färg hjälp
Jag behöver hjälp av er som är duktig på färger.
Mamma: järnblå, hennes mamma är viltgrå och pappa vit. Vad som ligger bakom det vet jag inte. Hennes syskon är chinchilla, järngrå och en som ser ut som madagaskar.
Pappan är svart, hans mamma är svart och hans pappa är grå. Resten vet jag inte.
Om jag gissar rätt så är 3 av dom järngrå och en svart. men dom andra två vet jag inte.
3 järngrå rätta mig om jag har fel
Svart, vet inte om denna överlever. Den är så liten och mager. Men inte uttorkad dock.
Men vad kan detta vara för färg. Jag trodde först att den var vit. Men nu ser den grå ut, mycket ljusare än dom andra 3.
Denna kan den vara vit? jag tycker mig skymta någor brunt. Men den kan ju vara skinnet som lyser igenom.

åååhm va söta. Är det dvv?
jag kan inte säga färger jag är sämst på sånt ;)
/Elvira :D
#1 nej det är angora

Aha :D
men jag tycker den sista nästan ser lite gul ut (:
/Elvira :D
Svårt att säga när dom är så små, men den sista är ju troligen viltgul eller möjligen ljus madagaskar. Om dom andra är viltfärgade syns ju bättre när pälsen vuxit ut mer, Isabella är också en möjlig färg på den ljusgrå. Du får sätta in mer bilder om nån vecka så är det säkert lättare att se.
Nu är kaninerna 2 veckor gammal och man ser färgerna bättre.
HJÄLP!
Kan denna vara isabella? Den har en vit mage och mycket ljusa skuggningar i ansikte,öron mm.
Denna tycker jag ser ut som en chinchilla, rätta mig om jag har fel.
Den till vänster förbryllar mig, den har blivit mörkar i färgen. Kan det bara järngrå?. Den till höger måste vara järnblå som mamma sin.
En bild på hela gänget
Första ungen ser mer ut som en sotad viltgul.
Isabella är den inte, då den har viltzoner.
Vit mage = inte isabella. =)
Isabella ska ha färgad buk.

Svårt var det att avgöra färgerna, den första kan vara viltgul, den andra tycker jag inte ser ut som chinchilla, i så fall ska den ha vit mage. Den kan inte vara blå zobel eller blå viltzobel. I så fall ska den ha zobelglans i ögonen (mörkt rubinröda som syns i vissa ljus)

Rödbrun otter, svart, blå zobel, brun zobel, blå/järnblå*2
Fast stammen kan mig veterligen inte stämma om ottern verkligen är otter.
Har du gjort en tråd på Kanin-net? Där vet dem mycket mer än vad medlemmarna här vet. Jag kan göra en tråd där om du inte är medlem.
#8 Rödbrun otter? Det är den verkligen inte.

Den har mörkare zoner på nos och öron men har vita öron invändigt.
Den är för gul för att vara isabella, isabella har mer blåton. Den har vita öron så den kan inte vara madagaskar. En viltgul har inga mörka skuggzoner så som den kaninen har. Den är inte viltisabella heller då den saknar blåton. Så, jag körde utslagningsmodellen.
#9 Ja, men har du settt en rödbrun otter någongång? Det är en madagaskar med otter. Rödbrun är ett annat namn för madagskar.

Tarkie - ja, jag har sett rödbrun otter förut. Inte bara en utan ett flertal gånger. Har studerat färgavel och färggenétik ett tag för att jag tycker det är ruskigt roligt att lära sig.
Röbrun otter är mycket mer "orange" i färgen
Här kan du se en http://www.pippiadolfs.se/fargkoder/3%20juni%202008%20057.jpg
Jag tycker det är jätte svårt med färger. Blixten i kameran gör att dom skiner mer än i verkligheten.
Bättre bilder? hur vill ni ha dom då för att se bättre?
Den gula ungen ser faktiskt ut som en viltisabella.
Not your mom, not your milk.
#16 jag tänkte också på det…. fast jag ´tycker det är lite otydliga bilder.. blir så väldigt blanka av blixten..
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#18 - Tycker inte att det där känns som en chinchilla, men jag är inte så inne på hur unga chinchillor ser ut heller.
Tror faktiskt det stämmer som de trodde på kanin-net.
Nu ser det mer ut som zoblar. =)
Och viltisabella kan stämma också.
På det kortet kan jag ana isabellans slöja.
Viltzobel/chinchilla (?), viltisabella, mörk järngrå och två blå. Vad jag kan se.
#21: Tror inte det är viltzoblar, dem ser annorlunda ut.
Tycker mer det ser ut som zobel blå/brun. =)
#20 det överlåter jag till er experter att bestämma, jag tycker sånt här är jättesvårt.
#22 - Ja, där har du rätt! Kikade in på länken, och det såg ju faktiskt riktigt likt ut. Då vet man en sak mer.