Jag blir galen!
Min Sotiz har haft förkylning, tror jag, ett år. Och hon nyser, snorar och piper när hon andas. Självklart åkte vi till veterinären med henne och hon sa att det inte var ngt speciellt. sotiz mår inge bra, det syns. Och vi vet inte vad vi ska göra! Jag funderade på att flytta in henne, utifall hon inte tål kylan där ute, men jag vet inte..
Kaninsnuva kan det vara, det går inte att bota, bara bota symptomen med antibiotika, men kaninen är ändå bärare av bakterien som kan blossa upp igen vid nedsatt immunförsvar. Det är dessutom väldigt smittsamt.
Skulle åkt till en annan veterinär och höra med dom.
För jag åkte till en veterinär med en skadad kanin, hon sa att det skulle läka fint, inga problem med den kaninen, en månad senare åkte jag till en ny veterinär och de sa iaf. en helt annan sak om kaninen.
Åk till en annan vet föreslår jag.

#1 är det farligt? :'o?
#2 Jao, problemet är att de ligger 12 mil härifrån å mina föräldrar vill nog inte ;/ Bäst att börja tjata (a)
Det kan väl vara farligt om man inte behandlar det och även om man behandlar det så bär kaninen ändå på bakterien (pasteurella) och det kan blossa upp igen. Men jag vet ju inte om det är det din kanin har, men om det är en vanlig förkylning så skulle det ju gå över av sig själv.

#4 Kanske kan försöka få en bild av henne, alltså nosen.
Det ser ut som vanligt snor faktiskt ;P
I somras var det mkt värre, men nu.. har det " lugnat " ner sig (:
Kan det vara kaninsnuva? ;'(
Ska fixa tid med veterinär