Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 4021 ggr
Linaah
0

Inredning

I den här tråden kan alla få lägga upp bilder på hur det ser ut i era uteburar, inneburar eller hagar! Mina kaniners bur är lite tråkig och vill ha lite tips? på hur man kan göra den mer skojsig! :)

DarkAnge1
0

jag har pinnar som sitter fast i gallret i taket på buren ^^ och en matboll, höbollsak

[Wera]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min stora kaningård (egentligen hundgård) har stora stockar, en pall, två hus (se bild) som dom hoppar upp på, mindre stockar, tegelstenar och stenar. :) På sommarn får de grenar med löv på och jord/sand hög samt massa halm nu på vintern är det en snö hög inne.

[Wera]
0

Orkar inte lägga ut så många bilder, men du kan gå in här och trycka på "Kaningården" så finns det alla bilder på mina burar, hur dom ser ut nu och hur dom såg ut förut, både gammla och nya ;)

kaningodis
0

#2 Oj, ett helt träd =P Då måste det vara en stor Hage, härligt för kaninerna!

Kastanjegårdens Kaniner

[Wera]
0

En bild som inte finns med på hemsidan, en gammal bild, så här hade jag 2005. Dålig bild men man kan se lite, inne i hagen ska det finnas 2 stora buskar men vi har klippt dom så det bara var rötter och små stumpar kvar :P men kaninerna gillade dom ändå för dom tugga sönder det som var kvar.

[Wera]
0

#4 Jag hoppas det är omtyckt bland kaninerna, för jag hade dit trädena/stockarna för bara 3 dagar sedan ungefär ;) haft Nalle och Chili där sedan dess, nog omtyckt iaf. :D ska pröva att ha in Isa där imorgon ^^

Emma-lundqv
0

Såhär ser i princip alla mina burar ut - ett hus, en matskål, en del har hönät, andra får höet på hylla/hus plus grenar som inte syns på den här bilden. Inte så kul kanske, men mycket springyta ;)

Mobilbilder..

Emma-lundqv
0

På en av hagarna som består av en buske och en kullvält låda med hö. När jag har ungar brukar de få några tunnlar.

[Wera]
0

#8 Den där hagen ser riktigt stor och bra ut tycker jag :) säkert väldigt omtyckt!

Linaah
0

Vad fint alla har i sina hagar! Igår byggde jag en sitthylla till kaninerna eftersom bolådorna (dom har två) är inbygda i buren. Jag vet inte om dom gillar den, men jag satte den ca 25 cm högt upp. Hur högt har ni era sitthyllor som har det?

Tittiman
0

Mina hyllor är ca 20 cm höga. 25 cm blir nog bra!

Sätter in en bild på rastgården till mina niners bur. Jag brukar ändra om lite i på inredningen ibland så att de får variation och nya grenar att gnaga på.

Tittiman
0

Inne i bohuset har jag hyllor (syns ej på bilden), en höhäck tillverkad av en förvaringskorg, och ett litet hus. De brukar även ha mkt halm att busa runt i.

[Wera]
0

#10 Min aär 20cm höga precis som #11. Men 25cm är också bra ;) har sett dom som har högre upp.

Emma-lundqv
0

#9: Ja, den är jättebra! Nu på vintern har busken vikt ner sig och bildat roliga tunnlar (tur att man inte har svårfångade kaniner ^^)

Nu har jag tagit en bild på en av mina sitthyllor (mobilbild, så man ser inte så bra). Det är inte jag som har byggt den, utan det är fönsterbläcket som är lite modifierat. Så de två som har burarna vid fönstret kan sitta och titta ut medan de äter hö. Hyllorna är nästan exakt 25cm, och det verkar vara en lagom höjd.

Under hyllan finns även en lucka som går att öppna ut till hagen. Förut hade de två burarna två permanenta utegårdar som de kunde gå ut till när som helst, men nu tycker jag mest om större hagar som går att flytta runt så vi rev dem för ett par år sen.