tror ni denna e bra ?

snäälla svara någon

Ja, den ser både stor och fin ut, men det bror på hur många kaniner du ska ha i den, hur många ska du ha ?

Två st :):):):), en frasse och en löwen dvv ^^, kan visa måtten på den : 186 x 93 x 146 cm

puuttt
tror inte du behöver putta så ofta. Den var väl fortfarande på senaste inlägg :)
Tror nog att den är tillräckligt stor.

#5 haha sorry :P:P, Jaa tillräkligt stor är den ju men jag tänkte mer om det e ngn mer som har den
har för mig att nån annan här har haft den. Men bäst är det väl att kolla in den själv. Kolla så att den är ordentligt byggd osv.

Kan ju säga att kaninerna kan lätt bryta sig ut… Pga av dem hjärtformade låsen och de kan också gnaga eller gräva sig ut. Sen är dem burar asdyra, det går hitta andra burar som är bättre och billigare.
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Jag tycker inte att dom e dyra , 2995 e inte så farligt tycker jag … Har haft en likadan fast anorlunda byggd . dom tog sig alldrig ut .. förutom att dom gnagde sönder hela buren

Jag har en kompis som har en sån bur. Hennes kanin bröt sig ut. Och låsen är inte tillförlitliga.
Men det är ju bara vad jag vet och vad jag tycker 

#10 man kan alltid byta ut låsen till riktiga ^^

Den såg väldigt mysig ut måste jag säga

#12 visst gjorde den ? :), Vi har iaf bett dom lägga undan en till oss till på söndag då å då åker vi å hämtar den :), tre stora paket skulle den tydligen ligga i ^^, Den vad storlek XXL

Den var fin tycker jag. Men du skulle nog byta ut låset.

#14 jaa vi ska göra det ^^

den ser underbar ut! betätta hur dom trivs sen! :D

Som #16 skrev, berätta gärna hur dem trivs sen. Skulle också vilja ha en sån, men tror att den är väl i lite största laget att ha i en lägenhet. :) Och jag tror inte att sambon vill att jag har den i lägenheten heller.
Har haft en mindre variant utav den.
Inte bra, kan jag säga.
Träet är superlätt att tugga sönder.
Sen måste jag hålla med om att det är dyrt.
Går att bygga en starkare och större för samma/mindre pris.

#16#17 jaapp det ska jag göra ^^, #18 mjoo men då e det bra att man har grenar åt dom ^^, Och vi kommer antagligen sätta lister på kanterna . Och för att kunna bygga en bur måste man kunna bygga oxå
Tänkte även påpeka att den där buren väger lite också, samtidigt som den är hög, så det finns en stor risk att den skulle blåsa omkull.
Om du skulle bygga en egen i samma variant & i bättre trä så har du en riktigt, riktigt fin bur.
Not your mom, not your milk.

#20 öööhm .. ofta den blåser omkull liksom XD här .. på en sommar .. , Mjo men somsakt kan vi icke bygga burar! .

Men om man nu i alla fall köper en sån bur, finns det inget man kan göra då för att hindra den från att blåsa omkull?? Givetvis kan man ju ställa den där det är vindstilla för det mesta, men om mannu inte har ett sånt ställe? Blev lite nyfiken.

Seen tror ni att en frasse å en löwen får plats däri ?

#22 finns det säkert :), Vi ska ha den emot en vägg så om det blåser borde den väggen stoppa det .. annars får vi hitta på ngt
Jag skulle inte ha en frasse i den iaf.
Bodelen ser väldigt liten ut, och ska en frasse och en till trängas där i…
Njae.
Men det är jag det.

#25 bodelen är 93 cm hög .. vad menar dom med detta ? Specialbehandlad furu som är vind väderbeständig

Sen så är inte frassar så höga som man kan tro ..
27: Jag syftar inte på höjden, utan hela kaninens storlek.
Den delen som är skyddad ser väldigt liten ut, och en frasse är faktiskt stor.

#28 det e den jag oxå syftar på ^^, … Ursäkta om jag låter otrevlig , blir bara lite orolig när jag hör så mkt dåligt om den :/
Asså, den ser ju bra ut å låter bra men dock är jag tveksam på frassen storlek då den är byggd för mest mellan raser och dvärg raser så hålen och allt kanske är lite små, sen som folk sagt ska det vara lätt att gnaga sg ur den och botten ska vara svag och ska t.o.m ha hänt att kaninen ramlar igenom golvet (holländar korsning) men vet ej själv, skulle botten gå sönder går det ju att byta och ja mycket grejer å gnaga på kanske dom ger tusan i buren, men ev kanske ni måste fixa om lite så frassen kan ta sig upp och in och ur bo delen utan problem ;)
Borttaget
#29: Om jag vore du, skulle jag försöka leta på någon händig person som kan hjälpa dig bygga en bur.
Fördelen med att bygga själv, är att man får buren som man vill ha den, kan anpassa mått, färg, material osv.
Vart bor du någonstans?

#29 Du frågade vad vi tyckte om den :P

Mjoo , men när vi kommer dit får vi väll kolla på den som e uppställd och kolla lite närmare på den .. ser den inte bra ut får vi väll strunta i den .. #32 joo men vem då ? vi känner ingen som kan sånt

Sen så kan jag ju tilläga att det e typ inget golv utan nån slags metallskiva som man kan dra ut för att kunna städa lättare

o juste .. Det är ju en liten stege upp till själva bodelen .. då e frågan hur stort hålet till den är .. den kanske e pytteliten
#36: Är hålet lika stort som på min bur, blir det problem.
För min dvv på 2kg hade problem att komma upp.
Det var lagom till min hermelin fuchs på 1,3kg.

fast det går ju iof att fixa .. det e ju bara att såga den större

#37 somsakt så är det ju bara att fixa det i sånna fall ^^ men vi får väll se på söndah
Tänk på att kolla på så att stegen upp till bodelen inte är smal. Blir stora problem för en frasse att försöka sig på att klättra upp på en smal stege. Men tror tyvärr att den är mer byggd för dvärgraser. Vill inte låta negativ, men det är bara så att du ska veta innan du köper buren. Vi här på KIF säger inte "dumma" saker för att verka elaka, utan för vi vill kaninens bästa.
Not your mom, not your milk.

Joo jag vet att ni gör det :) men vi har bestämt oss för att göra en själva ist .. Vi ska åka till nåt på lördag å se ifall vi kan få med oss lite virke åså

Hade en liknande bur fast en annan modell, som jag fick tillsammans med två kaniner som jag tog hand om. Jag tyckte inte den var bra alls, dålig kvalitet, dåligt byggd, fick börja med att reparera grejor som redan gårr sönder, trots att buren bara var använd några månader, utstickande delar som kaninerna började gnaga på direkt, träet som sagt jättelätt att gnaga sönder, konstig botten, det var nån slags gummimatta, men det är tydligen olika på olika modeller. Väldigt lätt var den, kan väl inte ha varit furu. Hur som helst jag använde den inte länge. Vi (pappa) brukar bygga jättefina, stadiga och rejäla burar till kaninerna. För 3000:- får man mycket byggmaterial och då kan man ju få buren precis som man vill ha den.
Min kompis ahde en sådan här bur och en morgon när hon kom ut var det ett stort hål i dörren cirak 10 cm i diameter. Och kaninen var borta, men detta var en mycket klåfingrig kanin dock :)
Mvh. Nathalie Andersson
Silvergläntans kaniner reg. gårdsnamn sedan 2011nakaniner.weebly.com

Jag har hört många som är missnöjda med e där burarna. De går lätt sönder, både av att kaninen gnager och av väder å vind. Satsa på att bygga själv!:)

putt