Min kusin klipper sina kaniner när det behövs. Altså hon tar bort tovor. Annars så borstar hon mest.

Jag brukar också klippa där det behövs för att få bort ngn tova el så. Jag vet dem som klipper hela kroppen på sommaren. Det kan ju vara skönt för det om det är varmt.

jag klipper ibland bort tovor. ;)
/Elvira :D
Alla mina honor är klippta, jag bara klippar över allt utom på huvudet, öronen, nacke och mage samt tassar.
Klipper resten, rumpan, vid svansen, på ryggen och sidorna. Jag klipper också under hakan / där hakpåsar kan förekomma om man säger så :P
Om de inte är klippta klipper jag bara bort tovor om det skulle behövas.

Okej =)
Min lilla Volvo ha väldigt mycket päls på huvudet, har klippt runt ögonen så han inte ska ha så mycket päls där runt. Men funderar på om ja ev ska klippa ner lite på huvudet också så det inte är så jätte mycket.
Ska jag göra det?
Jag klipper i början av sommaren, inte så mycket för värmen utan mer för att mina gärna gräver och så på sommaren = pälsarna blir väldigt smutsiga.
Har ju peking teddysar så de är ju inte så farligt med päls i heller.
Klipper överallt utom benen, magen, "hakan/halsen" och huvudet.
Jag har klippt ner mina i omgångar men iår ska jag inte klippa ner någon har jag tänkt. Dock klipper jag av lite på huvudet på två av mina eftersom dom har så mycket päls där. Men låter ett par cm vara kvar.
Jag brukar inte klippa på nått spec sätt trots att det är sommar. Ser till att dom har flera skuggiga platser istället.
Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner
Tanken med teddyvädurar är inte att man ska klippa ner dem ;) Sedan finns det självklart olika anledningar till att folk klipper ner sina teddysar. Vid dräktighet klipper jag ner pälsen något på magen för att ungarna inte ska riskera att strypas av pälsen (den tvinnar sig). Vissa riktiga snuskungar äcklar ner sig (speciellt unga hanar) och skvätter upp och kissar på sig själva mkt. De klipper jag absolut. Men tycker också att det kan vara lite sorgligt när riktigt fina välpälsade teddysar är så GRYMT VACKRA! :) Men smaken är som baken! :)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
Tycker precis som Lollo! Dumt att klippa ner "bara för att pälsen tovar sig" eller för att "jag orkar inte borsta" o.s.v. Har hört en hel del konstiga förklaringar till att man klipper ner :)
Jag klipper endast ner mina vid dräktighet och på sommaren. Det tar tid för pälsen att växa ut igen, och de är så otroligt fula utan päls :)
Såhär ska en teddyvädur se ut! Inte ska man klippa ner den mysiga pälsen? :) <3
"Var dig själv - det finns redan så många andra"
Är det mycket päls på huvudet och runt ögonen kan man sätta upp en tofs. Mina har alltid luggen uppsatt :)
"Var dig själv - det finns redan så många andra"