Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1840 ggr
Between
0

Kaninkläder

Någon av er som har kläder på er kanin när ni är ute på vintern lr nåe? :P

KajsaM
0

Neej, skulle aldrig tänka den tanken. Finns det alls?

Tina-A
0

Vet inte om det finns till speciellt kaniner, jag har inga egna i alla fall. Skulle kunna tänka mig att köpa en tomteluva till julen kanske :P hihii

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

KajsaM
0

Hehe, fast det skulle vara gansla gulligt ;D

Muumintrollan
0

KLä på vår kanin?!?!?! Det skulle ju aaaaldrig funka……jag lyckades nämligen igår efter mycket träning i flera veckor att få på selen på vår Punzie…..JiiipIIIII…..så att få på kläder….hahaah då hi9nner hon gå i pension först!!!

Viran90
0

kaninens kroppsform är inte gjord för att ha kläder på sig, det blir bara obekvämt.

Lotta_A
0

Kaniner kan ju inte direkt ha kläder. Eller klart dom kan, men jag vet inte om det finns. Har adlrig sett det iaf.

Jag skulle max kunna sätta en lten rosett mellan öronen eller nåt om det inte störde kaninen och om den satt kvar :D det skulle vara ganska sött, men onödigt. Men om det var något specielt tillfälle skulle det vara skojj

Hopi
0

#7/; Ja visst är han söööt! Wow! Önskar att jag kunde ha en sån tröja på Dennis nu i vinter! Flört Tänk när det blir 20 minus ute.. och han ska sitta ute i sin bur.. burr! Då hade nog en sån tröja suttit fint! hehe (skämtar bara, ifall nån undar.. =)   )

KajsaM
0

Hehe, Vi förstår att du skämta :)

Lotta_A
0

Haha. bilden var rätt rolig :D men tror inte kaniner tycker om kläder :S

Kaniner får ju vinterpäls. Dom behöver inga kläder. Om det är två kaniner i samma bur kan dom värma varndra också :D

LinisPandie
0

Detdär har jag tänkt på, det är första gången nu jag har en kanin som bor ENSAM över vintern, alltså ingen kaninkompis. Har alltid sett mina andra kaniner sitta och trycka mot varandra och på så sätt hålla värmen. har funderat på att ta in henne under vintern och sen får hon vara ute över senvår, sommar och tidig höst igen, men tycker inte det ska behövas, det skulle nog vara jobbigt för henne också. Vet ni nått bra sätt för att hålla värmen mer en att man lägger in mycket hö och så?

Hopi
0

Jag har lagt frigolitskivor under och bakom Dennis sovhus. Han kommer inte åt att bita på dom förstårs! För det kanske inte är bra.. Annars skulle jag vilja lägga nåt värmande åt honom att sitta på uppe på sovhuset, men törs inte chansa med frigolit där.. Men tidningar värmer ju oxå, har massor på botten i buren. Dennis är ensam han oxå.. Så han har ingen att värma sig mot, annat än när jag är där och kelar med honom. =)

Nån annan som har nåt bra tips??

KajsaM
0

Nej tyvär, än en massa halm. Kanske en dum fråga med har ni lampor till utekaninerna?

LinisPandie
0

Hihi, lite gulligt om man hade lampor. Det finns säkert dem som har det men jag tror faktist inte kaninerna har behov till det.

Hopi
0

Det är ju praktiskt för en själv om det finns lampa, annars är det ju becksvart inne i buren och svårt att se vad man ska göra.. Jag har buren på altanen och en lampa som sitter där på väggen sen förut, men funderar på att sätta upp lite typ julgransbelysning runt buren  Räcka ut tungan för att se lite bättre inne i buren. Annars går det ju att ha en ficklampa eller nåt, men då ska man ju hålla i den oxå.. Bättre om det är nån belysning som man slipper hålla i..

KajsaM
0

Hehee, men stoppa julgransbelysnig runt buren ;D

LinisPandie
0

#15 aahhaa smart!, jag brukar ta med min mobil med ficklampa när jag ska ut till min kanin, fasst hon reagerar ju på ljuset och kan bli lite rädd, men nu börjar hon lära sig att det är jag som kommer och spökar med nått skumt ljus varje kväll:p

KajsaM
0

#17 Joo han undrar nog vad det är för spöke som kommer hela tiden ;D inte bara på hallowen :P

LinisPandie
0

#18 jaa precis :p

KajsaM
0

hehhee..