Snälla, hjälp..
Kaninen (dvärgvädur som heter Stampe) har varit jätteslö idag (enligt mamma och pappa, jag hade inte märkt det) och han äter inte, ville inte röra på sig eller så. Han är fem år. Vet ni vad som kan vara fel? Pappa ringde vetrinären och han sa att vi skulle komma imorgon om det inte blev bättre och att han är gammal. GAH! vid sånna här tillfällen ligger man bara och tänker på vad man hade kunnat göra bättre, och att jag borde ha varit lite mer med honom (även fast vi gjort mkt tilsammans) och så. USCh så dålig man känner sig. Har legat och hållt om honom i en timme nu och bara gråtit.
Vet ni vad det kan vara med honom? eller har han bara en slö dag?

Jag vet faktiskt inte vad det kan vara.. men han börjar väl bli gammal antar jag :/
#1 - 5 år är inte alls så jättegammalt. Min dvvhona på 5 år är hur pigg som helst och precis som vliken ett-åring som helst, förutom att hon har lite svårt att hålla sig i bra hull.
Han låter ju inte så värst kry. Har han diarré/förstoppning?
Not your mom, not your milk.

#2 nej det tror jag inte.. han har lite bajs som har kladdat fast i baken.. men intemer..

hmm.. har varit hos vetrinären nu.. chanserna till att överleva är tydligen mindre än 20 % :( Fick någon gegga som jag måste tvångsmata honom med flera gånger om dygnet om han inte ska dö. MEn han vägrar att svälja det.. så antagligen så kommer jag att få avliva honom……..
ojdå! det lät inte alls bra. Vad jobbigt, hoppas allt går bra!
Om veterinären säger att det är mindra än 20% chans att kaninen kalra sig så bör du verkligen ta och avliva den så snabbt som möjligt.
Jag vet att det är svårt, men kom ihåg att du gör det för kaninens bästa.

håller med #6 .. :/ om det är mindre än 20% chans kvar är det bara jobbigt för kaninen att leva. Det kanske är bättre att låta honom åka upp till himlen istället :(
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus
Håller med #6 och #7, och om han inte vill svälja geggan lär det inte bli så mkt bättre :(
Trist när sånt här händer.
vad var felet igentligen?
#4 Oj! Gud så jobbigt:( Tycker som de andra att du ska tänka över ett beslut om att kanske låta honom somna in, om han verkar lida av det. Förstår att det är jobbigt, men det kan vara det rätta. För om han inte äter eller dricker så mår han verkligen inge bra.
Tröstkramar<3
Nej, fy vad tråkigt!
Hoppas verkligen att han blir bättre!
Jag förstår det du skrev om att man funderar på vad man kunde gjort bättre och att man inte inte tillbringade mer tid med sin (i detta fall) kanin.
Kastanjegårdens Kaniner

tack för alla svar. Jo, mamma och pappa sa också att vi borde avliva honom.. Men jag testade med geggan i morse och han bara tuggade i sig allt.. har fått några gurkbitar och har börjat röra på sig igen.. så jag väntar nog ett litet tag och ser vad som händer..
Hur gick det med kaninen? :)
nej gud så tråkigt :( dock tycker jag inte att 5 år är så gammalt för en kanin…
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

#12 Ush vad jobbigt, det är det här som är det negativa med kaniner. Hur mår han av att äta geggan och röra sig? Det låter som om han mår bättre! Håller mina tummar på att det ska vända!:)
Mvh Maia
Hoppas att han blir bättre! Men det är väl ett gott tecken att han har ätit #geggan" och börjat röra på sig?
// Emma :D
Hoppas att han blir bättre!! Ge inte upp med honom, jätte bra att han ätit lite och börjat röra på sig :))