag har näära dit! och jag bor 3 min ifrån Gävleborgszoo så det skadar inte att gå dit och kolla.

Men är inte så förtjust hur kaninerna och djuren har det tyvär så jag undviker att gå dit, men annars har dom det rätt okey. Visst ibland kan dom vara rätt tjurig. Saknar dom förrförra ägarna! Om du vet vem han med papegojjan är :)? Kommer inte ihåg vad han hette men dom var seriöst dökära när jag kom dit med Chili när hon var en 8 veckors boll. Varje gång jag kom in så frågade de efter henne och ibland fick hon följa med hihi.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

eliden
0

#18 Haha, inte direkt roligt ;D Hon är så himla negativ! Min pojkvän skulle skaffa sköldpaddor. Och hon prata BARA negativa saker. Typ att dom behövde stort akvarium mycket med skötsel. Självkart ska hon säga saker man ska tänka på. Men de lät som på henne att vi var ungdomar som inte kunde ta hant om djur :P så vi köpte sköldpaddor i valbo ist :)

[Wera]
0

#22 Haha det här är antagligen OT ^^
Men jag har iaf. aldrig varit in i någon djuraffär i Valbo (a) bara HÖÖKS och klädaffärer.

eliden
0

#22 Ja dom förra ägarna var mycket bättre! Men det var väl djurmagazinet där förut med? Japp, kommer ihåg papegojan :D Bodde du oxå i gävle? :)

Qepta
0

#24 har du inte varit inne på Djurmagazinet? ;>

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Paulines
0

Sööt kanin! rolig med ungar. Hör inte riktigt till tråden men gör som jag :D Gör ett eget kaninhus på slöjden eller liknande till blivande kullen:D

eliden
0

#27, fint! Men jag har inte träslöjd :P men det får duga med de jag har! De är rätta mått iaf. :)

eliden
0

Men när kan man börja lägga in halm i buren? på söndag har hon varit dräktig i 3 veckor.

Emma-lundqv
0

#29, Jag skulle ha lagt in halm nu, det går inte att vara "för tidig" med det ;)

emms
0

Angående trähyllan så kan man göra sånna själv. Bara att borra hål i lagom stora pinnar och trä dem på ståltråd. Tror det fanns någon tråd om det någonstans. :) Så tjänar man pengar och så vet man att det är bra trä. :)

#29 Du kan nog lägga in lite halm nu :)

Emma

Kiwanu
0

Ser toppen ut !

eliden
0

#31 Har gjort det nu. Jag kände lite på hennes mage för ngn timme sedan. Det kändes som ngt var där i. Typ som ngt avlångt :P kände två stycken. Skulle de kunna vara ungar? :)

[Wera]
0

#26 Jo men inte i Valbo… fast jo när jag var i Gävle gick jag in i en djuraffär men minns inte vilket. Tyckte iaf. det var fint där ^^ en bit från en pizzeria (Y)
Jag har bara varit i Mora på djumagazinet vad jag minns.

eliden
0

Är det ngn som kan besvara mitt inlägg #33 ?:)

[Wera]
0

#33 Det kan kanske vara det ja (Y)

Qepta
0

#33 jag tror att det är kaninbebisar på gång nu ja :)

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se