Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 437 ggr
Matilda_91
0

En vacker vinerdag...

hihi, det trasslade till sig rejält där på cheerys tråd "NY LEK :D" Men idén var väldigt kul så nu startar jag en till! Jag skriver lite länge och så fortsätter man sådär som på cherrys tråd med en mening var :)

En vacker vinerdag när jag var ute och rastade min giraff såg jag plötsligt något liten luddigt i diket. Jag gick närmare och upptäckte till min stora fasa att det var en…

KajsaM
0

liten luddig hundvalp som låd där och frös, Giraffen gick fram och då blev den lillavalpen så rädd att den kröp i väg in i skogen. Jag fick lite ……

Tina-A
0

.. panik eftersom jag visste att hundvalpen inte skulle klara sig i en skog full med giraffer! De kunde ju trampa på honom och allt möjligt. Jag och min vän giraffen gick därför med raska steg …

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ElinaT
0

till Polisen och sa att en ensam lite söt hundvalp var hemlös i den stora skogen. Men polisen ville inte hjälpa till och sa att vi fick hitta den själva. Vi satte oss ner i

[MatildaW]
0

Parken och tänkte. Vad skulle jag och min lilla giraff kunna göra åt den lilla luddiga hundvalpen? Då lös en lampa på våra huvven, vi kunde ju …

Matilda_91
0

Lägga ut sega råttor längst vägen, för vilken hundvalp skulle tacka nej till något sånt? så vi köpte några kilo och började sprida ut längs vägen och satte oss för att vänta men då plötsligt..

Cherry
0

Fick hon syn på en liten kanin längst vägen. Hon blev gätte glad och började genast…

ElinaT
0

(vi får hålla oss till jag formen :P) springa mot kaninen, men kaninen blev rädd och sprang iväg. Så jag och min vän sprang effter kaninen och märkte att

Cherry
0

Hon helt hadde glömt bort den lilla luddiga hunden. Och valde att gå tillbaka till vägen med dom sega råttorna. Men hon gick vilse och till hennes förskräckelse

ElinaT
0

hade Giraffen försvunnit, jag ropade och ropade men jag fick inget svar. Så jag satte mig ner på en stubbe och suckade högt. Då kom den lilla valpen och slickade mig på händerna. Jag

LinneaG
0

..blev så glad att tårarna började rinna. Nu skuylle jag värdesätta alla minuter jag hade med den lilla valpen. Jag ställde mig upp och vi började gå mot…

Matilda_91
0

Stället där giraffen spårlöst hade försvunnit. Jag ropade efter henne men fick inget svar. Då hörde jag kvistar brista bakom min rygg. Jag vände mig om, men istället för att få syn på giraffen kom det fram en livs levande…

Hopi
0

Enhörning! Jag trodde inte att Enhörningar fanns annat än i sagorna, men där stod han iallafall! Vit som snö och så vacker så jag trodde jag skulle dö! Den lilla valpen..

Noa-Nisse
0

..viftade på svansen och verkade gilla enhörningen skarpt. Och bakom stod giraffen och log. så gick vi all trhem till…

Medarbetare på Hundar.ifokus

Cherry
0

En liten stuga som låg lite längre bort. Det började bli mörkt och jag knackade på för att se om någon var hemma men ingen öppnade så jag..

KajsaM
0

fortsatte efter en gammal väg. Vi gick och gick. Tills slut var valpen så slut att jag fick bära den. Men då fick vi..

Muumintrollan
0

…äntligen syn på det där märkliga huset. Som ett radhus men den första byggnaden var liten - så liten att den bara rymmer en liten valp, den andra byggnaden var bred o låg -så att den bara rymmer en Noshörning och den tredje var hög o smal för att rymma en giraff. Det verkade precis som alla mina nyfunna vänner visste var de hörde hemma för de kröp in o somnade bums! Själv letade jag upp en……..

[MatildaW]
0

I hålig ek där jag kunde sussa bra, lixom tak över huvudet, och blev jag hungrig kunda jag ju alltid käka lite mossa (*skratta*). Men till min fasa upptäcker jag att jag är..

Cherry
0

inte är ensam helt plötsligt hör jag massor av ljud *knissel knassel* när jag vände mig om för att se vad det var som lät…

[MatildaW]
0

Så var det en gräsklippare som var lös utan ägare, jag hoppade ut ur eken och jagade den ett tag, så efter en stund hann jag ikapp den och ..

Muumintrollan
0

…sa åt den att det här faktiskt var en "vacker vinterdag" och ingen sommarsäsong!! Så jag bad den snällt men bestämt att ta sitt knissel o knassel och helt enkelt……

Cherry
0

Försvinna men det gjorde den inte. Överallt jag gick följde gräsklipparen efter. Men till slut blev jag av med gräsklipparen jag var gätte trött så jag bestämde mig för att leta upp den lilla stugan som jag gick förbi inan. När jag var framme vid stugan

Tina-A
0

Började det snöa och blåsa. Det blåste starkare och starkade och snön yrde omkring mig. Fönstrerna på stugan började skaka och jag var tvungen att skydda mig från det som såg ut att bli en snöstorm! Jag tog tag i handtaget, men dörren var låst! Jag ..

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Cherry
0

visste inte vad jag skulle göra, Jag fick nästan panik men en stund senare såg jag att fönstret var halv öppet. Jag hoppade in stängde fönstret och kollade mig omkring. Jag blev chockad när jag märkte att…

Muumintrollan
0

…huset var fullt av kaniner och inte vilka kaniner som helst utan fullvuxna Belgiska Blå!!! De ställde sig på bakbenen på rad som värsta poliserna och min första tanke var att nu……….

Cherry
0

märker säkert inte den personen som bor här om jag tar en med mig. Jag tog den minsta kaninen som fick plats i min väska. Jag gick ut ur stugan när det hadde hadde blivit lite bättre väder men vad jag inte såg var att..

[MatildaW]
0

Kaninen hade kissat ner hela min väska och mig! Jag släppte ner kaninen inne igen, och letade efter en ny väska, jag hittade en gul väldigt ful coh sliten väska men den fick duga, jag bytte väska och skulle gå, men precis när jag var på väg ut i hallen så öppnades dörren och ..

Cherry
0

Han som ägde stugan kom in. Jag fick gömma mig snabbt och hoppas att han inte skulle hitta mig. Efter 2 timmar gick han ut igen jag skyndade mig och nästan sprang ut ur stugan men..

Hopi
0

När jag skulle springa ut genom ytterdörren, då snubblade jag på tröskeln, och blev liggandes raklång på marken! Och precis framför mig står….

ElinaT
0

En gammal man, men han går bara rakt över mig och verkar inte ha sett mig, så jag kutar över till skogen lite längre bort. När jag sätter mig ner på en mossig sten hör jag någon sniffa på min väska bakom mig. Jag vänder mig hastigt om och råkar slå till Giraffen med armbågen. Ojj det var ju bara du, sa jag med ett stort leénde. Jag sätter ner väskan och drar upp