Kaningodis
Vet inte om det finns en sån här tråd redan men jag undrar vad ger ni era kaniner som belöning när odm gjort nåt bra som när man tränar inkallning eller annat.
Frukt, grönsaker eller gräs.
Frukt, på sommaren även gräs som #1 skrev.
Morötter, i lyx bananchips.
Har provat med allt hon har inte fått mat och ändå vägrar hon äta utanför buren så fort hon är innanför gallret kan hon äta. Morötter får hon två stora om dagen.

morötter, torkadebananer m.m., har också något grejs som jag fick i djuraffären.

Morötter, gurka, banan, drops. Drops finns att köpa i de flesta affärer. Finns i olika smaker som bär, morötter.. Kostar 10-25 kr.

Frukt.grönsaker o drops på djur affären kostar de 19 kr
Jag har provat drops,kräker,nallar och raviolos. Torkade bananer frukt majs har hon tyckt om men inte nu längre. Har visst en väldigt kräsen dam.
Jag köper lösviktsgodis i djuraffären till kaninerna. 8.50 kr/hg. :)
Jag ger dem frukt/grönsaker, det älskar dem!
Kastanjegårdens Kaniner
Jag brukar ge torkade bananer som belöning när dom gjort något bra. många är skriver att dom ger sina kaniner morötter när dom gjort något bra, men kaniner borde egentligen ha minst en hel morot om dagen, inte som godis, belöning. utan för att det är bra för dom :)
mina kaniner är rätt så bortskämda, hihi.
på djuraffären Grizzly finns det Sticks, det ser ut som salta pinnar. fast dom är i rosa, blåa, gröna & gula. KANINERNA ÄLSKAR DOM! :)
Dom kostar 29 kr, för en hel burk!
PRÖVA!
x.o.x.o
Hon hatar sticks också och vaniljringar.
Torkad banan eller ananas. :)
ananas skulle man kanske prova…
Torkad: banan, kiwi, morötter, äpplen och torkat mörkt bröd. Knäckebröd och små bitar frukt brukar jag ge. Tycker inte om sånt godis man köper i affärerna direkt. Alldeles för mycket socker och kemikaliker för min del ;). Vissa av dem har mjölkprodukter i dem vilket inte är så bra. :)
Emma
Kiwi har vi hemma ska gå och sno en nu.
Hon har fortfarande inte fått mat idag och inte kiwi och sen ligger det pellets kvar sen flera dagar bakåt.
Om kaninen inte vill äta utanför buren är det kanske för att den inte känner sig helt trygg. Det sitter ju i sen kaninerna var vilda att bara äta där det är tryggt.
Så om du vill träna inkallning med din kanin så kan du testa att låta henne vänja sig vid utrymmet först. Det kan ta olika lång tid för olika kaniner.
Belöna med det som hon brukar äta först ur matskålen. Oftast är det favoriten :)
Favoritmat som mina kaniner haft: banan, dill, äpple, persilja, hasselnöt, mandel.

Mina kaniner får grönsaker osm basfoder så jag brukar ge lite plommon eller sallad i SMÅ mängder eftersom det inte är så bra för matsmältningen, men inget problem med lite och mina kaniner älskar DET :)
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)
#17 Ja men hon får ju bara pellets i mat skålen.
Hon vågar äta hö utanför buren och ur min hand innanför och äta själv utanför.
Bara hon äter hö behöver du inte vara orolig :)
Solroskärnor och pumpafrön brukar vara en favorit :)

persilja banan och äpple är Ronaldos favorit :D

Frukt eller någon drops då och då. Sen får de ju även frukt och grönsaker på dagarna när vi kommer hem från jobbet som komplement till pelletsen.