Gaderob bur ?
Tror ni man kan göra en bur av en garderob ? jag å mamma funderar på om vi ska göra det ^^, om ngn har gjort de tidigare får ni gärna visa bild
Klart man kan göra det. =)
Brukar vara smidigt om man ska ha en bur som står under tak.

#1 JAAAA :D gud vad kul detta ska bli!! Kan ta en bild på garderoben då , Den ska vara vit och gul! Det enda trät vi behöver köpa är till benen och en plywoodskiva till bottnen ^^^^

åh .. nu blir man ju jätteledsen :( .. den är bara 167 cm lång .. tror ni det räcker ? ,, dom kommer få vara ute nåra timmar om dagen
#4: Det beror nog på hur djup den är.
Även om jag personligen tycker det skulle bli lite litet.

50 … :( .. men man kanske kan fixa de på ngt sätt
#6 50cm i djup är 20cm för litet för en franskvädur, dem ska ha 70cm i djup och 70cm i höjd.
Tvåvåningsbur blir ganska riskabelt för en frasse.
Not your mom, not your milk.
Jag har en idé.
Antar att du tänkt lägga garderoben ner.
Såga inte bort något. Då kan du göra tvåvånings (beroende på om höjden blir tillräcklig?).
Bort med hyllorna och lådorna (kan lämna en hylla för att bli bodel). Plywoodbottnen gör ni så stor så det blir djupt nog, och så kan ni skarva på djupet med en ram av virke. Då blir våning 2 lite grundare, och man får plats att göra en trappa dit.
Ikväll kan jag rita lite om du vill(nu é jag på jobbet).
#10 Men BÅDA våningarna måste vara 70cm djupa. Om buren är kortare än det så kommer inte frassen kunna vända på sig. Varför skulle det annars finnas lagar?
Sen läste jag animallover att du sa att frassar inte är så höga. Joo kaninen ska kunna resa på sig i buren och en frasse blir högre än 70cm om den verkligen vill resa på sig.

Men tvåvånings funkar det till DVV??? Kan de ine funka med tvåvinings till frassar om man bygger en själv i stabilt matr.? Jag har två st DVV

#11 snälla om du bara ska komma å vara tjurig å elak behöver du inte skriva i huvudtaget!

#11 snälla om du bara ska komma å vara tjurig å elak behöver du inte skriva i huvudtaget!
#13: Hon säger bara som det är, det är inte för att vara elak. Om du vill ha kommentarer, så måste du kunna ta dem på rätt sätt också.
#13 - Han vill väl bara kaninens bästa? Jag tror inte att han kommer hit för att skriva för att vara dum och elak! Men buren ska nog kunna fixas om ni kan bygga ut den på något sätt.
#14 Bara för jag inte gjorde söta små gubbar betyder det inte att jag var tjurig. Det är faktiskt du som är tjurig.

Jag tycker att på det sättet han skriver uppfattas som tjurigt! #10 du får jättegärna skicka ritningar :)#18 förstår inte riktigt vad du menar men du kan ju rita det på ritningen :)

Och sen , jag tycker inte att frassar e så höga nej.

#21 jaa specielt jag som e ovanligt trög
;P om det inte funkar får vi väll helt enkelt göra en helt sjävla .. får be min morbror om råd

Och tack NinniH till ''ritningarna'' jag fick på en av mina andra trådar :), dom var till mycket stor hjälp!
#20 Jag ska sluta skriva i denna tråd.

#24 nae lika bra det eftersom att du inte vet ngt om hur jag håller mina djur =)
Men om du ska ha en frasse i buren så borde du väl ändå ha godkända mått? Den "kan" inte bo i en 50 cm hög bur, minst 70 cm ska den vara.
Annars så kan man ju "förlänga" på något sett så att de blir i bra mått, dock vet jag inte hur.
Varför bli så sur?
#18: Anledningen är att frassar är tyngre och inte lika smidiga som dem mindre raserna.
Skulle frassen trampa fel, kan det gå illa.
Det är en hel del vikt att trilla med/på, om den skulle landa fel.

#26 har jag sakt ngt om att jag inte ska ha den i ett godkännt mått elr ? gud vad ni hittar på masssa saker

#27 jahapp så då menar du att jag har mina djur fel då ? tack tack :) vad snäll du e!

#31 mm :) men frågan e hur :/:/
#29 - Jag kan väl ha missuppfattat dig, men du skrev just att du inte tycker att du inte tycker att frassar är så höga?
Ska kaninerna bo ute alltså? Annars skulle du ju kunnat bygga en innebur av kompostgaller.

#33 a jag tycker inte att dom e höga . Ja ute , just nu bor hon inne i en kompostgaller hage
#31: Japp, tyvärr ska dem ju det.
Dock är det nog mindre risk att dem skadar sig genom nedhopp från hus/sitthylla, än genom att snubbla på en ramp.
Buren ska ju vara högre för en jätteras, minst 70cm.
Så rampen blir ju längre eller brantare än för en mindre bur, om jag inte tänker galet.

okk , men buren jag ska göra ska iaf vara : 190 X 80 X 80

jaa det tror jag nog skulle kunna funka :D

jag tycker nog inte att det låter som en bra ide…kaniner gillar ju att ha så mkt utrymme som möljligt, och kaniner är ju väldigt rörliga djur. Dom behöver största möjliga yta.
Jag tror säkert det kan funka men jag tror inte att det är det bästa för kaninen :)

vad coolt att göra en bur av en garderob! :D
#43 riktigt fin buren skulle bli med dendär ritningen :)
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Kan somsakt inte göra med bokhyllan då den e för liten .. men vi ska åka å köpa virke i helgen å göra en helt själva ist

Tycker jag har läst nu så många trådar från dig angående bur/burbygge.
Varför måste du sätta dom i bur? Dom mår ju bäst av att vara frigående, och en frasse skall väl deffinitivt inte sitta i en bur?
Kan du inte ha dom frigående och istället satsa pengar på att göra en vettig säker rasthage att ha dom i när det blir sommar och dom kan vara ute?
Detta är INGEN KRITIK men vet själv av egen erfarenhet att man får ut så oändligt mycket av sin/sina kaniner när dom kan vara frigående. Varför inte ge nu den lilla frassen den chansen?
Det är bara ett tips? i all välmening både riktat till dig samt alla ni andra, att en frigående kanin är något av det underbaraste man kan ha som husdjur.
Och man kan göra huset kaninsäkert. 
Marsvin 4-ever
.

Mjo Men jag får inte ha frigående kaniner . Vad är det för fel att ha en frasse i bur ? alla har typ det
#47 jag tycker att man kan ha en kanin i en bur om den är tillräckligt stor och om den får komma ut ur buren minst en timma om dagen, just för att få skutta av sig ordentligt

mm.
Nu när du ska bygga helt själv tycker jag att du ska satsa på att göra en riktigt stor bur, särskilt eftersom det är en jätteras :) Jag har burar på 2x1m till var och en av mina dvärgkaniner, så en jätte bör ju ha ganska mycket större särskilt när den bor ihop med någon.

#50 om du läst hela tråden så ser du att jag ska ha en bur på : 190x85x80