Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1014 ggr
kajsa_karin
0

kanin

Vi har haft våran kanin ute på dagtid för han skall vänja sig att vara ute. Jag och min dotter har diskuterat hon vill ha honom inne på natten är det inte bättre att han är ute hela tiden för att flytta ut på dagen i sin stora ute bur på ben.

Zvintos
0

Ni får välja att ha honom antingen ute eller inne.
Att flytta kaninen in och ut hela tiden, påfrestar kaninens immunförsvar och kropp.
Kaninen får svårt att veta om den ska ha vinterpäls eller ej, eftersom det skiftar så mycket i temperaturer.

Sommartid kan man välja att ha kaninen inne om nätterna.
Men då skiljer det inte särskilt många grader.

Att sätta ut en kanin som är van att vara inne, eller ta in en kanin som är van att vara ute innebär en stor omväxling.
Är det 20 grader inne och -5 ute, skiljer det ju 25 grader.
Som att vi skulle gå ut utan vinterkläder när det är -5 ute.

Så för kaninens bästa, välj om han ska vara ute helt eller inne helt.
Är den van från början att vara inne bör ni låta den vara inne resten av vintern, då den inte har någon vinterpäls.

Cagi
0

Antinge får ni ha kaninen ute dag som natt eller så får ni ha den inne. Ni kan ju inte ha kaninen ute hela dan och sen inne hela natten. Det blir för stora skillnader i temperaturen.

Jag tycker att ni ska låta kaninen vara inne mars o april och sätta ut honom i vår om det nu är så att han inte har nån vinterpäls.

KaninEmma
0

Som 1# och 2# säger att antingen får man ha kaninen ute eller så får man ha den inne

// Emma :D

kajsa_karin
0

Tack för svaret det är vad jag tycker också

kajsa_karin
0

nu flyttade vi in hela ute buren. Hur varmt måste de bli ute för han skall kunna flytta ut räkcker det med att det är plus grader under natten. JAg hade bara ute kaniner förut men jag hade dem i ett stall så det var lika varmt hela tiden

Zvintos
0

#5: Som regel brukar man säga att det inte bör skilja mer än 10 grader nattetid, för att man ska kunna flytta ut kaninen.
Kommer själv vänta tills iaf i juni innan jag flyttar ut min hane igen.