kompostgaller
Somsakt så bor min lilla prinsessa i en vanlig 120 bur .. Men jag mår inte bra över det .. Hon är ju somsakt en stor ras (även fast hon e liten nu) och hon behöver ju stort utrymme .. Så jag funderar på att göra en kompostgaller Hage ist .. så ni som har det dygnet runt till era ninisar kan väll visa en bild elr två ? :)
jag har, ´kan gå ner å ta kort sen :-D

jaa gör det :D du får gärna komma med tips? oxå :)

3 va söt hon är.
vist var det en fransk vädur ?
vad är den andra för någon ras ?

Japp hon e en frasse :) Han är en löwen/dvv dock nerklippt :P

Fiint :D Jag har redan börjat å det e nästan klart :D å trot elr ej men min mamma gick faktist med på att ha de så :D ( hon hatar annars sånna burar )

puuuutt ingen som har någon bild ?
hittar tyvärr inte kamran,
men jag har byggt en hel bur av kompost galler två på sidan och en på kortsidan ,sen är det tak på de också .
är du med :-)?
ok jätte gulliga :-D

okk ^^

Jag har Hage av kompostgaller som de rastas i men även burar för dygnet runt vistelse av kompostgaller. Kan lägga upp bild i kväll, sitter på jobbet just nu.
vet att någon här byggde ut en gallerbur med kompostgaller i anslutning till buren så att kaninen/kaninerna kunde hoppa ut i den när de ville.

Här kommer bilder…
Alla tre burarna. Den mellersta har fint nät på själva kompostgallret så att de inte kan komma åt varandra genom gallrena. Sen är det ca 5 cm mellan burarna också.

mera. Jag hade en plan med träpinnarna där men det sket sig. Och nu sitter de där de sitter *ler* De gör förvisso burarna stabilare så de fyller ju ändå en funktion ;)
Nertill runt om har jag satt golvplankor (klickgolv). Gallret i framkant fungerar som en dörr och ena gallret i taket går att lyfta upp.

:O Gud vad tjusigt!

tjuusigt :D

fiint :)

Jag har kompostgaller till min dvv som är 6½ vecka nu. Senare ska hon flytta ut till en annan ninis :) Dock har hon rymt ut genom gallret en gång (när vi inte var där) och när vi varit där har hon stuckit ut hela huvudet jättelätt och nästan kroppen också.. Men när vi har sett det har vi stoppaty det, Så nu är alla väggar på kompostgallret täckta med kartonger och liknande som hindrar henne från att kunna sticka igenom.. Hon är ju så liten :P

#25 Buntband är suveränt till kompostgaller. Men det går ju lätt många så det gäller att bunkra upp *fniss*
#26 ohja :P tur att det inte är så dyrt. Speciellt när man sätter ihop med buren som jag hade gjort så måste man ha några på lager. För att kunna rengöra ordentligt kan det vara bra att skölja av buren lite då och då. Och då går det åt 4 buntband varje gång :P
#17 Åh vad fint :)