Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 680 ggr
Rorosjons
0

Teddyvädur sökes!

Söker nu en Japantecknad Teddyvädurs hona att köpa nu efter April månad.
Helst ingen Wienertecknad.
Bör helst inte ha Wiener i sig, vet att det är sällsynt utan Wiener på Teddyvädur.
Men så lite Wiener risk som möljigt bör finnas.

Det absoluta kravet är att hon är Japantecknad då jag ska börja föda upp Japantecknade Teddy vädurar.

Om ni vet av någon så skicka ett PM eller ett mail.
Adress:
evve.esbjornsson@telia.com
Eller
trubbelsbuse@hotmail.com

Jetaime
0

Har en kull det det möjligen skulle kunna komma japantecknat, vet inte säkert vad blivande pappan (oboy) har bakom sig men men Gramets pappa är japantecknad. Oboy är inte wienertecknad iallafall och Gramet har ingen synlig wienertekning, dock kan hon vara wienerbärare då hon har det bakom sig. Mamma är förästen pekingteddy, men har teddy bakom sig.

Gramet kommer få träffa Oboy i helgen och vi hoppas på små bebisar i slutet av mars!

Kika gärna på hemsidan: www.jetaime.se

[Wera]
0

Du vela inte ha en unge va? Utan mer ungdjur?

[Wera]
0

Om du kan/vill ha unge och vill importera från Tyskland finns: http://www.kaninchenbande10.de/html/abgabetiere.html
Vet dock inte könen.

Rorosjons
0

#1 Är rädd att du bor alldeles för långt borta =(. Annars hade jag varit mycket intresserad!

#2 Är mest inne på ungdjur eller kaninhona mellan 1-2 år som fått kull.
#3 Ska kolla där =)

[Wera]
0

#4 Om du vill ha unge ändå om du inte hittar någon vuxen/ungdjur, får jag ev. 1-2 kullar där det kan komma japantecknat. Fast det visste du kanske?

Rorosjons
0

#5 Ja det visste jag =). Hade tidigare anmält mig som intresserad av en, tills ja insåg att jag borde ta en lite äldre kanin.

Trasdockaa
0

#6 Bra att du insett att du ska köpa en äldre kanin! :) Det är så många komponenter på teddyvädur, att det är väldigt sällan man kan vara helt säker på resultatet om man köper en unge. Hum… Vet att det är en tjej här på kif som köpte Honey här, du kanske kan höra med henne om du kan få låna henne för en kull o sedan spara honor ur den kullen? Honey har dessutom mkt bra pälskvalité! :) Skriker till om jag kommer på något annat bra :)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

matilds
0

Ska para Grynet (havana) med Hörröds Charlie (havana) inom kort, och där lär det nog dyka upp brun/gul japan om det skulle vara av intresse i framtiden?

"Var dig själv - det finns redan så många andra"

Rorosjons
0

#7 Jo det tycker jag med =).
Ja, de verka bra =).

#8 vart finns du då? Jag finns i Östersund/Jämtland

matilds
0

#9: Jag finns i Stockholm, men transport kan man alltid ordna på ett eller annat sätt. Fast det bäste vore ju om du hittade en hona i din närhet ;) Men skulle det "krisa" finns det alltid transporthjälp att ordna!

Rorosjons
0

#10 När ska du para din hona då?
eller ska du ta någon senare kull sen?
Kan nämligen inte ta någon kanin förrens efter Mars/April.

Har hittat en Japanhona nu i Stockholm, men fler teddyvädurar är välkomna att skrivas in. Fler kaniner att välja emellan behöver jag. Måste hitta den som verkar passa perfekt.
Kom ihåg, färgen ska vara Japantecknad.

[Wera]
0

#10 Jag kanske har möjlighet att ta med kaniner upp också till Dalarna/Gävleborg när jag åker till Stockholm :)

matilds
0

#11: Grynet ska paras snarast. Lite problem då det är Wera som äger hanen och hon måste fixa tågbiljett hit till Stockholm o.s.v., än är ingenting bestämt. Ungarna är hursomhelst lerveransklara till sommaren. Är du ute efter fler kaniner, eller ska du bara ha en hona? Annars kan det ju vara bra att "passa på" medans det finns ungar som passar! :)

Rorosjons
0

#13 Jag letar efter enbart en hona =). Men fler "tips" behöver jag så ja ha några att välja mellan =)