Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 787 ggr
Fnyan
0

En fråga om hö :)

Hejsan! :)

Eftersom jag någongång tänkt ta en kull på min kaninhona Black White Star, så vill jag nu ha svar på en fråga (:

Jag har läst på jätte många olika ställen om kaninungarna och om hur man ska sköta dom m.m, så jag vet de mesta sen  långt tillbaka :p

Min fråga är: kan man ge hö åt kanin-honan när hon har ungar?

Undrar de då en jag känner sagt att man inte ska ge grönt under tiden som honan diar :S men jag vet inte riktigt ;p

Någon som vet? :)

Clariiz
0

Självklart ska honan ha fritillgång till hö även när hon har ungar.
Grönsaker bör också ges.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Fnyan
0

#1 Okej, bra att veta! :D Blev lite fundersam när min kompis sa att man inte alls skulle de för att de är farligt osv ;)

[Wera]
0

#2 :S På vilket sett skulle det vara farligt/dåligt då? :O Det är viktigt att alltid ha fritillgång till hö även till en hona med kull, och grönsaker (extra vitaminer) är också väldigt bra att ge. :)))

Wiex
0

Din hona har väll redan fått ungar en tjuvparning gissar jag :)?

Man ska alltid ha hö. så du vet .

Veero
0

Som dom andra skrev, kaniner ska alltid ha hö.

När jag hade unagr så fick en av ungarna ett höstrå i ögat men det kan även hända med halm. Så kolla ungarnas ögon varje dag när dom öppnat då :)

Fnyan
0

#4 och jag vet att du är rebecca xp och de va ju du som sa till mej att honor me ungar inte ksulle ha hö xp

Tack för svaren alla :p

Wiex
0

#6 Ofta!! :O Kaniner ska ju alltid ha hö isf har du hört de av nån annan för det har jag då aldrig sakt då skulle jag vell inte ha hö till mina ungar när jag hade dom Obestämd

spiritedaway
0

Lite OT kanske, och vill inte vara otrevlig men…Är det samma rebecca som blev avstängd från den här sidan? (Fast med ett annat användarnamn)

[Wera]
0

OT - Obestämd Jag tror inte man kan komma in överhuvudtaget i iFokus när man blivit avstängd… iaf. inte på den datan som man använt, IP-numret söks ju upp.
Om inte man använder en ny dator? Eller? Foten i munnen

spiritedaway
0

#9 Om man använder ny dator så går det säkert. Men jag vet inte.

gullenos
0

aja vem bryr sig,

Men jag tycker verkligen du ska ge hö. Skulle man sluta ge hundmat till en hund som äär dräktig ? :P

[chriistina]
0

Snälla, ni behöver väl inte börja bråka igen. Ta det privat!

Och som alla andra skriver, självklart ska kaniner ha tillgång även till hö när de har ungar. När ungarna börjar äta ska det finnas hö även till dem.
Och grönsaker kan man också ge, då vänjer dem sig vid det redan som små :)

Fnyan
0

#8 ja de är samma rebecca som blev avstängd ;p

spiritedaway
0

#13 förstod väl det. Lite fusk att bara registrera ny användare sådär när man blivit avstängd av en anledning. Nog för att jag kan tycka att man förtjänar en andra chans ibland…Men inte så snabbt. :P

Fnyan
0

#14 aa :p

spiritedaway
0

men men. Ingen idé att tjaffsa om det antar jag :P

Fnyan
0

#16 nope :p haha (: