Akut hjälp!
Hej! Jag har en 2 årig lejonhuvad dvv som är väldigt lugn i tempramentet.
Han ger så mycket glädje i familjen men det finns en nackdel: han fäller otroligt mycket päls!
När man släpper ner honom från sin famn, när man tagit upp honom, så finns det stora hårtussar på tröjan!
Och eftersom deras päls är så lätt så flyger det runt och fastnar på kläder och annat, vilket inte är så trevligt.
Så är det någon som har något tips? om det så SKRIV! Jag är jätte tacksam om ni gör det.
Kramar Vilma
Finns nog inte mycket att göra tror jag.. men att borsta han varje dag? (:

#1, #2 Det gör jag, med det hjälper inte :'o

Bor den ute eller inne? Jag hade en dvv, han fällde oavsett årstid eller om han var inne eller ute. Ni får väl köpa klädvårdsrulle ;)
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
#3 hmm, nja då vet jag inte tyvärr "/
Bor han ute eller inne?

#4 Han bor inne :) Haha, det har vi men håret bara flyger runt O.o
Äsch då. Då har jag inget bättre tips?. Jag har en kanin som löser otroligt mycket, så måste borsta ett tag varje dag om det ska bli bättre. Hon älskar att bli borstad också, så kan sitta en halvtimma utan problem. :P Borstar först med sån där karda, sen en mjukare borste.

Ja skaffar man pälsdjur så får man ju vara inställd på att dom fäller.
Om problemet är att han släpper extra mycket när ni har han i knäet, kan ni väl ha han inlindad i en handduk eller liknande som ni sen kan skaka ur?
Som sagt jag har inga patentlösningar på detta. Förstår faktiskt inte vad du vill ha för svar? Dom har päls och det var väl ingen nyhet för er?
Marsvin 4-ever
.

borsta, borsta, borsta o borsta ännu mer :D

Använd dammsugaren 
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Borsta med karda. Den fångar ju upp mkt hår.
Lite dumt att skriva akut hjälp, det är säkert många som tittar hit och tror att din kanin är alvarligt sjuk. Bättre rubriker underlättar för bra svar.
Kaniner fäller väldigt mycket, särskillt nu när det börjar bli vår. Borsta honom , som många redan sagt och ha dammsugaren nära till hands. Man kan också ge B-vitaminrik mat som underlättar fällningen.
Min ena kanin fäller hela tiden, hon har i princip gjort det sen hon var liten. Man blir alldeles hårig på kläderna när man hållt i henne. Men det får man leva med, hårar alltid av mig med en klädvårdsrulle efteråt.
klädvårdsrulle är helt klart bra att ha :P