Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1030 ggr
Veero
0

Hane köpes

Söker en kanin hane till kel/hoppning, av rasen rex, angora eller holländare. Kan ev. vara annan ras. Färg spelar inte någon stor roll. Han får inte vara över ett år.

Godkänd färg? / icke Godkänd färg? spelar ingen roll. Men stamtavla eller härstamnings bevis är ett måste.

Bor på landet med andra kaniner (har även katt och hund), alla kaninern har en varsin gård som dom kan får komma ut till och en godkänd bur.

Jag har själv 2 kanin honor men min syster föder upp teddyvädur hon hon har 5 st (en till på G). Kaninvana sedan jag var 10 år (är nu 15 år).

Bor i Dalarnaslän/Gästrikelän. Men transport är nog ingen fara. Kan ta kanin från Malmö, Göteorg, Stockholm, Katrineholm, Uppsala, Gävle ev. andra platser första veckan i April.

Bilder på hur våra kaniner bor finns på min systers hemsida www.freewebs.com/berggrenskaniner/

min mail Bambi_vero@hotmail.com

Kan PM.a, maila eller skriva här om du har en kanin som du tror kan passa mig eller har en kull på G eller vet någon som har.

elinswe
0

Jag har en Rex till salu, en weinertecknad. Vet dock inte kön än. Den är 1 vecka gammal idag! :)

Veero
0

#1 okej :) Bild? och bild på föräldrarna och lite mera fakta? :)

elinswe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bifogar en bild på fadern. Har tyvärr ingen bild på modern.

elinswe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild på ungarna nyfödda. Ska ta nya bilder imorgon.

Vad är det du vill veta? :)

Zvintos
0

En fråga bara, är den verkligen wienertecknad (vit blåögt bakom)?

elinswe
0

Nej, inte vit blåögd. Men vad skulle det annars vara? Tog bara för givet att det var weinertecknat. Men är kass på genetik så.

Veero
0

#4 okej tack :) jätte fin är pappan!! Söta ungar med (:

Hur är föreldrarna i tempramentet? Vilken färg? har mamman?

elinswe
0

Mamman är också Dalmatiner Svart.

Fadern är jätte snäll och go. Modern är också snäll men inte lika framåt. Men båda har gott temperament! :)

Zvintos
0

#6: Det kan enbart vara wienertecknad om det finns vit blåögd bakom. =)
Men det kan ju ligga vit blåögt bakom och spöka, även om det kanske inte är så troligt.
Vet inte heller huruvida holländarteckningen kan uppkomma på rex heller.

elinswe
0

Det är ju tysk stam längre bakåt så jag har ju ingen aning om vad som döljer sig där. Men det verkar konstigt om dom skulle blandat vit blåögd med dalmatiner. :S

Men det vore ju intressant om någon visste vad man kan kalla det! :D

Zvintos
0

#10: Fråga på kanin-net, vet ja! =)

Agda
0

Har en kanontrevlig holländare hane, japan gul/svart till salu (Nirs'Ors Leo). Är ej ett år ännuOskyldig
Annars så väntar jag en holländare kull och två angora kullar inom kort =)
Ska till Hammarstrand 9/5 och troligtvis Bergby 16/5 =)
Har även en blå holländare hane som ska ställas på båda utställningarna ovan innan han får flytta (Nirs'Ors Mårten).

www.nirsors.se
nirsors@hotmail.com

Veero
0

putt :)

elinswe
0

Nu är rexen tingad. Men jag väntar nya rexkullar i början på april!