Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 824 ggr
eliden
0

Tecken på dräkighet?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag när min syster skulle ta upp Molly ur buren så bet Molly henne. Hon har aldrig någonsin bitit ngn! Hon brukar bara pussas. Det är 1 vecka sedan idag vi parade henne. Kan de vara ett tecken på att hon kanske är dräkig?

Tack för svar! <3

Linnet
0

Det kan mycket väl vara ett tecken på att hon är dräktig, en del kaninhonor blir lite småsura och kan göra utfall när dom är dräktiga, men det går över sen.

eliden
0

Okok, tack för svar :)

eliden
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan detta oxå vara ett tecken? Hon brukar aldrig röra tidningspapperet i botten. Och hon har aldrig flyttat på bajslådan heller. Haha, hon ser så rolig ut när hon river och sliter på allt :P

KaninEmma
0

Jag tror det kan vara ett tecken? Honor brukar rumsrera om i buren när dem är dräktiga.

// Emma :D

eliden
0

#4 okok, ja för hon brukar aldrig göra ngt sån annars. Med det är bara 8 dagar sedan vi para henne. Men kan det börja röra om i buren redan då? tacksam för alla svar jag får :)

KaninHanna
0

5# Min kaninhona är också parad och håller också på med bajslådan..men det har gått lite längre tid, så det kanske är ett tecken? :)

Mvh Hanna

eliden
0

#5 ok :) vi får hoppas att det är ett tecken ;) Hur länge har din kanin varit dräkitg då? :)

KaninHanna
0

7# Hon är inne på den 3:e veckan nu :). Vad blir det för ras på dina ungar?

Mvh Hanna

[Wera]
0

#3 Kan vara ett tecken, dräktiga honor brukar böka runt. Men det är ändå inte säkert, kan lika gärna vara så att hon är skendräktig?.

Cagi
0

Min hona som jag inte trodde var dräktig, eftersom hon såg så oskyldig ut, haha, nej, men hon visade ingen brunst (hon hade öppnat sin bur medans jag var inne och slängde en påse med gammalt bajs o halm) och då träffade hanen vars bur jag höll på att städa till under några minuter…Nu tror jag att hon antinge är dräktig eller skendräktig?, hon håller på i sitt hus hela tiden men det gjorde hon inte innan och nu för tiden är hon skygg och det är hon inte normalt men hon var det vid förra dräktigheten så bök kan jag hålla med om att det är ett tecken på dräktighet…

Baralisah
0

men har du inget botten material i buren?

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

eliden
0

#11 Jag anväder tidningar i botten och toa-lätt i toalådan. Iband har hon halm som underlag.

[Wera]
0

#12 Kaniner halkar väl av enbart tidingar? ;) Bättre att använda matta, filt.

eliden
0

#12 Än så länge har jag faktist inte märkt att hon halkar och så. Har faktist tänk på en matta. Men har inte hittat rätta mått än ;) Funderar om jag ska ha sågspån och sånt nu när hon ska ha ungar. Elr ska man inte ha det? tänkte på om dom kanske får de i ögonen elr något :P

emms
0

#14 Jag tycker att du borde lägga in sågspån och halm. Hur lätt blir det att göra ett bo av tidningspapper lixom ;).

#3 Men har hon inget hö? Eller någon sitthylla/hus? :P

Emma

eliden
0

#15 Har köpt spån halm idag. Har tänk hela tiden att jag ska köpa spån och halm tills hon ska få ungar. Så det bli mysigt :) Skulle göra rent hennes bur där så hade tagit bort sitthyllan. :) Hon har höt utanförburen. Har som en Hage för henne i rummet.

Cagi
0

Har hon ett hus nu då så hon kan börja boa? Det är dags nu att du har förberett det hela så hon har mycket halm och ett hus som hon kan använda som bo om hon nu är dräktig