Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 357 ggr
myhombrero
0

små rymlingar

Vilken skräckupplevelse jag haft alldeles nyss. Jag kommer in i kaninhuset och ser en grå unge springa bakom alla bräder vi har där. Sen ser jag den lilla svarta sitta och trycka vid höet. jag plockar upp honom och får tag i den andra som kommer fram när den hör min röst.

Jag lägger tillbaka dom i sitt hus och upptäcker att det är tomt. Dom andra 4 är borta. jag vänder mig om för att börja leta bland alla bräder och ser våran lilla Ruby sitta inne hos Smultron. Jag sliter upp hans bur och skyndar mig att ta ungen. Jag vet ju att hankaniner kan ha ihjäl ungarna. Men döm om min förvåning när jag ser två till sitta brevid honom sovandes, och han låter dom sitta där.

Smultron blir sen alldeles hysterisk när jag tar bort dom, jag har aldrig sett honom ge sig på sin egen bur på det viset han gjorde. Undra om han gillade att ha ungarna där?

Smultron har iaf bevisat för mig att han är världens bästa kanin.

Den sista ungen hittade jag bland bräderna, så nu är alla tillbaka från sitt lilla äventyr. Säkert jätte trötta och jag har satt hönsnät på dörrarna så nu ska vi väl ändå inte ha några fler rymligar.

Jag är glad att allt gick bra för det kunde ha slutat mycket illa. Egentligen borde jag ha satt på nät tidigare. Men gjort är gjort.

sagalennskog
0

Ojdå.

Några av mina kaninungar rymde också för ett tag sen, när dem fick springa lösa i en box i stallet. Då kröp dem under något hål.

En kanin sprang runt i stallet, fast vi fick tag i honom.
En annan hade sprungit dit vi har hö/mat till hästar och kaniner, och där kan det finnas hål i golvet på ett ställe, men min kompis hittade honom som tur var. :)

www.sagaskaniner.webs.com

Mvh Saga Lennskog.

Jojsan
0

Oj, tur att Smultron var snäll mot ungarna och att du hittade alla. Vilka busiga ungar ^^

sagalennskog
0

Min hane är också väldigt snäll mot ungarna btw ;)

www.sagaskaniner.webs.com

Mvh Saga Lennskog.

KaninEmma
0

Ojdå:O

Tur att du hittade dem iaf! :)

// Emma :D