Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 556 ggr
jonnyo
0

Vanligt för kaniner?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tjoohej!

När hon vill slappa och känner sig säker lägger hon sig i denna knasiga ställningen! :S

MVH//Jonny

Muszimba
0

Jag har haft kanin tidigare och mig veteligen så ligger de så när de slappar.

Cherry
0

#1: Jag håller med dig! min kanin brukar sova i den ställningen eller vila.

Hopi
0

Vad gulligt det ser ut! Glad Lyckos er som kan ha kaninen inomhus! Tyvärr kan inte jag det pga allergi.. Men tack och lov att jag kan ha honom ute iaf! (Det är hö jag inte tål.. och det MÅSTE ju en kanin ha!)

Zvintos
0

Haha, jo den stilen känner man igen! Fast hos mig är "dö-stilen" mer vanlig. Räcka ut tungan

Evve
0

#4 senstilen hånner min kanin me!::)

Hopi
0

#4; Men du vad gullig! Flört Helt otroligt söt måste jag säga!!!!

KajsaM
0

Ja, det är vanligt ;) Hampus ligger oftast så ;D

Lotta_A
0

Hehe. Fan vad söta dom är när dom ligger sådär :) Min kanin brukar också ligga så ibland. det är så gulligt

Muumintrollan
0

Haha vilket glatt skratt jag fick….den bilden som du lade in, NinniH. Snacka om "speladödstil" av högsta kvalitét…haha. Dessutom ett äpple som gossedjur intill…haha.

Vår Punzie har oxå en sån "sträcka ut benen bakåt stil" när hon skuttat runt i 290 ett tag….då ligger hon alltid såhär.

__iE
0

#9 så brukade Blixten också ligga när han hade varit ute o skuttat (:

Tina-A
0

Ingens kanin som ligger såhär? Utan att benen syns? :)

Så låg alltid min kanin när hon var mindre, nu sträcker hon sig som på en del av bilderna här uppe. Men här ser hon ut som en höna tycker jag, haha

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Zvintos
0

#11; jodå, alla mina kaniner har legat så, men enbart när de varit ungar. Räcka ut tungan Sedan har det väl blivit bekvämare att bara slänga ikull sig!

Här är Fia, 5 veckor gammal. Räcka ut tungan Enda gången jag sett henne legat så.

Tina-A
0

#12: Haha, japp. En höna där mer :D Det är sååå gulligt när dom ligger så

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

KajsaM
0

Visst är det gulligt :) Hampus ligger ännu så och han blir 1 halvår den 7nov.

Muumintrollan
0

Jag tror att de har "hönstilen" när de vill sova riktigt djupt….ta o kolla in era kaniner en mörk natt…..heheh….eller var kaniner nattdjur kanske…fniss.

Läste allafall i nån kaninbok om att "hönstilen" (ja fast det stod ju inte så utan var en bild…) används när de vill vara ifred och sova ordentligt. En kanin som ligger så vill inte bli störd vet jag att det stod.

[MatildaW]
0

#3. Jag är allergisk mot hö men har marsvin inne (måste man ju ha :P) fast jag "vädrar" rummet ganska ofta, och dammsuger minst 1 gång varannan dag :)

Hopi
0

#16; Vad bra att det funkar för dig med marsvin trots hö-allergi! Jag fick min hö-allergi när jag hade 2 marsvin.. Det är inte alls kul… Törs inte chansa igen med att ha hö inomhus.. Rädd att det ska bli ännu värre.. Är redan allergisk mot så mycket.. Bra att du klarar det iaf!!!! Glad

LinisPandie
0

Här är en bild på min kanin när hon ligger och vilar, jag tror hon härmar min hund;), för han brukar ligga exakt likadant.

LinisPandie
0

#12 oj!, vad lik mina kaninungar Fia var!, skickar med en bild på dem:)

_Mew_
0

Haha flisan ligger som en höna just nu! :D

Lotta_A
0

Dom ser verkligen ut som hönor! Det är så sött :)