jag har pinnar som sitter fast i gallret i taket på buren ^^ och en matboll, höbollsak
#2 Oj, ett helt träd =P Då måste det vara en stor Hage, härligt för kaninerna!
Kastanjegårdens Kaniner
#4 Jag hoppas det är omtyckt bland kaninerna, för jag hade dit trädena/stockarna för bara 3 dagar sedan ungefär ;) haft Nalle och Chili där sedan dess, nog omtyckt iaf. :D ska pröva att ha in Isa där imorgon ^^
#8 Den där hagen ser riktigt stor och bra ut tycker jag :) säkert väldigt omtyckt!

Vad fint alla har i sina hagar! Igår byggde jag en sitthylla till kaninerna eftersom bolådorna (dom har två) är inbygda i buren. Jag vet inte om dom gillar den, men jag satte den ca 25 cm högt upp. Hur högt har ni era sitthyllor som har det?

#10 Min aär 20cm höga precis som #11. Men 25cm är också bra ;) har sett dom som har högre upp.
#9: Ja, den är jättebra! Nu på vintern har busken vikt ner sig och bildat roliga tunnlar (tur att man inte har svårfångade kaniner ^^)
Nu har jag tagit en bild på en av mina sitthyllor (mobilbild, så man ser inte så bra). Det är inte jag som har byggt den, utan det är fönsterbläcket som är lite modifierat. Så de två som har burarna vid fönstret kan sitta och titta ut medan de äter hö. Hyllorna är nästan exakt 25cm, och det verkar vara en lagom höjd.
Under hyllan finns även en lucka som går att öppna ut till hagen. Förut hade de två burarna två permanenta utegårdar som de kunde gå ut till när som helst, men nu tycker jag mest om större hagar som går att flytta runt så vi rev dem för ett par år sen.