Hane sökes!!
Hej jag söker en
hermelinrex
eller dvärgrex,
hane
till Avel, fins det nån i västragötaland eller halland som har en hane, skriv gärna det då och hur mycket ni tar för Avel jag har två hermelin rex honor som har chinchillasilver päls här e en bild
.
Skriv gärna även om ni inte bor i de landskapen.
Jag bor i göteborg.

#1 Heter dina kaniner Nelly och Zelda ? :O :O :O
Det gör mina kaniner juuu! ;o
hahaha, coolt om dom heter samma! XD
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)
Puttar upp!
Kastanjegårdens Kaniner
Finns ingen ras som heter "dvärgrex". Syftar du på rexvädurar nu då eller?
Not your mom, not your milk.

Aaaa .. . Men nu jag har hittat avels partner så jag skriver ett innlägg när jag får ungar för då är det säkärt nån som vill köpa =) .

Han är blå ögd vit hermelin med lite hermelinrex i blodet
#8 Då blir det ju wiener… fast du kanske vill ha det? :) Vad bra iaf. att du hittat en hane.
#8 Om du vill att ungarna ska bli rexpälsade bör du vänta tills du hittar en hane med rexpäls.
Om han är rexbärare blir det både rex och normalpälsade (har jag nyss fått lära mig), och sen beror det ju på hur lite rex han bär på.
Om t ex bara hans mormor var rexpälsad så är det ju ganska utspätt. Ju färre förfäder med rex, desto färre ungar med rex.
Du kanske ska söka efter hane på Kanin-Net (forumet).
Där är många kaninuppfödare med.
T ex Gillestugans har rexade hermeliner. Tror det är kring Göteborg.

Okej
Ett tips? i all välmening: Har du inte tänkt att avla fram vit blåöga är det inte särskilt smart att använda en vit blåögd hane.
Vit blåögd i kombination med icke vit blåögd ger wienerteckning, som inte är en godkänd teckning.
Wienerteckning kan vara ett helsike att bli av med när man väl fått in det i sina linjer, om man inte vet hur.
Anledningen är att det kan ligga dolt i generationer och ploppa upp långt senare.
Att då försöka spåra vem i stammen som bär på anlaget kan vara svårt.
Det innebär en massa extra onödigt arbete, som man kan undvika från början.
Står mer om wienerteckning i artikeln.