Jäkla skit! :(
Har städat till kaninerna idag och då fick dom som vanligt springa runt i sina hagar.
När jag skulle ta upp Tilda så bet hon mig! :(
Det var så himla oväntat, men jag hann rycka undan handen/armen iaf så det blev bara ett litet sår.
Jag sa "Nej!" och försökte lyfta upp henne igen. Då vände hon huvudet bakåt å försökte bita mig igen och sprattlade jättemkt.
Försökte flera ggr men hon bara skrek och var helt omöjlig så det slutade med att jag fick hämta transportburen som hon hoppade in i och sedan in till den andra buren.
Jag förstår inget alls.
Jag fick hem henne i Augusti, då var hon 4 månader.
Hon har varit heeelt underbar hela tiden. Så genomsnäll och go och jag har kunnat göra precis vad som helst med henne.
Åh jag är så ledsen. :(
Jag hoppas verkligen att hon är som vanligt ikväll när jag ger dom mat, annars vet jag inte vad jag ska göra..
Måste minska ner på kaninantalet då jag och Malin (lill_jarven) ska flytta till en tvåa och vi inte har plats för 7 kaniner. Har tänkt att sälja Theo men ja.. nu vet jag inget alls.
Åååh. :( :(
Hon kanske har ont någonstans? Eller är skendräktig? och öm?
Det fixar sig nog ska du se. <3

Jag tror också som #1. Detta måste ju bero på något tillfälligt, ont, sjukdom, brunst?
Har mycket svårt att tro att ett eventuellt lynnesfel skulle visa sig så plötsligt.
Marsvin 4-ever
.
Det kan vara så att hon blev överaskad?
-' Rebecca Johansson
Jag hoppas verkligen att ni har rätt. Hoppas på att hon är brunstig/skendräktig och därför extra tjurig..

skendräkdig?
men det fixar sig ska du se :)

hon e nog i tonären o då kan dom helt plötsligt ändra betende o börrja bitas o bli sura men de går över ;P
#5 har inte sett henne bygga nått bo och hon har inte visat nått sånt mot theo (kastrerad hane som hon bor i) men det är mkt möjligt iaf.
#6 jo, jag vet. min andra hona saga var jättejättejobbig i tonåren, men jag hoppas att tilda inte blir likadan..
ska ut å ge dom mat om en halvtimme.. jag får se hur det går då.
Ohnej.. men det kan ju vara som andra säger att hon är skendräktig? eller nått… Hon kan inte ha blivit överaskad när du skulle lyfta upp henne eller nått annars?
Hoppas allt läser sig iallafall<3
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Kan ju vara så att hon har kommit in i tonåren…
Hoppas det löser sig :)

#9 Du kanke skall låta henne vara ifred några dagar nu om hon är tjurig?
Bättre att inte "bråka" med henne utan vänta ut henne tills hon gonat till sig.
Marsvin 4-ever
.
#10 Nää, jag tog först in Saga och Alfred och pratade med alla fyra hela tiden typ. Sedan tog jag in Theo och så när jag skulle lyfta in Tilda så ja.. blev hon som hon blev. :(
#12 Gav dem bara mat ikväll och lät henne vara. Ska ta och gosa lite med henne imorgon innan jobbet så får jag se då hur hon är.
Känns så himla trist bara. Känns ju som att jag inte riktigt kan lita på henne längre och att förtroendet har sjunkit en massa. Inge roligt alls..

Vad tråkigt :(
MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]
Hade samma problem med min holländarhona. Helst pltösligt en dag när hon var 4½ månad högg hon till lite och tjurade sig. Och henne litar jag verkligen på. Men gick över på några dagar, hon var väl lite "tonårig". Efter det var hon sitt gamla jag.
Not your mom, not your milk.
Jag hann inte vara så mkt med kaninerna igår, förutom att ge dom mat å sånt då förståss.
Men, nu har jag nyss varit med Tilda. Var lite nervös innan för att hon skulle vara likadan igen, men försökte ta bort de tankarna snabbt å bara tänka på hennes gamla gosiga beteende. Tog upp henne och det gick bra, satt och gosade å pussade på henne och la henne sedan på rygg och kände igenom henne (ifall hon hade nått sår som jag missat tidigare eller så). Hon låg snällt som vanligt och jag hittade ingenting på henne.
Tog sedan på henne selen och gick till skogen med henne. Hon var liiite ovanligt stel i famnen, men hon var iaf lugn.
Hon fick springa omkring ett tag, å sedan när jag skulle ta upp henne för att gå in så försökte hon bita mig/var lite aggressiv men jag sket i det å tog upp henne iaf å i famnen blev hon lugn igen.
Så jag är 99% säker på att det "bara" är tonåren som spökar.
Hoppas att det går över snabbt.

JObbigt när de bits:/ men vi får hoppas att det bara är tonåren, men som du sa, fortsätt att vara lugn och bestämd. Är du nervös så blir hon nervös och då kanske beteendet fortsätter, och vill hon inte bli lyft så får du lyfta upp henne endå^^
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
#18 Jo, precis. Så svårt att inte vara nervös bara när man inte vet vad hon ska hitta på. Men det är bara att försöka.
Är ju rätt "van" sedan Saga var i tonåren iaf.. :)