Stackarns liten..
Jag måste bara berätta en sak. För nån dag sen så prövade jag att ta bort hampus hus, så jag stoppade toalätten där hus hade stått, och då fick han ha under natten. Ni skulle ha set hur ledsen han såg ut, helt olycklig. Så under natten hade han haft "toakätten" bredvid en riktiga toalätten. Han vill alltså inte gå på toalätten. Utan i huset. Så om han tex är ute och skuttar så hoppar han in i buren och gå i huset. Hehee. Så skaffa ett hus i buren, Kaninerna älskar det. Ta ett med "rakt" tak så kan kaninerna sitta där uppe. + bra motiton.
Har ni nåt tips? hur man kan vi min lille att bli toalätt kunnig? ;D
Ja, ett hus till kaninerna är bra. Då känner dom sig trygga och så är det mysigt :)
Ställ toaletten i det hörn han kissar. Brukar alltid bli lättast då :) Så gjorde jag. Då bytte iof Leah hörn, men jag flyttade toaletten efter henne! Hade den i högsta hugg. Och sen dess har hon använt toaletten flitigt :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Det var det jag prövade, men han går bara i huset
Håller på med ett nytt hus på slöjden så då kanske han byter till toalätten. Men det spelar ingen roll vad man ha i huset om man har t.e.x tidningpapper,hö,papperpellets m.m han går ändå.
stackars liten :P klart man ska ha ett hus till kaninerna. Dom känner sig tryggare om dom har ett litet hus dom kan krypa in i när dom känner för det..
Jadu. det där med toaträning är svårt :S men prova att flytta allt kissigt spån till toaletten. Varje gång han kissar så tar du en liten spade och flyttar det nedkissade spånet..

Okej, Tack för tipsen :)