Min lejonhuvad är farlig
Hej.
Jag har 2 frågor som jg ehöver få svar på. Det är så att jag köpte en hane lejonhuvad kanin för 3 veckor sedan. men han har inte väjnt sig vid mig än och gömmer sig mycket. ska jag ta bort hans hus så att han inte kan gömma sig?
Sen undrar jag , när kan man ge dom frukt och grönsaker. han är snart 3 månader gammal. och hur ska man få dom och äta det. för att jag försökte o ge honom morot en gång. då ville han inte ens kolla på den. tach på förhand alla kaninälskare
mvh Arash

Jag tycker att han ska få ha kvar sitt hus så att han har en chans att "koppla av" ibland. Du ska dock försöka hålla på med honom så mkt som möjligt. Ta upp honom även om han helst vill gömma sig när du kommer.
Sedan tycker jag du kan ge honom frukt och grönt. Börja lite försiktigt och ge honom inte för mkt olika i början. Han kommer snart lära sig tycka om grönsaker om du lägger in lite i buren och låter honom smaka i lugn och ro. (Låt t.ex. moroten ligga över natten.)
Lycka till!
Min ena kanin vägrade äta morot medans jag stod och tittade på. Så lägg in grönsaken i buren och låt den få smaka på det ifred.
Ha tålamod och försök att inte jaga kaninen för att få tag i honom. Då skräms han nog bara ännu mer. Men ta inte bort huset.
Jag tror att med lite mer tid och tålamod så ska det nog gå fint :)