Kanin iFokus

Kanin

Etiketttävlingar-och-lekar
Läst 1606 ggr
EbbaB
0

Historien om Hubert!

Här är resultatet av Tre ord - historien om Hubert. Jag har skrivit ihop allt så att det är lättare att läsa. ;)

Det var en gång en kanin som hette Hubert och bodde i en liten stuga som var röd med vita knutar. Hubert var en galen kanin som älskade att åka snabbt ner för branta, farliga stup. En dag när Hubert var ute och åkte nedför ett rosa berg såg han en annan liten kanin. Hubert for till sin lilla stuga och satte på radion och lyssnade på musik som den andra kaninen tyckte var hemsk. Hubert satte sig på en stor möglig äcklig kaka och började vissla en kort vers då det plötsligt började brinna på hans morotsfärgade byrå. Han tog snabbt fram brandsläckren och släckte branden på den morotsfärgade byrån i hans vardagsrum. Hubert andades ut och gick sedan ut igen för att leta upp en väldigt gammal babian som han tyckte om väldigt mycket. Hubert saknade sin lilla gose-kanin som babianen hade stulit från honom! Hubert började skutta fort som tusan fram och tillbaka till babianens hus och frågade efter var hans gose-kanin var. Babianen skrek: din gose-kanin är borta! Jag råkade äta upp henne. Hubert börjage gråta och bestämmde sig för att gå och bita babianen. Hubert hoppade upp på babianens rumpa och babianen svimmade. Hubert gick hem för att hämta sina skidor så kom han på att han hade glömt att hämta en väldigt stor stav till skidorna. Så Hubert tog sin gula moped och började köra till en stav-affär men han sket i att kolla och istället körde han till madrass-affären där han somnade med en snus dosa i handen. Han sov hela natten trots att det gick ett larm om en orm som var lös i skogen. Ormen hade ätit en stor spade som var väldigt indränkt i sirap. Men sirapen var så äcklig att alla hade hållt för näsan. Hubert grymtae till och snöt sig i sin fina skjortarm. Han klev ur sin heta hårvax-burk och gick ut för att leta efter en snödriva. där han bajsade en rejäl klutt. Sen grävde han efter en skatt som inehöll massor av kaninungar. Dom var rosa och pep som små hungriga fågelungar. Han tog med sig pengar så han kunde mata ungarna, men först så gick han till sin hund och sa glatt: kom vovven så ska du få köpa mig en rutten skid stav så jag kan åka skidor igen. Men det ville inte hunden så han hämtade sirap som han hällde på en kall sten. Sedan lade han sig på stenen och blav väldigt kladdig så han blev ett stenfruset sirapsmonster, hunden slet i sirapsmonstret och försökte desperat äta upp honom. Sirapen började lossna och ur hunden flög en kokosnöt. Hubert tittade förskräckt på en kötbulle som låg bredvid hans kalla tår. Köttbullen hade huggtänder och ville inte hoppa omkring mer. Den skulle gå på toa och ducha bort sirapen. Då hände det som inte fick hända, han blev en kanin mumie. Inlindad i toapapper vacklade han i byn med en tandborste i högra ögat. Han råkade snubbla på ett bananskal , då han fick en stor bula på örat. Hubert blev väldigt ledsen för marmeladen var slut. Hubert åkte till island för att köpa sig en ny marmelad burk med morots smak. Bläh, sa Hubert, jag vill ju ha macka också! Om jag bara hade råd. Så skuttade till Island för att tigga lite pengar hos isbjörnana, men han rånade en pingvin på vägen till båten till Sverige. Där hittade han älvan Tingeling med massor av mackor. Hubert fick smaka en macka, men en var äcklig och hade fullt med maskar i sig. Tingeling förstog inte varför Hubert hällde sirap i sin vattenflaska, så hon gick fram till honom och frågade varför han gjorde det. Hubert svarade inte och hoppade iväg, stannade och vände och sprätte lite med hans baktassar medan han sa: vill du verkligen veta det? Tingeling tittade på Hubert och sa Javisst! En madrass indränkt i ketchup och saltgurka kunde inte erövra Kanadas rikskansler. det var illa för Tingeling och Hubert.  Vad ska Hubert och Tingeling göra nu då? Dom får helt änkelt kontakta babianen Örjan och adoptera en babianunge som hetter Jöran Jr. Han fick bli A-lagets nya maskot. Han åt upp en gurka med mögliga hårdkokta ägg och överkokta makaroner. Sen så tog en rutten tandborste och skar i små, små bitar. Sedan tog han ett djupt andetag och skulle precis hoppa på stundsmattan , men plötlsligt får han en körv i ena näsborren i ansiktet, och då spydde han upp levern. Jöran Jr hostade till och ropade så det ekade mellan träden. Tingeling och Hubert blev rädda. Plötsligt så hop pade det fram en drake från ingenstans som pruttade högt. Hubert svimmade, sedan vaknade han i en mörk grotta, fulllastad med  babianer. Babianerna var arga, för Hubert hade en banan som han kastade på en babian. Babianerna började att skrika på Hubert. Dom sa att han skulle busa med babianerna. Men Hubert bara skakade på sitt huvud och somnade hemma. Hubert sovde som björnen på vintern. Men plötsligt så vaknade han utav att en sköldpadda kom och nöp honom i hans rumpa. Så han skrek "AAAJJJJJ!" Sen tog sköldpaddan hans pengar och han gjorde kalsonger av dom. Hubert rotade i en stor säck för att hitta sin  onskefulla sax som han skulle klippa av hans öron. Men han hittade ingenting så han tog en häcksax  och klippte i sina små öron. Smärtan blev otrolig bajs-framkallande, så han bajsade väldigt mycket. Han försökte sluta, men det gick. Sen somnade han och kämpade mycket, mycket för att inte drömma mardrömmar. Sen så dog han och kom till kaninhimmlen där han levde lycklig i morötternas vilda värld…

Slut!

gullenos
0

haha den här meningen var skum "En madrass indränkt i ketchup och saltgurka kunde inte erövra Kanadas rikskansler"

hhahah

men jag fick ju äran att säga dom sista tre orden.. som va konstiga :P

Clariiz
0

Haha :P

Jag förstod "verkligen" handlingen (A) ;P

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

emms
0

Hahahahah! Vad sjukt igentligen xD.

Emma

[Kaninfluff]
0

Vi borde skriva en bok x'D

emms
0

#4 En bok med massa bilder tycker jag låter bra! Haha det skulle nog sett ganska sjukt ut xD!

Emma

MajaaR
0

Hahahhah:D:D!!

[Wera]
0

HAHAH äger ju!

spiritedaway
0

Haha snygg historia :P