Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1328 ggr
Rafflan
0

Tapet problem :/

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack vare en ideé kan jag möblera om och få plats med min stora kanin bur igen (150x75x64) där mina 2 dvärghonor ska få bo, och sen kan den stå på golvet (står på en bänk just nu) så kan ja ha öppet hela dagarna när jag är hemma så kan dom få hela mitt rum :D

Detta kommer bli super bra, skickar med en bild på buren också ;)

Lägger in en bild igen när dom fått flytta in i buren ^^

Men mitt problem är att min ena kanin tös gjärna biter på tapen så man måste passa henne hela tiden, hur kan jag lösa det på ett bra sätt?

Buren:

SagaoAlfred
0

Köp vaxduk och klipp i lagom breda remsor och häng upp på väggen längst ner. :) Skyddar mot kiss också om dom skulle råka sprätta lite. En bit på 2m räcker säkert till 6-8m om du klipper längst med. Tuggar hon sönder en bit är det bara att byta ut! (:

Lite OT men vart har du köpt buren? Jättefin. (:

Cagi
0

Det finns tapetskydd att köpa i tapetbutiker som är genomskinliga av plast…

emms
0

Sån bur har jag med :D

Vet dock inget om hur du kan göra med tapeten :/ men när muffin bet på mina lister sprutade jag lite parfym där och då slutade han :)

Emma

imsuchadiva
0

Till hästar som biter på saker som de inte ska så kan man spraya på "anti bit"
Vet iofs inte om det är farligt för kaniner, eller om det kan ge fläckar på tapeten.
Smakar förj*vligt iaf. :P

Rafflan
0

#1 #2 men man måste ju fästa dom på nåt viss, då blir det väl märken på tapeterna?

#1 finns bl.a på grand-prix.se men dyker även upp begagnade ibland på blocket ;)

#3 visst är den buren bra?! :D

#4 hm kanske man kunde kolla upp ;)

[Wera]
0

Ättika brukar häjlpa, spraya på väggen, oftast låter kaninerna det vara då. De gillar inte lukten, man brukar använda de på en del av golvet där kaninen inte ska kissa t.ex.

emms
0

#5 Japp den är jättebra! :D Älskar den (A) Det är bra att den är hög i tak med så att man kan ha lite högre hyllor ^^. Den enda nackdelen är att det är så högt upp till gallret så det blir svårt att hänga matskålar för de når inte riktigt upp ^^. Får ha dem på golvet istället :P

Emma

Sashhi
0

Man behöver inte fästa vaxduken nögvändigtvis. De är lite "häftande" och dessutom om du inte har en alltför stor bit på höjden så stadgar ju buren som är mot väggen upp alltihopa.

Not your mom, not your milk.

Rafflan
0

#8 det är inte när hon är i buren utan när hon är lös som hon biter sönder tapeten, jag har skydd mellan buren å väggen ;)

Rafflan
0

Bild på skadorna :/

(märket i vägen har hon inte gjort men hon som rev bort tapeten)

Rafflan
0

Så här såg det ut bakom buren efter en dag då dom stod för nära väggen utan skydd emellan…

(och ändå var det ca 5 cm till väggen)

Rafflan
0

hm, min styvfarsa ville inte låta mig ha kaninerna från början, ser han det här ligger dom illa till Tyst Oskyldig

Rafflan
0

Inga fler tips??

[Wera]
0

#13 Prövat ättika? Säg fy på henne nrä hon gör så :P

Rafflan
0

#14 hehe, jo men vore skönt om man slapp passa på henne hela tiden ;)

Lämnar inte ättika märken å sen lär det ju stinka i hel mittt rum XP

Zessan
0

#14 kaninen kanske inte fattar vad fy betyder?

man kan ju vara lite beredd på att dom gnager på stolar m.m.

man kan sätta upp något på väggen eller spraya ättika

Grattis till den nya buren!

Rafflan
0

#16 mina kaniner kan "nej" vilket betyder att dom gör nåt fel & "tillbaka" vilket betyder att dom är någonstans där dom inte får vara och då hoppar dom till mattan som ligger mitt i mitt rum ^^

[Wera]
0

#16 Det kan dom väl visst det? Precis som hästar, hundar & katter, bara man lär dom kan de väl "Nej" eller "Fy" Glad

Oriel
0

#10 & #11 Så söta hål! x''D

-' Rebecca Johansson