Kanin iFokus

Kanin

Etiketttävlingar-och-lekar
Läst 2575 ggr
Sirocco
0

Konstiga Berättelser?!

Vad är den konstigaste berättelse som ni har hört om kaniner som har hänt på riktigt?

Kramar / Julia (=

TotteNumber1
0

Att det var en sköldpadda och en kanin som skulle tävla , då så sprang kaninen iväg så kom sköldpaddan efter men kaninen var så mallig så han gick för att sova under ett träd men han försov sig så då när han äntligen vakna då hade redan sköldpaddan vunnit!! Jagv et inte om den är sannn men man vet aldrig :P

Sirocco
0

Haha Jag har en som jag glömde skriva för jag är så uppe i den nya hemsidan asså den e ju omgjord så mkt att utforska:P

Här kommer den!

Kramar / Julia (=

Sirocco
0

Min brorsas kompis hade en kanin som var ute i sin sommarbur om betade både natt och dag.

Sedan under natten så hade en vild kanin/hare kommit och parat sig med den andra kaninen som var en hona. GENOM HÖNSNÄTET!

Sedan fick kanin honan jättemånga ungar som var en korsning då mellan dvv tror jag och vild kanin!

Asså den har hänt men jag kanske säger lite fel.

Kramar / Julia (=

emms
0

#3 en kanin och en hare kan inte få ungar :). Så det måste ha varit en vildkanin.

Emma

Sirocco
0

#4 Okej! Men det var något i den stilen iaf.

Kramar / Julia (=

Clariiz
0

Att en uppfödare hade en kanin som var agressiv. Så hon avlivade honom genom att slå honom hårt i huvudet.
Hon såg till att han dog, han sluta andas och allt. Hon lät honom ligga ute på gräsmattan, och efter ungefär en timme skuttade den kaninen runt på trädgården. Och efter det var han hur snäll som helst.

Vet inte om det är sant, det verkar ju väldigt skumt.
Men uppfödaren är rätt stor.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Sirocco
0

Nej usch den var värsta äcklig när han slog den på huvudet:(

Kramar / Julia (=

Clariiz
0

#7; hon*

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

[Wera]
0

Jo, men vet inte till 100% att den är sann.

Ett dagis, som finns där jag bodde förut, hade några kaniner, och en kväll/natt kom ett ungdoms gäng och pillade ut ögonen ur kaninerna!!

Tror den är sann, för nu har de en ny bur, först hade de en vanlig galler bur, och sen hade de en bur som inte gick att öppna (taket var fast spikat, varje gång fick de ta upp spikarna osv.. men nu har de en hundgård man kan komma in i, men då måste man gå genom pressenings taket (det finns en "dörr" men den är ju låst till gården).

Sirocco
0

Usch vad äckligt!

Kramar / Julia (=

Lotties
0

#9 DEt är helt sant :/ jag visste vem det var förut men har glömt det nu så jävla äckligt och elakt :/

Lotties
0

#9 rättar lite "dom skar ut ögonen och hängde upp kaninerna på staketet"

Veero
0

Usch :( Jo har hört den några grr.

[Wera]
0

#12 ;O Shit… gjorde dom de? mins inte jag, oj såg nu att jag skrev "pilla ut ögonen" menade "skar ut ögonen".

Sirocco
0

Får rysningar bara jag tänker tanken.

Kramar / Julia (=

Em--ma
0

#9 ucsh vad hemskt Tyst

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

[Wera]
0

Nu är taket ändrat tror jag (om jag såg rätt, när jag åkte förbi) på gården. Nu är det nog plåt tak elr nå…. så man kan inte komma in!

LJfoto
0

Jag vet en!

Hörde det från min morbror, tror att det var en bekant till honom.

Det var en kille som hade en hund då och deras grannar hade en kanin. Så en dag kom hunden hem med kaninen i munnen helt jordig och kall, och killen fick panik och tvättade kaninen och torkade den och lade den i buren hos grannarna för han ville inte att barnen skulle veta att kaninen hade blivit ihjälbiten. Så nästa dag hörde han typ skrik lr, höga röster och så, så han gick dit för att kolla vad det var. Så sa dom "åh, kolla kaninen" så sa killen ne men vad tråkigt att den har dött"

så sa familjen, "Nej, det är inte det, vi begravde kaninen igår och nu är den i buren igen!"

alltså hade hunden grävt upp kaninen och killen var ju tvungen att förklara som det var men lite chockande att hitta sin begravde kanin i buren!

[Wera]
0

#18 Är den sann? ;O

Clariiz
0

#18; Det har jag hört förut.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Moonstrike
0

min brors ex hade förut kaniner.. Jag har för mig att nån hade kommit och huggit av huvudena med en yxa.. :S

[Wera]
0

#21 ;O Herregud >_< uh! :/

LJfoto
0

#19 Alltså man kan ju inte veta helt säkert, men jag tror det.

#20 Okej , fast jag fick nu höra av min morbror att dom inte hade lagt tillbaka kaninen, utan dom hade åkt och köpt en ny likadan och stoppat tillbaka

PrinzeZz
0

en av mina kaniner hoppade från en balkong på andra våningen, helt oskadd och skuttade iväg som om inget hänt

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Chikuma
0

En kanin adopterade en kattunge när dess mamma hade dött och ammade den liksom det vore kaninens kaninunge. =S (Hände min kompis)

[Wera]
0

Putt! Vill läsa fler :)

Jetaime
0

#18 den historien fanns med i en engelskabok vi hade i åttan..

[jakke94]
0

denna e sann :)

jag och 3 kompisar hitta en kanin som vi döpta till lucky för den var fastklämd under ett däck! Vi ville behålla den.. så vi gömmde den i en 7 våningskojja vi hade byggt..den bodde där i kanske 2 veckor, sen flytta vi den till en privat friditsgård där jag känner 2 st som arbetar där, där fick den bo i runt 3-4 månader gratis, sen så var vi tvugna att flytta den.. då tog vi hem den och berätta för våra föreldrar.. vi fick ha kvar den då vi fastnat för den när vi haft den i nästan 5 månader.. Lucky dog två år senare, han somnade in i sin bur.

vi var 4 kompisar då, den ynsta 9 sen va jag 10 och dem andra var 11 år :) haha

[Wera]
0

#28 Fastklämd under ett däck? Förvånad

[jakke94]
0

japp fast bara med foten..elr bara och bara…:P

vi hade osså den i vår engelska bok i 8an :P

flikkan
0

#18 Den har jag sett på teve, haha :D

PaaatyPalm
0

Fler =) ?

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

spiritedaway
0

Vissa historier var hemska. :(

gullenos
0

#18 den har stått i typ stockholms tidiningen för kaniner eller asså stockholms kaninavelsförening!