Klippa klorna..
Asså går det bra att klippa kanin klorna med vanlig nagel klippare? annars får jag köpa nagel klippare till kaninen 

Är nog bäst att köpa en klosax till kanin eller dvärghund! En vanlig nagelklippare kan göra att klon spricker.. Eftersom den klipper rakt av..
okej tack så mycket :D
#1: Bra svar :) köp en klosax för kaniner på en djuraffär
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

hm,. jag fick en klosax av en kompis som hon hade haft till sin kanin, hon i sin tur hade fått den av sin mormor som använd den till sin hund. Men den ser mer ut som en tång..asså jag vet inte hur jag ska förklara, men på vår hund klosax klipper man lixom "från sidan" med Albins klipper man frammifrån. jag iof aldrig provat att klippa med den…
Okej skall köpa det då :D
hur gamla bör kaninerna vara när man klipper dem första gången?
Runt 4 månader kanske. Om du inte klipper yttersta spetsen, men den kan du annars fila ner bara. Klorna på små kaniner är vassa men inte så långa och därför ska man inte sätta igång och klippa dom små liven förän dom verkligen fått lite klor att klippa i :)
Asså jag måste alla fall klippa naglarna för dom är så långa att hon river mig varje gång jag tar upp henne.. Och då är det inte meningen..

Klipp bara av spetsen! För som sagt, det är inte kul när klorna är så vassa… Min hade oxå så vassa klor.. Men efter att uppfödaren klippte av yttersta spetsen bara, då blev det jättebra! Så det behövs INTE mycket!
Ok bara en liten bit?

Ja, bara jättelite! Den yttersta spetsen bara, det räcker!
ok
Hur går det med rivandet cherry? :) Får du någon fason på klorna?