Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 811 ggr
Mk91
0

Nu är hon hemma!

Nu har Marielunds Aglaria äntligen kommit hem!
Jag och pojkvännen åkte till uppsala i fredags och sov hos hans bror en natt innan vi hämtade lillskruttan.
Allt har gått jättebra från första början. Eftersom vi möttes halvvägs var det lixom bara att ta emot kaninen och packa ner den igen, utan att kolla igenom eller hälsa på henne ordentligt. Hon var otroligt lugn och lite kuvad, men fann sig tillrätta i lådan vid mina fötter och låg där cool som vilken värdsvan lådresenär som helst under hela resan.

Nu har vi inrett till henne i badrummet, eftersom det är där det är svalast just nu. Hon har en liten bajslåda bredvid toaletten, en gosig fleecefilt under en pall och så mat och vattenskålar såklart. Vi kom även på en smart lösning för att inte få hö i hela lägenheten. Vi köpte helt enkelt en liten plastlåda med lock som vi klippte ett lagomt stort hål i ena kortsidan på, och så proppade vi den full med hö. Perfekt som utkiksplats! (kan lägga upp en bild och lite bättre beskrivning sen för den som vill)

Direkt när vi kom hem tog vi en liten kelstund då jag passade på att kolla igenom henne, lägga på rygg och kolla tänder osv. Snacka om kanonlugn kanin! Hon njuter verkligen när man klappar henne och sprattlar inte det minsta!

Just nu är hon lite hängig på grund av värmen (hon var utekanin innan) så hon ligger mest och flåsar på fleecefilten eller i bajslådan, men jag tror hon återhämtar sig snabbt. Hon äter och bajsar iallafall, hoppas även hon dricker.

Nu gäller det bara att hitta ett passande namn till tösen. Aglaria känns inte helbra etersom jag knappt kan uttala det.. Vi är lite inne på att kalla henne Trulsa, Irma, Norma, Stella, Asta.. Hm, det är riktigt svårt det där!

Har tagit lite bilder men kan inte lägga in dem på datorn än tyvärr :)

Tarja
0

Oj, grattis :D
Hon verkar ha det superbra hos er!

KaninEmma
0

Vad kul! :D

// Emma :D

Zvintos
0

Trevligt att ni fått hem henne ^^

spiritedaway
0

va roligt. :)

men ni bör verkligen hålla koll på kaninen.. Värmeslag kan gå illa.
Var temperatursskillnaden stor?

Mk91
0

#4: Mja, runt noll är det väl ute. Här inne ligger det väl runt 20, lite svalare i badrummet dock.

Kanske borde jag lägga in en flaska is inlindad en handduk till henne, så som man brukar göra på sommaren?

spiritedaway
0

Okej. Jag vet inte om de kan få värmeslag men jag kan tänka mig att det blir för stor omställning.

Kanske det.

Men håll i alla fall koll så att hon mår bra.

kaningodis
0

Grattis, vard roligt =)

Kastanjegårdens Kaniner

Mk91
0

Har stått och tjuvkikat på henne genom dörrspringan och nu har hon piggnat på sig! Hon skuttar runt mer och äter lite hö.

Ang. hölådan verkade hon tycka den var läskigt plastig, så jag lade en liten handduk över som jag tejpade fast underifrån med kraftig tejp, ifall hon skulle vilja sitta på den. Men nehej, handduk var visst ingen höjdare. Nu sitter hon på den, men sysselsätter sig med att dra och krafsa i handduken. Det får väl bli en bit fleece istället, så hon inte tuggar i sig farliga trådar :)

moonsi
0

grattis va roligt :-)

jag vil gärna se kort på eran hölösning :-D

Kristall
0

Lägg in en pet-flaska med kallt vatten t.ex. och/eller en blöt handduk så att hon kan kyla ner sig om hon verkar hängig.

Grattis iaf! :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Mk91
0

Har lagt en flaska i frysen och i brist på annat nu lindat in en iskubslåda som jag lagt i plast, i en handduk och lagt under hennes fleecefilt. Nu verkar hon bra mycket piggare och har ätit en del pellets. Hon har även kissat (på fleecefilten… morr) så hon verkar ju dricka.

[Niike]
0

Åh vad roligt att ni fått hem henne nu! Grattis Skrattande

Det låter som hon har det jättebra! Ser fram emot bilder.

spiritedaway
0

Okej låter ju bra:) Ser fram emot lite bilder ^^

Mk91
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En rätt så sömnig tös, nyss hemkommen :)

Mk91
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Slappar på hölådan

[Wera]
0

#15 Smart hölåda :) så sööt

[Caifeen]
0

#15: Jaha du fattar jag hur du menade med hölådan :) Smart!