Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 798 ggr
AnimalLover
0

annorlunda bur

Nu undrar jag .. Kan man göra en bur utan framsida ? alltså med bara nät där fram som en dörr liksom ?

spiritedaway
0

tror det är enklare om man har nån slags träram som dörr i alla fall.

sen om det ska vara en utebur så är det ju bra om det finns trä som gör att det inte blåser direkt in i buren.

[Wera]
0

Jag tror man kan göra det, minst 3 sidor måste vara yäckta bara :P men jag föredrar att ha halva med trä ändå så kaninen kan få skydd. Annars kan man väl ha så ja, och då ha ett sovhus och hålet riktar sig mot väggar, min kompis har bara nät på en sia med sovhus så den kan få skydd.

AnimalLover
0

Det kommer vara lister runt nätet satt det blir som en dörr , e svårt att förklara men kan göra en ritning

Sashhi
0

Blir nog rätt svårt att ha som en året-runtbur, men annars att ha på de lite varmare årstiderna borde det inte bli några problem.

Not your mom, not your milk.

AnimalLover
0

hmm gick inte att få in den :/

AnimalLover
0

#4 varför skulle det bli det ? det e ju jättemånga här som har det

Sashhi
0

#6 - Om du har hela framsidan bara av nät finns det inte så mycket skydd, och de blir aningen svårare att hålla upp värmen på vintern när det kommer kalla vindar.

AnimalLover
0

#7 , Mendet e ju roligare för kaninen att kunna se ut .. aja vi gör väll kanske en liten bodel dårå oxå ^^, Hmm .. jag ska säga er att det var icke lätt att få hem alla sakerna XD haha min morbror som skulle köra det blev helt chokad :P ..

Sashhi
0

#8 - Men det är väl ändå bättre att kaninen har det varmt och skönt än att den ska kunna titta ut? De sitter ju ändå oftast vid gallret och spejar, förutom just när det är för kallt. :)

Oriel
0

Jag tror att det är bäst att kaninen inte står ute i blåsten :D

-' Rebecca Johansson

Oriel
0

-' Rebecca Johansson

Oriel
0

-' Rebecca Johansson

AnimalLover
0

#12 så du menar att jag ska ta in dom varje gång det blåser elr :S #9 joo vi skulle ha en bodel det var jag som missuppfattade allt :P

[Wera]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#11, #12 tänk på att inte trycka fler än en gång när du skickar ett inlägg! Lite drygt :P

Gammal bild. Se bild, lite dålig men den ända jag har! Den buren är delad i två fack (egentligen ska facket åt vänster vara mörk, men ordnades med galler så två kaniner kunde bo i buren) och den har bara galler ;)

AnimalLover
0

Måste man göra en stomme ? elr kan man bara spika fast underdelen i benen ?

Sashhi
0

#15 - Mycker stadigare om du gör en stomme.

[Wera]
0

#15 Säger som #16 mkt stadigare att bygga en stomme direkt, dessutom… hur ska du kunna spika fast väggarna utan stomme? ;)

Zessan
0

utan framvägg blåser det in/snöar in/regnar in…

AnimalLover
0

#18 snälla läs igenom allt innan du skriver!!!! #16#17 Okk ^^ då får vi åka å köpa fler sånna dära dårå

AnimalLover
0

Kan någon visa bilder på hur man gör när man sätter fast en stomme ?

emms
0

#20 Kolla i artikeln ;) Länk 

Igentligen är det ju till den tvåfackare men det är bara att ta bort en del ju :)

Emma

AnimalLover
0

har kollat artikeln men man ser inte mycket på bilderna .. vi har börjat bygga idag men det går bara åt H … Den gungar runt som jag vet inte vad .. sen får vi inte på själva ryggen åså

[Wera]
0

#22 Själv tycker jag det är jätte lätt att bygga en stomme? :o
Bara att ta reglar och skruva fast med hjälp av vinkeljärn. Först två långa (hur hög buren ska vara ink. benen) och så skruvar du på långsidorna. Jag tycker man kan förstå bilderna i artikeln som #21 skrivit, ja det bör väl vara lättare flr mig för jag byggt den men tycker ändå man ser hur det är byggt? ;D

AnimalLover
0

nej det e inte så lätt när man ska göra en gigantisk bur .. och nej man ser typ inget på dom bilderna!

AnimalLover
0

aaahh , blir galen .. inget funkar ju! , jag å mamma har god lust att bara gå å slänga alltihop