nu ryker kulorna
Jag brukar ha min kanin ute dygnet runt, men på en dag så blev han "översexuell" ---eller bara som kaniner är, vad vet jag. Han brukade ligga bredid mig i soffan på kvällarna, men nu försöker han bara sätta på mig.
Och han kissar ute, det gjorde han alderig förut. Och nu som sprutar d piss åt alla håll… på tapeter, möbler… d blir som inte en liten pöl.
Satt nu har ja bokat tid hos veternär… 800!!!spänn… inte gratis… Men blir d bättre är d värt det.
=)
Hade samma problem med min hane i somras. Han försökte para sig med mig hela tiden, det blev så irriterande, så han fick kastreras. Och efter det slutade han.
Hoppas att allt går bra! :)
Jag betalde 500kr när jag kastrerade, dock var det 2004 tror jag, så det lär ha höjts kanske. Men det lär bli bättre, dock inte direkt. Det tar ett tag.
Räkna med upp till 6 månader innan du märker skillnad.
Ibland blir det ingen skillnad alls, detta beror på hur kaninen är också inte bara att han vill para sig hela tiden.
Kaniner som "juckar" eller djur över huvudtaget visar sin dominans.
Lycka till.
6 månader? åhh… tycker så synd om han när han sitter i buren. Han får ju komma ut varje dag (med en jag springades bakom med en golvmopp), men det är ju inte alls samma sak som att vara ute dygnet runt…
Lycka till :)
om du har flera veterinärer i närheten så kan du ju kolla om du vill försöka hitta billigare. Men gärna en veterinär som har vana av kaniner.
Jag betalade 450 kr hos privatveterinär.
Det folk inte vet eller känner till är just att en kanin hane kan kissa åt alla håll.
Inget ovanligt.
Det blir ibland heller inte bättre för att man kastrerar dem eftersom man inte tar bort urinen, om du förstår vad jag menar.
Min hankatt är katrerad men inte lugnare för det, han slutade bara att jama kraftigt, men kan skrika iaf.
Detta är från individ till individ.
Inte bara för man kastrerar.
Tänk på att en kanin som urinerar mycket bor bättre ute.
Även för oss som slipper få lägenheten försörd eller så.
Med tanke på att det blir fula fläckar så kan denna historia bli dyr.
#4 Min hane som skvätte hela tiden, slutade skvätta efter 1-3 månader, var länge sedan men minns inte exakt :) det minskades också på den kraftiga lukten efter urinet. Och han sluta rida på in arm så fort jag skukke ta upp han.

Jag ska också kastrera min holländar hane, tror det kommer gå på runt 600kr, håller med, det är inte dyrt. Min hane, han skvätter bara när han är i sin bur, aldrig utanför.
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

Här där jag bor, lite söder om Stockholm kostar det 1200 kronor att kastrera hanar och det tycker jag är dyrt. Borde kosta runt 500 lappen tycker jag.
#9 Tycker jag också, om det låg på 500kr skulle nog fler kastrera :)

oj herrejösses!
Då kanske inte 600kr var så farligt iaf.. men det är ju pengar det med.
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

Man kan inte ställa ut en kanin om han är kastrerad väl?
#12: En kastrerad kanin kan bara ställas på keldjursutställningar.

13 : vad innebär det då? får dom poäng där? som okastrerade?

Det var dyrt, har du kollat runt med olika veterinärer, det kan skilja jättemycket. Tror jag hörde att det kostade 300:- för ett år sen hos en vet här i Luleå.

Jag ska beställa tid för kastrering av våra två hannar. Det har visserligen inte kissat utanför buren mer än av misstag. Misstag av mig, jag hade glömt att flytta ut en av toaletterna till hagen. Men Stampe juckar på Bamse, fast han har lugnat sig med det. Smådjurskliniken tar ca 800 kr och djursjukhuset tar 1000kr. Men det är det värt.

#17 Vilken liten goding. Han är verkligen jättesöt.