Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 623 ggr
Arashlazio
0

Frågor

Hej alla kanin älskare.

det är så att jag nyligen har skaffat en lejonhuvad hane som är 2 månader gammal. det jag undrar är, varför han gömmer sig i sitt lilla hus hela tiden o vill inte ut. Vad ska jag göra. Min andra fråga är, när kan jag börja ge honom frukt o grönt?

Mvh Arash

sagalennskog
0

Han kanske inte är så tam än, ja det kan du väl :)

www.sagaskaniner.webs.com

Mvh Saga Lennskog.

Kristall
0

Du ska endast ge honom ngn liten bit av det han fått tidigare (hos uppfödaren) om du vill ge honom grönsaker, nu när han precis har kommit hem till dig, då kaninungar har mycket känsliga magar. De första dagarna ska man endast ge kaninen mat o vatten och städa buren, inte försöka gosa för mycket med den och ta ut den ur buren.
Sen kan du ha burdörren öppen så att han fritt får gå in och ut ur buren, och själv närma sig dig. (Han blir troligtvis bara rädd om du försöker ta fast honom i buren och lyfta upp honom när han inte vill)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Tarja
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tror att orsaken till att han bara gömmer sig i huset är nog för att han precis har kommit till en helt ny miljö med helt nya människor, det kan ta en stund för dem att anpassa sig! Men han kommer också att bli tam och komma och hälsa, och att du kan lyfta upp honom, det är jag säker på! Det är olika från individ till individ, för några av mina har det tagit ca. 1 vecka, medans min holländska importhane som fick åka långt var hur tam som helst, slickades och höll på redan samma minut som han kom<3